Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse viezerikjes



Pagina's : [1] 2

26-01-2006, 17:21
Deze column had ik gelezen op elqalem, wilde m even meedelen met jullie. Heb echt gelachen!


Marokkaanse viezerikjes


Marokkanen zijn hot! Kankerhot zelfs, in welke media je ook kijkt, een Marokkaantje is te zien. Ook filmregisseurs hebben de Marokkaanse smaak goed te pakken. Marokkanen beginnen nu ook openlijk door te dringen op het witte doek en bij bosjes kun je nieuwe Marokkaanse acteurs bewonderen. Shouf Shouf Habibi, Schnitzelparadijs, Doenya en Desi en nu ook de wekelijkse serie Shouf Shouf. Als je het heerlijk vindt om Marokkanen op tv te zien, word je de laatste tijd werkelijk vorstelijk op je wenken bediend. Genieten geblazen voor de liefhebbers.



Ik heb een ouderwetse traditionele Marokkaanse vader. Dit houdt in dat hij niet van innovaties houd of andere rariteiten die hem niet aanstaan. Zijn kinderen, waar ik er hamdulilah een van ben, hebben zich aan een paar duidelijke regels te houden. Hou je je hier niet aan, geen probleem, alleen moet je wel leven met de consequentie. Mijn vader is ook geen prater, maar een doener. Hij dreigt niet, maar komt direct met de straf. Snelrecht van het allereerste uur.



Een voorbeeld: stel ik kom met een trendy raar hanenkamachtig kapsel thuis. Hij zou me even aankijken en daarna gaat hij weer rustig verder zijn ne3-ne3 theetje drinken. Met mijn nieuwe coupe ga ik blij slapen. De volgende ochtend word ik vrolijk wakker en heeft hij mij in mijn diepe remslaap helemaal kaal geschoren, als toetje heeft hij ook even mijn wenkbrauwen en wimpers meegepakt. Met een enge kop zonder wenkbrauwen, alsof ik helemaal verbrand ben, verschijn ik gedesillusioneerd bij het ontbijt. Dit om zijn boodschap nog iets duidelijker te maken aan me. Voor in het geval het niet helemaal duidelijk zou zijn wat zijn bedoeling was midden in de nacht met de tondeuse.



Zou ik lef hebben en aan hem vragen waarom hij me kaalgeschoren heeft, dan krijg ik zijn standaard antwoord.



Bghaiti dir stoer yek? Sem3ou, wlidi meskien bgai dir stoer ou der hadiek le7sana. Ewa sir a wlidi dir stoer debba! (Dus je wilde stoer doen? Luister iedereen. Mijn zoontje wilde stoer met zijn nieuwe kapsel. Nu kan je ook stoer doen hoor!)



Stel je voor: ik haal het in mijn Marokkaanse hoofd dan ook nog eens een oorbel te nemen dan zegt mijn vader ook helemaal niks. Hij zou dan helemaal net doen alsof er niks aan de hand is en misschien is hij zelfs nog aardiger tegen me als normaal, maar de volgende ochtend word ik als bonus ook nog eens oorloos wakker. Mijn vader heeft dan niet een, maar allebei mijn oren keurig netjes er afgeknipt en op mijn nachtkastje gelegd. Zou ik ook een tatoeage erbij nemen dan fileert ie me ook nog.



Degelijke islamitische waardes zijn mijn vaders’ motto. Als je als zoon of dochter niet raar doet, doet hij ook absoluut niet raar. Een hele redelijke opstelling van mijn vader.



Ik weet zeker dat mijn vader niet uniek is en dat veel andere Marokkaanse vaders ook de oren van zoonlief er af zouden knippen, wanneer zij met een oorbel thuis komen, maar er is toch iets wat mij zo ontzettend verbaast. Eigenlijk is verbazen niet het juiste woord, het is verbazen in het kwadraat. Die Marokkaanse acteurs doen bepaalde dingen op de set, waar mijn vader het niet zo mee eens is. Hij is er zo ontzettend niet mee eens, dat mijn lieve vader er zelfs tien cel jaar voor over heeft als ik zoiets zou doen.



Stel mijn vader zit rustig van zijn ne3-ne3 theetje te genieten en ineens ziet hij mij op tv en ik zoen openlijk een meisje. Alleen de gedachte al is horror en nu al beginnen mijn rugharen op te springen, maar stel. Als ik dan nog naar huis zou durven, stel ik ben gek genoeg om het thuisfront nog op te zoeken, dan staat mijn vader klaar met een vlijmscherp mes van El3id al Adha om mijn lippen er af te snijden, waarmee ik voor de neus van miljoenen mensen een meisje heb gekust.



Oooh, mijn lieve zoon is thuis. Ik heb je op tv gezien vandaag mijn zoon. Ik ben werkelijk oertrots op je en je vader wilt jou daarvoor een kusje geven op je mooie Marokkaanse lippen. Doe je ogen eens dicht voor pappa en je lippen ietsjes vooruit……juist zo ja.



Met een hele mooie professionele slagershand, pakt hij mijn lipjes vast en net wanneer ik een zoen van mijn lieve vader verwacht, snijdt hij ze met zijn mes er soepel af. Met een bloedstraal uit wat er nog van mijn mond over is, zie ik mijn vader mijn lipjes bekijken. Na dat moment lijkt het alsof ik altijd lach, constant zijn al mijn tanden en kiezen te zien en mijn tandvlees ligt open en bloot.



Als ik op dat moment niet liploos keihard wegren en nooit meer terugkom, maakt hij me koelbloedig af en neemt hij een celstraf op de koop toe.



Ik zal het dan ook nooit in mijn bolle hoofd halen om zoiets uit te vreten. Maar hoe zit het dan bij deze Marokkaanse acteurs? Echt waar, als ik ze een keertje tegenkom vraag ik het aan ze. Ik ben werkelijk benieuwd.



Hoe komen jullie hier in godsnaam mee weg? Zegt je vader helemaal niks na een vrijscène op tv?



Al zal mijn vader helemaal niks zeggen en het toestaan, ik zou me kapotschamen. Ik schaam me al als er per ongeluk bloot op tv verschijnt en we zitten samen. Dan zit ik al met een rode boei stijf voor me te staren alsof ik niks gezien heb. Laat staan als ik het leidende voorwerp ben. Ik zou hem nooit meer durven aankijken. Ook heb ik vernomen dat die Doenya ook open en bloot zat te zoenen met een Nederlander op tv. Mijn moeder zou direct aan een hartaanval bezwijken en mijn vader slijpt de messen waarmee hij al eerder mijn lippen zou bewerken. Ik wist niet dat er zulke “moderne” Marokkaanse gezinnen bestaan.



Rita Verdonk zou zeggen: het gaat de goede kant op met de Marokkanen!



Ik zeg: schaam jullie a, viezeriken!


Reacties: salah@elqalem.nl

26-01-2006, 17:41


helemaal mee eens

26-01-2006, 17:42
Hahahaha Geweldig!!!

26-01-2006, 17:45

Citaat door casa005:
de goede kant op met de Marokkanen!



Ik zeg: schaam jullie a, viezeriken!


wollah je hebt egt gelijk

26-01-2006, 18:44


hahahaha deze column is egt goed wollah ....complimenten

En het klopt inderdaad dat er veel marokkaanse gezinnen zijn die heel modern zijn...Alhamdoulillah dat ik niet zo ben opgevoed..!!!!

26-01-2006, 19:12
hahaha dat vroeg ik me ook altijd af , ik hoop dat ie ze een keertje tegenkomt zodat ie het kan vragen . maar wollah hij heeft gewoon egt zwaar gelijk .

26-01-2006, 19:22
haahhah helemaal meej eens met je

26-01-2006, 19:26
CASA005 je hebt gelijk. Waar gaat dit heen, tegenwoordig. Die marokkaanse acteurs schamen zich echt niet. Ze laten alleen de lelijke kanten van marokkanen zien, niks om trots op te zijn. Jij hebt het eindelijk gezegd. Jou verhaal heeft een moraal en jou vader is geweldig! Ik meen het. Hij weet hoe je een kind moet opvoeden.

Jou zuster,
Elhayet

26-01-2006, 19:41
whahahahhahahahahahhahaha..k ben het 100% met Je eens...

26-01-2006, 22:39
Oke dan, dit zat ook andere Marokkanen dus dwars hahaha

26-01-2006, 22:49

Citaat door casa005:
Oke dan, dit zat ook andere Marokkanen dus dwars hahaha
hahahaha ZEKER!!

26-01-2006, 22:57
je hebt echt gelijk wollah

27-01-2006, 00:49


Gruwelijk Gewoon En Nog Respect Voor Jou Dat Je Laat Zien

06-02-2006, 15:29
ben het helemaal met je eens
maar ik heb me egt dood gelachen van die haren oren en lippen

06-02-2006, 15:40
Whahahahaha Wollahila

Pagina's : [1] 2