Bekijk volle/desktop versie : Heeft de Profeet Mohammed (saw) broers/en of zussen?



28-01-2006, 13:34
Asalaamoe aleijkoem warahmatoe Allah,

Ik vroeg me laatst af of de Profeet Mohammed (saw) broers/en of zussen heeft...
Misschien heeft iemand hier antwoord op (met bewijs uiteraard). Ik weet wel dat hij een tante (van zijn vaders kant geloof ik) heeft (Seyma?).
Maar ik zou dus graag willen weten of de Profeet Mohammed broers/en of zussen heeft.
Insha Allah krijg ik gauw wat van een van jullie te horen : )
Djazak Allahoe gairen,

Wa salaamoe aleijkoem warahmatoe Allahi wabarakatoeh.

28-01-2006, 13:45


Pfff.. laat ik er maar niet op in gaan maar jij bent echt zielig! Soubhan Allah, moge Allah jou leiden!

28-01-2006, 17:56
Asalaamoe aleijkoem Youssie , heb jij antwoord op mijn vraagje?
Kus Karima (mocht ff onder de naam van Soumaya inloggen)

28-01-2006, 18:35
Jij bent echt triest, moge Allah ons en jou leiden.

29-01-2006, 13:23



Citaat door aya06:
Asalaamoe aleijkoem Youssie , heb jij antwoord op mijn vraagje?
Kus Karima (mocht ff onder de naam van Soumaya inloggen)
Wa'aleikom assalam warahmatoeAllah kariempjee : P... Ik zal in een boek voor je gaan kijken waar het wellicht wel instaat! Als ik antwoord erop hebt, dan meld ik het je wel (K)
Ik wist al dat jij Karima was, Soumaya had het me namelijk al verteld, dat ze haar oude account aan jou heeft gegeven ; )

29-01-2006, 14:08
Assalamoe'alaikoem wara7matulahi wabarakatuhoe hayakoem Allah


Mohammed s.a.w. had verscheidene pleegbroers en -zussen, ‘Abdoellah ibn Al-Harith, Anisjah bint Al-Harith, Hoedhafah of Djoedhamah bint Al-Harith (bekend als Asj-Sjayma') en Halimah zoogde de Profeet s.a.w. en Aboe Soefjan ibn Al-Harith ibn ‘Abdoel-Moettalib, de neef van de Profeet s.a.w. . Hamza ibn ‘Abdoel-Moettalib, de oom van de Profeet s.a.w. werd door dezelfde twee zoogmoeders, Thoejabah en Halimah As-Sa'dijah, als de Profeet s.a.w. gezoogd. (6)

http://www.ontdekislam.nl/mohammed.php#_ftn7
Wallahoe Ta'ala A3lam!!!

31-01-2006, 15:48
Wa aleijkoem asalaam warahmatoe Allahi wabarakatoeh,
Soekran Manhaje el7aqq! Moge Allah jou belonen : )
Wa salaamoe aleijkoem

31-01-2006, 15:55
Je hebt het antwoord al : P Dan hoef ik niet meer te kijken ; )