Bekijk volle/desktop versie : Moslims weten niet genoeg over de islam

Pagina's : 1 [2]

01-05-2005, 10:16

Citaat door achmad:
goed betoog.
maaruhm, dacht dat jullie van de redactie zo gek waren op "bronnen"

(of ben ik wat kippig?)
Kijk eens naar de begindatum: 21-01-2002

01-05-2005, 10:21

Citaat door Willemien:
Ja, ik vond het ook een interessant betoog, ondanks de vreemde censurering die op mijn lachspieren werkte
Het stamt uit de begintijd van marokko.nl, als ik het goed heb.

Wat ik me ook vaak afvraag: IS de islam wel zo heel belangrijk voor veel marokkanen ?

Waarom ik me dat afvraag is het volgende: ik heb geconcludeerd uit allerlei artikelen en uit allerlei discussies hierzo, dat veel marokkaanse ouders in Nederland die de islam aanhangen, NIET graag zien dat hun kinderen trouwen met een turks, indonische (of andere achtergrond) iemand die ook een goede moslim is, en dus van hetzelfde geloof.

Kennelijk is "Marokkaans" voor de meesten honderd keer belangrijker dan de "Islam".

Dat is toch hartstikke hypocriet ??? Ik kan er niks anders van maken ...

01-05-2005, 10:38

Citaat door achmad:
mensen lezen ook maar de helft he?
Ach, kan gebeuren..

18-07-2010, 02:05
ja

18-07-2010, 02:09

Citaat door DB7:
Kijk eens naar de begindatum: 21-01-2002

Citaat door DB7:
Ach, kan gebeuren..

18-07-2010, 02:26

Citaat door Redactie:
De onwetendheid van moslims over hun eigen geloof is een van de redenen waarom het Westen een verkeerd beeld van de islam heeft. Dat zei een adviseur van de Egyptische president Hosni Mubarak maandag tijdens een conferentie genaamd "De islam in de wereld van vandaag" op de universiteit Al-Azhar in Caïro.

"Moslims overal ter wereld klagen dat hun geloof sinds de aanslagen van 11 september ten onrechte als gewelddadig wordt gezien", constateert Osama el-Baz in zijn toespraak. Dat beeld is, volgens El-Baz, bepaald door extremisten, "die citaten uit de koran uit hun context rukken om geweld tegen niet-moslims te rechtvaardigen."

We hebben niet genoeg moeite gedaan anderen voor te lichten over de ware islam, concludeert El-Baz, "en dat komt deels doordat veel moslims niet genoeg over hun geloof weten." De presidentiële adviseur raadt moslims dan ook aan zich in de islam te verdiepen en vervolgens uitleg te geven aan niet-moslims.

Ook de rector van Al-Azhar, de meest prestigieuze soennitische universiteit ter wereld, riep zijn studenten op de "rechtvaardige en tolerante leerstellingen van deze religie te verspreiden om de mensheid te behoeden voor tactieken van angst en vrees."

Hier word ik dus heel beroerd van.
De islam schoffeert als geen andere religie andersdenkenden/. Nu dit gefocussed is ligt het aan de volgelingen. Schofterig.

18-07-2010, 02:34
De meeste moslims zijn ramadan moslims. In andere woorden, ze weten niks over de islam en alleen in de maand ramadan komen ze massaal bidden en na de ramadan is dat afgelopen.

18-07-2010, 02:46

Citaat door HINDUSLAAN:
Reacties: 2.606
waar zijn al die reactie's gebleven

Bij allah... Het is een Joods complot. Of een westers complot uiteraard.

04-05-2020, 21:39

Citaat door MaRoCcInA:
islam is de beste dan christerlijk omdat islam bidden ook voor god maar de christelijke ook dus ik ben een islam maar ik weet niet waarom ook christerlijke mensen ook bidden :O

04-05-2020, 21:57

Citaat door Sigaartje:
Hoe zielig ben je wel niet??
Na 16 jaar op een reactie reageren... wat een sjonnie

Pagina's : 1 [2]