Bekijk volle/desktop versie : Hoe kan ik mezelf hier bij neer leggen?



Pagina's : [1] 2

27-01-2006, 20:45
Hallo allemaal

Heb me hier aangemeld in de hoop dat jullie mij hier op kunnen adviseren. Misschien dat ik alsnog de moed van jullie krijg om hier nog verandering in te kunnen brengen. Zit namelijk in een heel naar situatie. Heb nu meer dan een jaar geleden, om precies te zijn een bedrag van €3600.- uitegeleend. En dit allemaal omdat ik volop vertrouwen in deze persoon had. Heb 4 jaar lang goede contact gehad met deze persoon. Daarnaast ken ik al zijn familieleden. Maar om mezelf te gaan verlagen tegen over zijn familie? Daar heb ik gewoon de moed niet voor. Wat zullen zij wel hiervan denken? Hoe dom ik wel ben geweest om zo een groot bedrag uit te lenen? Of zullen ze mij toch wel begrijpen? Ik weet het gewoon niet meer. Heb het in ieder geval van me proberen af te zetten. Maar tot de dag van vandaag is het mij nog niet gelukt. En in de tussentijd maak ik mezelf er alleen maar kapot mee.

Mijn vraag, wat zouden jullie doen?

27-01-2006, 20:49


Heb je geen termijn afgesproken met die persoon? Waarom heb je het niet op papier gezet?

Wat ik zou doen? Ik zou vragen aan die persoon om een datum van betaling en desnoods dat ie het maar terugbetaald op afbetaling.

27-01-2006, 20:56
Je moet het niet van je afzetten!!! Maar juist achterna gaan, hij heeft de verantwoordlijkheid genomen om het van je te lenen, dan moet hij nu ook verantwoorderlijk genoeg zijn om het terug te betalen en misschien in termijnen dan. Reageert hij hier niet op, dan ga je naar zijn ouders of familie...... geef dit dan wel aan in het gesprek wat je eventueel met hem heb gehad. Ik denk dat zijn ouders zullen schrikken, het is nml een vrouw die hun zoon zo een groot bedrag heeft geleend! Ga achter je centen aan meid, het is niet 20 euries waar je het over heb

Succes

27-01-2006, 20:59

Citaat door bollebuik:
Heb je geen termijn afgesproken met die persoon? Waarom heb je het niet op papier gezet?

Wat ik zou doen? Ik zou vragen aan die persoon om een datum van betaling en desnoods dat ie het maar terugbetaald op afbetaling.
Zelf heeft deze persoon met mij afgesproken dat ik het binnen een week terug zou krijgen. Maar nu zijn er al maanden voor heen, en tot de dag van vandaag heb ik het nog steeds niet terug gekregen. Hem mezelf nu ook zo hoogmoedig voor gedaan om er niet constant naar te vragen. Maar van binnen ga ik er kapot aan, en dit allemaal door zijn manier van doen.

27-01-2006, 21:03



Citaat door Sabrina03:
Meid,

Het is jouw geld! Uiteraard zou ik als ik jou was diegene aan wie je het geld aan geleend hebt vragen of die het terug wil geven. Dus probeer maar van alles. Mocht het niet baten dan zou ik aan de bel trekken. En desnoods bij de familie. Je hoeft je nergens om te schamen, die persoon moet zich schamen.

Daarom heeft onze profeest swt gezegd, zet alles op papier! en dit geldt voor iedereen.

Succes meid!!
Weet dat het mijn geld is, en heb ook het recht om het terug te vragen. Maar wat te doen als de persoon zelf niet mee werkt? Heb zelf met één van zijn getrouwde broers contact opgenomen. Maar tot zover geen resultaat. Alleen wil ik nu wel naar zijn ouders toe stappen, maar stel dat deze moeite uiteindelijk ook voor niets is geweest? ... denk eerder dat ze hier alleen een verkeerde gedachte over zullen hebben. Hoe dom ik wel ben geweest om zo een groot bedrag uit te lenen.... etc etc

27-01-2006, 21:04
Jazeker heel erg dom, maar ja dat ben zelf wel achtergekomen

Ik zou als ik jou was gewoon nog eens vragen aan diegene aan wie je het geld hebt geleend, wanneer hij het geld wilt terug geven.

Anders, zou ik zijn familie inschakelen.

MiXeD

27-01-2006, 21:04
Jammer dat er zo misbruikt is gemaakt van je goedaardigheid. En nu is het tijd om hard te zijn, je hebt al meer dan lang genoeg gewacht..Hou het zakelijk en betrek geen emoties erbij van dat je maanden erop gewacht hebt en dit jou pijn heeft gedaan. Gewoon kort maar krachtig zeggen dat je in geldnood zit en eraan dacht dat jij hem ooit geld geleend hebt. Breng het zakelijk dus. Succes, Allah iewane

27-01-2006, 21:14
als hij het je niet nu terugbetaald, zal hij dat op de Dag des Oordeels moeten doen wanneer hij verantwoording zal moeten afleggen, dus misschien dat deze woorden tot hem door zullen dringen!

27-01-2006, 21:39
De grote vraag is.. Wat kunnen zijn ouders voor jou doen? Hem dwingen om het bedrag terug te betalen zou kunnen. Maar stel dat ze tegen jou zeggen, zoek het maar uit met hem jij bent degene die het heeft uitgeleend. Dan ben je inderdaad voor niets naar zijn ouders toegestapt..

Dus misschien is het toch verstandiger om hem duidelijk te maken dat je je geld terug wilt omdat je het nodig hebt voor iets!! Zeg tegen hem dat hij het in termijnen kan betalen.. beter iets dan niets!

Succes meid! Ghair Inscha allah..

27-01-2006, 23:01

Citaat door Ghatar_tangawia:
De grote vraag is.. Wat kunnen zijn ouders voor jou doen? Hem dwingen om het bedrag terug te betalen zou kunnen. MAAR STEL DAT ZE TEGEN JOU ZEGGEN, ZOEK HET MAAR UIT MET HEM JIJ BENT DEGNE DIE HET HEEFT UITGELEEND. Dan ben je inderdaad voor niets naar zijn ouders toegestapt..

Dus misschien is het toch verstandiger om hem duidelijk te maken dat je je geld terug wilt omdat je het nodig hebt voor iets!! Zeg tegen hem dat hij het in termijnen kan betalen.. beter iets dan niets!

Succes meid! Ghair Inscha allah..
Dit is één van de redenen waarom ik de grote stap niet durf te nemen. Met deze persoon valt niet meer te praten. Heb bijna van alles al geprobeerd. Het enige wat ik nog kan doen is naar zijn familie toe stappen.. maar, wat bereik ik er uiteindelijk mee?

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties.

27-01-2006, 23:07
Lieverd, Nee heb je , Jah kan je krijgen.

Ga naar zijn ouders toe. Eis je geld terug. Ik vind het alleen hardstikke dom van je dat je het niet op zwart /wit hebt staan. Had een soort contract ofzo moeten opstellen. Moehiem iets.

Maar als zijn ouders goede mensen zijn , luisteren ze wel naar je.
Probeer fatsoenlijk met ze te praten desnoods met degene aan wie je het geld hebt uitgeleend en spreek een precieze datum af voor wanneer je het geld uiterlijk terug wilt. Je moet ze gewoon echt zoveel mogelijk storen. Nooit ophouden. Als je ophoudt dan denken ze: Ah , ze is het toch vergeten, maar je moet er gewoon echt achterna gaan.

Succes Inshallah.

27-01-2006, 23:09

Citaat door Lh24Yat:
Dit is één van de redenen waarom ik de grote stap niet durf te nemen. Met deze persoon valt niet meer te praten. Heb bijna van alles al geprobeerd. Het enige wat ik nog kan doen is naar zijn familie toe stappen.. maar, wat bereik ik er uiteindelijk mee?

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties.
Kan je het niet aangeven ofzo bij de politie... anders moet je een advocaat in armen nemen

27-01-2006, 23:16



Citaat door MiXeD:
Kan je het niet aangeven ofzo bij de politie... anders moet je een advocaat in armen nemen
Ik denk dat ze dan echt hoogstens een contractje had moeten opstellen ofzo.
Want als ze nu met een rechtzaak komt dan voelen die andere zich gelijk aangevallen en ze kunnen die 3600 echt heel makkelijk niet meer hoeven te betalen door te zeggen: Nee, ik heb nooit geld van haar geleend. Ze praat maar wat. Ze heeft geen bewijs.

Ze kan het proberen. Allah Oealam.

27-01-2006, 23:32
Ik herken dit, het is te belachelijk voor woorden dat iemand zo een misbruik kan maken van je goedheid.. Het probleem is dat je last hebt van plaastvervangende schaamte, hij zou zich moeten schamen, niet jij!!!
Door niets te zeggen maak je hem alleen maar blij, dat soort mensen vinden het alleen maar beter als je er niets van zegt..

Wat moet je doen? Spreek met hem af, DUS NIET OVER DE TELEFOON!!
Dan zeg (niet vragen) dat je je geld terug wil, je hebt het nodig, op zeer korte termijn...
Je zegt em dat je hem destijds hebt geholpen en dat jullie hadden afgesproken dat ie het binnen een week zou terugbetalen..
Je hebt hem ruim de tijd gegeven, en nu is het moment aangebroken dat JIJ je geld nodig hebt.. Je zegt op een duidelijke toon dat je je geld binnen een week nodig hebt.
Geeft hij je dat geld niet terug, dan schakel je zijn ouders in, erg moeilijk maar je moet het doen!!
Je legt ze heel kalm en beleefd de situatie uit en zegt dat je hem destijds wilde helpen.. Je zegt dat je maanden hebt gewacht maar niets van zijn kant hebt gehoord, en nu heb je het zelf nodig..

27-01-2006, 23:59
Hij heeft een schuld. Als hij het niet terug betaald dan zit hij later met gebakke peren. Laat hem bewijzen uit de koran en soenna zien over schulden. Geef m ahadith etc. dan zal hij wel anders piepen. Als een persoon weet hoe het is om een schuld bij iemand te hebben zal diegene rennend naar persoon gaan om het terug te betalen

Pagina's : [1] 2