Bekijk volle/desktop versie : Mij Broertje ......



Pagina's : [1] 2

27-01-2006, 18:44
Assalaamou alaikoem,

Lieve broeders en zuster van mij. Het gaat om het volgende.

Mijn broertje die weet niet meer wat hij aan het doen is. Het begon allemaal 2 jaar geleden toen we terug kwamen van marokko. We hebben gemerkt altijd aan het einde van de maand dan begint hij gewoon letterlijk gek te worden je hoeft maar tegen hem te praten en hij begint te flippen. Tegen me ouders mijn broers en zus. Hij begint te schreeuwen en huilen hij weet niet eens meer wat hij allemaal aan het zeggen is. En het ergste is morgen is hij weer helemaal de ouwe alsof er niks is gebeurt. Het doet me ouders heel veel pijn en ons ook. We weten niet meer wat we moeten doen met hem. wat we zeker weten is dat er wat is gebeurt met hem in marokko maar wat??

We willen hem graag naar een faki brengen maar hij weigert mee te gaan. Misschien dat jullie weten wat het beste is voor hem en voor ons. We zijn bang dat hij na zo een aanval niet meer thuis zal komen dat heeft hij vaak zelf gezegt.
Wallahie ik typ dit met tranen in me ogen en over mij wangen want ik hou zo veel van hem. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen want wij weten niet hoe we verder met hem moeten.

Wa 3alikom wa salaam.

27-01-2006, 21:36


wasalam alekom zuster,

ik vind het heel erg dat je broertje er zo aan toe is, en dat jullie dit moeten mee maken. Moge allah swth hem genezen. Vraag hem om mee te gaan naar een fkih waneer hij zich goed voelt.

wa ghair insallah..

wasalam alekom

27-01-2006, 23:04

Citaat door anoniempjee:
Assalaamou alaikoem,

Lieve broeders en zuster van mij. Het gaat om het volgende.

Mijn broertje die weet niet meer wat hij aan het doen is. Het begon allemaal 2 jaar geleden toen we terug kwamen van marokko. We hebben gemerkt altijd aan het einde van de maand dan begint hij gewoon letterlijk gek te worden je hoeft maar tegen hem te praten en hij begint te flippen. Tegen me ouders mijn broers en zus. Hij begint te schreeuwen en huilen hij weet niet eens meer wat hij allemaal aan het zeggen is. En het ergste is morgen is hij weer helemaal de ouwe alsof er niks is gebeurt. Het doet me ouders heel veel pijn en ons ook. We weten niet meer wat we moeten doen met hem. wat we zeker weten is dat er wat is gebeurt met hem in marokko maar wat??

We willen hem graag naar een faki brengen maar hij weigert mee te gaan. Misschien dat jullie weten wat het beste is voor hem en voor ons. We zijn bang dat hij na zo een aanval niet meer thuis zal komen dat heeft hij vaak zelf gezegt.
Wallahie ik typ dit met tranen in me ogen en over mij wangen want ik hou zo veel van hem. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen want wij weten niet hoe we verder met hem moeten.

Wa 3alikom wa salaam.
salaam wa3aleikoem warahmatoe Allah..

Ik ken dat geval.. Me moeder heeft ook zoiets.. Maar beetje anders.. Inplaats van weglopen zelfmoord acties.. Enw as ook niet 100% meer erbij..!!
Maar mijn vriendin heeft hetzelfde gehad als jou broertje.. subhan'Allah ..
Haar ouders weten ook niet wat ze had..
Ze kwam altijd laat thuis en praate met niemand en vertrouwde niemand en was gewoon letterlijk gek.. Ze praate en haalde gekke dingen in haar hoofd zij ook raren dingen.. En was echt een tijd een hel in hun gezin..
En bedoel je met faki.. een imam.. Als dat zo is als hij niet na de imam wil dan halen jullie de imam toch na hem.. Doe heta ls die slaapt ofzo.. En maak hem dan wakker.. Dan weet die niete cht at er gebeurd. Gair zuster.. Het komt goed want met mijn vriendin is het ookg oed gekomen.. In een dag is ze van een gek naar een normaal meisje veranderd subhan'Allah..
En alles is van Allah..
Ik weet niet echt wat je kan doen maar vraag zeker aan een imam..
Vertrouw op Allah..!!

Moge Allah je broertje genezen inscha'Allah..!! yarebie amien..


wasalaam a3aleikoem warahmatoe Allah..!

27-01-2006, 23:33
Beste Zuster,

ik leef erg met je mee, Insh'Allah komt het allemaal goed met je broertje en wordt hij weer de oude. wat je vooral moet doen is naar Koran laten luisteren, ook als hij dit niet leuk vindt( dat is meestal bij personen die in de war zijn), je kunt hem op een vriendelijke manier overhalen om naar Koranrecitatie te luisteren. je kunt een Walkman met Koranrecitatie laten beluisten, en probeer dit heel vaak te doen. Insh'Allah zal hij weer zichzelf worden. Ook kun je een Korangeleerde/Iman koran laten reciteren bij hem.

27-01-2006, 23:47


salaam wa3aleikoem warahmatoe Allah..

De enige Beschermer is Allah en niemand of niets anders
Wie bescherming wil laat hem die bescherming zoeken bij Allah.

Allah zegt in de heilig Qoraan:
Zeg, o Mohammed,: ''Niemand en niets in de hemelen of op aarde, kent het onweerneembare behalve Allah ''En zij weten niet wanneer zij worden opgewekt. Soerat Annaml (27):65

Hoe je jezelf kunt beschermen voor de magie, djin en het boze oog?
Allah swt, zegt in de heilig Qoraan:
En wij zenden (dat) van de Qoraan neer wat genezing en Barmhartigheid voor de gelovigen is. En het vermeerdert voor de onrechtvaardigen slechts verlies Soeraat: Al-Israa 17:82

En onze boodschapper s.a.w van Allah zegt:
Voorzeker Allah s.w.t geeft geen genezing in welk ziekte dan ook in iets wat haraam is ( Al-Boekhaari)
en hij vmhz, zei; Julllie moeten medicijnen gebruiken, maar niet in iets wat haraam is.(Abu-Daawoed)
De hierboven staande hadieth is een wet die altijd toegepast moet worden. Als de grootste arts tegen je zegt dat jouw genezing is om bier of alcohol te drinken of varkensvlees te eten, dan moet je tegen hem zeggen dat Allah swt, geen genezing tegen ziektes heeft geplaatst in iets wat Hij swt, voor zijn dienaren heeft verboden (haraam is)
Het zelfde geldt ook voor deze faqieh of sheikh of mawlaanaa die beweren dat zij deze plagende djin of actieve sihr of boze oog kunnen helen als je een geit met een bepaalde eigenschappen slacht zonder de naam van Allah swt, te noemen. Of reeds genoemde dingen moet doen die tegen islaam zijn.

Bescherm methode:
1. Zorgen dat de tawhied (de eenheid van Allah)tot diep in je bestaan is doorgedrongen. Je moet uiterste best doen om de soennah van de boodschapper vzmh, te volgen. En ver blijven van elk soort shirk en bid'ah.

2. Je best doen om sterk verbonden te zijn met Allah swt, en het op laten bloeien van de ziel door: Qoraan te reciteren, de betekening diep in je laten dringen ook is het alleen al met de vertaling van de betekenis van de Qoraan(dus alleen lezen helpt niet zoveel als je de betekenis niet begrijpt) Je houden aan het begin principes van de islaam (arkaanoel-islaam en arkaanoel-iemaan)

3. Altijd bezig zijn met dhikr Allah. d.m.v reciteren van de overgeleverde smeekbeden en doe''aas met volle overtuiging dat deze doe''aa's de beste en sterkste wapens zijn.(Dhikroel-Laah= herrineren aan Allah=aandenking van Allah=bezig zijn met Allah swt, heeft geen bepaalde tijden om te doen) Als je de soennah van de Boodschapper in praktijk gaat brengen (zijn voetstappen volgt) dan zul je ontdekken dat je eigenlijk alle momenten in je dat bezig bent me Allah. Voorbeelden van deze dhirk is:
1. het lezen van Aayatoel-Koersi(het vers van het voetenbankje) dit is het waardevolste vers in de heilige Qoraan. het word gelezen na het verrichten van elke verplichte salaah en voor het slapen gaan.
2. het lezen van soeratoel-Ikhlaas en de twee moe'awidtatain(=de twee beschermers) dat zijn : Qoel A'oedoe birrabbil Falaq en Qoel A'oedoe birabbin-naas......na iedere salaat 1 keer en na salaatoel fadjer en salaatoel magrib drie keer.
3. Bismillaahil- ladtie laa yadurru ma'a ismihie shai-oen fil-ardi
walaa fis-samaa. Wa hoewas-samie'oel-'aliem. A'oedoe bi kalimaatil-laahit-taammaat min sherri mee khalq. drie keer na salaat fadjer en salaatil magrib.
4. Zorgen dat je ten alle tijden woedeo hebt de hele dag door en voor het naar bed gaan(de djin komt niet dichtbij iemand die woedoe heeft) Goed opletten dat je alle salawaat op tijd verricht en de nawaafil (de niet verplichte Salawaat)
5. Allah bescherming vragen voor het binnen treden van de WC met:
Allahhoemma innie a'oedoe bika minal khoethbi wal khabaa-ith(oo Allah ik zoek mijn toevluct bij U tegen al het slechte en zij die slecht doen)

Wallahoe Ta'ala A3lam!

moge Allah mij vergeven als ik iets verkeerds heb geplaatst..

FIE AMANIE ALLAH

28-01-2006, 12:54
Hieronder staan enkele duaas om depressies te verwijderen en tegen te gaan.

InchaAllah zal je broertje er iets aan hebben. Heb sbar en vertrouw altijd op Allah, swt.


In al-Sahihayn is overgeleverd van Ibn Abbaas dat de Boodschapper van Allah (salla Allahu alaihi wa salaam) gewoonlijk de volgende woorden sprak wanneer hij bedroefd was:
La ilaaha ill-Allaah al-Azim ul-Halim, Laa ilaaha ill-Allaah Rabb il-arsh il-azim, Laa ilaaha ill-Allaah Rabb is-samawaati wa Rabb il-ard wa Rabb il-arsh il-karim
(Er is geen god behalve Allah de Almachtige de Verdraagzame; er is geen god behalve Allah, de Heer van de Machtige Troon; er is geen god behalve Allah, Heer van de hemelen, Heer van de aarde en Heer van de nobele Troon)

En het is overgeleverd van Anas (radiAllahu anhu) dat de Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) het volgende zei wanneer iets hem verontrustte:
Yaa Hayyu yaa Qayyoom, bi Rahmatika astaghith
(O Eeuwig Levende, O Eeuwige, bij Uw barmhartigheid zoek ik hulp)
En het is overgeleverd dat Asmaa bint Umays (radiAllahu anha) zei: De Boodschapper van Allah (salla Allahu alaihi wa salaam) zei tegen me: Zal ik je enkele woorden leren die je moet zeggen wanneer je je verdrietig voelt?
Allaah, Allaah, Rabbi laa ushriku bihi shayan
(Allah, Allah, mijn Heer, ik verenig niets met Hem)
Het is overgeleverd van Abd-Allaah ibn Masood dat de Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) zei: Iemand die aan enige bezorgdheid of verdriet leidt en zegt:
Allaahumma inni abduka wa ibn abdika wa ibn amatika, naasiyati bi yadika, maadin fiyya hukmuka, adlun fiyya qadaauka, asaluka bi kulli ismin huwa laka sammayta bihi nafsaka aw anzaltahu fi kitaabika aw allamtahu ahadan min khalqika aw istatharta bihi fi ilm il-ghaybi andak an tajala al-Quraana rabi qalbi wa noor sadri wa jalaaa huzni wa dhahaaba hammi.
(O Allah, ik ben Uw slaaf, zoon van Uw slaaf, zoon van Uw slavin, mijn lot is in Uw hand, Uw bevel over mij wordt voor altijd uitgevoerd en Uw verordening over mij is juist. Ik vraag U bij elke Naam die U toekomt waarmee U Zichzelf benoemd heeft of in Uw Boek geopenbaard heeft of aan iemand van Uw creatie geleerd heeft of die vastgelegd heeft in de kennis van het onzichtbare bij U, dat U de Quraan het leven van mijn hart en het licht van mijn borst laat zijn en een uitweg voor mijn verdriet en een bevrijding voor mijn bezorgdheid)
en Allah zal zijn verdriet en zorgen wegnemen en hem er vreugde voor in de plaats geven.

28-01-2006, 14:10
ik zal zeggen laat hem naar koran luisteren, als hij daar niet tegen kan dan is het meestal zo dat die gene bezeten is. omdat de zoenoen niet tegen de woorden van Allah kunnen dus laat hem dat eerst doen. als hij er dan niet tegen kan dasn moet je een imam naar je huis halen?
ik wens je veel succes moge Allah jullie helpen en beschermen insachaAllah,

28-01-2006, 14:46
salaam 3alaykoem zuster,

ik leef echt met je mee! weet je zoiets is mijn zus overkomen die net getrouwd is. hij had een vriendin of weet ik veel wat voor zijn huwlijk. dus, die heeft shoer voor hem gedaan.
hier kunnen wij (mensen niks aan doe) het zijn joenoen die dit zeggen en shayatin alins.
het enege wat je kan doen is een imam naar huis laten komen. zoals de zuster al eerder zei : een imam en geen fkih die een sahhar is.
verder moet je je broer naar koran laten luisteren en vooral surat lbakara elke dgag lezen.

inshallah komt alles goed en hoop dat Allah jou broertje snel beter zal maken.

wa salaam

28-01-2006, 15:22
Ik zou zeggen laat hem maar beginnen met bidden. Het gebed geeft je een innerlijke rust.
Ik reageerde ook altijd agressief. Nadat ik me ging verdiepen in de islam vond ik mijn rust. Nu gaat het goed met mij hamdoelilah
3la ghayr inshallah,

28-01-2006, 16:27
Salaam aleikoum wara7matullah wa barakatoe,

Weet je wat je moet doen?...je moet een imam naar je huis laten komen en je broertje dan thuis houden...er zijn imams die graag helpen en gewoon naar je huis komen...je kan ook een fles water en door een imam in die fles koran laten reciteren...de imam weet welke soura's goed ertegen zijn...Ik vind het erg voor jullie en inshallah komt het goed met je broertje...

28-01-2006, 17:07
Aller eerst wil ik jullie allemaaal bedanken voor jullie berichten wollah soukran het doet me goed.

Manhaje el7qaa en miss fatoesh voor jullie tekst. Ik zal er zeker gebruik van maken. En de rest ook Sukran

28-01-2006, 17:13

Citaat door SayfoulIslam:
Salaam aleikoum wara7matullah wa barakatoe,

Weet je wat je moet doen?...je moet een imam naar je huis laten komen en je broertje dan thuis houden...er zijn imams die graag helpen en gewoon naar je huis komen...je kan ook een fles water en door een imam in die fles koran laten reciteren...de imam weet welke soura's goed ertegen zijn...Ik vind het erg voor jullie en inshallah komt het goed met je broertje...
Hoe gaat dat dan in zijn werk met die fles water en er dan koran in laten reciteren en dan zeker hem het water laten drinken.

Zou je me misschien meer info willen geven over deze imam ik zal je dankbaar zijn.

28-01-2006, 17:18


salaam 3alaykoem ,

ik heb graag een vraagje okhti anoniempje: wonen er djnoen in je broertjes lichaam, denken jullie dat het sihr is?

wa salaam

28-01-2006, 19:16

Citaat door alhamama:
salaam 3alaykoem ,

ik heb graag een vraagje okhti anoniempje: wonen er djnoen in je broertjes lichaam, denken jullie dat het sihr is?

wa salaam
Salaaam, Alhamama

Nee, dat heeft hij niet dat weten we wel zeker maar wat we zeker weten is dat iemand iets bij hem heeft gedaan sihr.

28-01-2006, 20:59

Citaat door anoniempjee:
Aller eerst wil ik jullie allemaaal bedanken voor jullie berichten wollah soukran het doet me goed.

Manhaje el7qaa en miss fatoesh voor jullie tekst. Ik zal er zeker gebruik van maken. En de rest ook Sukran
Graag gedaan!

InchaAllah komt het goed met je broertje.

Pagina's : [1] 2