Bekijk volle/desktop versie : Islam blijft 'achter' in Nederland.



Pagina's : [1] 2 3

26-01-2006, 15:40

Citaat:
Waarom zijn de Marokkanen in Nederland in hun geloofsbelijdenis roomser dan de paus in vergelijking met de Marokkanen in Marokko?
Antwoord?

26-01-2006, 15:52



Citaat door RzPkT:
Antwoord?
De ongelovige Hollanders en de gelovige Marokkanen vormen een soort van een contrast met elkaar, om het zo maar te verwoorden.
Hierdoor wordt er gedácht dat moslims in Holland hen geloof optimaal belijden, en vallen praktiserende moslims op.
In Marokko is de meerderheid moslim, en is/zijn er geen verschil noch aparte gevallen.

26-01-2006, 15:54
Hoe wil jij het zien? Kun je aub met voorbeelden komen?

26-01-2006, 16:08

Citaat door RisLaine:
De ongelovige Hollanders en de gelovige Marokkanen vormen een soort van een contrast met elkaar, om het zo maar te verwoorden.
Hierdoor wordt er gedácht dat moslims in Holland hen geloof optimaal belijden, en vallen praktiserende moslims op.
In Marokko is de meerderheid moslim, en is/zijn er geen verschil noch aparte gevallen.
Oké, maar ik zoek meer een antwoord op de vraag waarom Nederlandse marokkanen zich veel meer bezig houden met Islam in hun dagelijkse leven dan de Marokkanen in Marokko.

Je kunt niet ontkennen dat marokko razendsnel moderniseert naar het Westerse gedachtengang. De uitingen hiervan zijn zichtbaar in elke stad van Marokko.

Akhlaaq,

Hoe ik het wil zien in niet relevant, ik ben slecht een ziel.

Voorbeelden,
Kleding, positie van de vrouw, etc.

26-01-2006, 16:13



Citaat door RzPkT:
Oké, maar ik zoek meer een antwoord op de vraag waarom Nederlandse marokkanen zich veel meer bezig houden met Islam in hun dagelijkse leven dan de Marokkanen in Marokko.

Je kunt niet ontkennen dat marokko razendsnel moderniseert naar het Westerse gedachtengang. De uitingen hiervan zijn zichtbaar in elke stad van Marokko.

Akhlaaq,

Hoe ik het wil zien in niet relevant, ik ben slecht een ziel.

Voorbeelden,
Kleding, positie van de vrouw, etc.
Ik zie het niet als "achter" maar juist naar voren. Meer jongeren hier zijn bezig met de Islam zoals het hoort ze volgen de koran en de sunnah. Zelf was ik ook een moderne meid en hamdoelilah heb ik me bekeerd tot de ware Islam. Dit heeft niets met cultuur te maken wat de eerste generatie zich mee bezig hield. En weet je wat...steeds meer jongeren in Marokko zijn zich daar ook van bewust, en willen weer terug naar de Koran en de Sunnah.

26-01-2006, 16:15

Citaat door RzPkT:
Oké, maar ik zoek meer een antwoord op de vraag waarom Nederlandse marokkanen zich veel meer bezig houden met Islam in hun dagelijkse leven dan de Marokkanen in Marokko.

Je kunt niet ontkennen dat marokko razendsnel moderniseert naar het Westerse gedachtengang. De uitingen hiervan zijn zichtbaar in elke stad van Marokko.

Akhlaaq,

Hoe ik het wil zien in niet relevant, ik ben slecht een ziel.

Voorbeelden,
Kleding, positie van de vrouw, etc.
Ik denk dat het komt door wat er allemaal in Nederland gebeurt.

26-01-2006, 16:17

Citaat door Akhlaaq:
Ik zie het niet als "achter" maar juist naar voren. Meer jongeren hier zijn bezig met de Islam zoals het hoort ze volgen de koran en de sunnah. Zelf was ik ook een moderne meid en hamdoelilah heb ik me bekeerd tot de ware Islam. Dit heeft niets met cultuur te maken wat de eerste generatie zich mee bezig hield. En weet je wat...steeds meer jongeren in Marokko zijn zich daar ook van bewust, en willen weer terug naar de Koran en de Sunnah.
Wat is dat 'ware islam'.
Met 'achter' bedoel ik geen negatief iets, daarom zette ik het expres tussen aanhalingstekens.

Maar de groep die zich tot 'de ware islam' bekeerd, valt in het niet die zich willen moderniseren, denk ik. Wat jij?

26-01-2006, 16:17
Hey die zin komt mij heel bekent voor

Solly solly ik ben al weg

26-01-2006, 16:18

Citaat door BoraSita:
Ik denk dat het komt door wat er allemaal in Nederland gebeurt.
Dat zal zeker iets mee te maken hebben, zich door deze manier afzetten tegen de maatschappij. Maar benadelen zij zichzelf niet, en kunnen 'wij' 'hen' wel tot oprechte islamieten rekenen?

26-01-2006, 16:23
[QUOTE=RzPkT]Dat zal zeker iets mee te maken hebben, zich door deze manier afzetten tegen de maatschappij. Maar benadelen zij zichzelf niet, en kunnen 'wij' 'hen' wel tot oprechte islamieten rekenen?[/QUOTE]


Volgens mij zijn dat niet onze zaken... of begrijp ik je verkeerd??

26-01-2006, 16:24

Citaat door XXXSabriaXXX:
Volgens mij zijn dat niet onze zaken... of begrijp ik je verkeerd??
Aanhalingstekens.

26-01-2006, 16:25

Citaat door RzPkT:
Dat zal zeker iets mee te maken hebben, zich door deze manier afzetten tegen de maatschappij.

Het komt ook door de media, er gaat geen dag voorbij of je ziet het wel op tv of je leest iets over moslims in kranten.

Maar benadelen zij zichzelf niet, en kunnen 'wij' 'hen' wel tot oprechte islamieten rekenen?

Het is niet aan ons om te twijfelen aan hun oprechtheid.
.

26-01-2006, 16:26



Citaat door BoraSita:
.
Duidelijk.

26-01-2006, 16:27
islam neem je mee in je hartje

26-01-2006, 16:28

Citaat door RzPkT:
Aanhalingstekens.
Oh, pardon.

Pagina's : [1] 2 3