Bekijk volle/desktop versie : Woede afreageren op islam......("De wereld is voor de man")



Pagina's : [1] 2

26-01-2006, 11:30
Het boek van Yasmin Allas bevat zoveel moslim haat dat volkome onterecht is. Dat maakt mij zo boos!!! En dat omdat er zoveel onwetendheid heerst binnen de somalische cultuur..."O god,waarom hebt U mij een meisje gegeven? Ze zullen haar martelen,verkrachten en vernederen omdat dat in de koran staat"
Kheb strax een gesprek over dit boek wie kan mij citaten geven uit de koran of overleveringen die bewijzen dat Islam NIET vrouw onvriendelijk is en het tegendeel kan bewijzen!

26-01-2006, 11:47


ze3ma niemand die me kan helpen kheb t nodig

26-01-2006, 12:16
heb je je m.o al gehad?

26-01-2006, 12:16
Soerat An Nisa...

26-01-2006, 12:33


salaam alikomzusterik heb hier stukken voor u,insslah met Allahs wil zal het u bijstaan.ameen


De moslim vrouw: Haar status in de Ummah

Door Shaych ‘Abdoel ‘Aziez Ibn Baaz (d.1420H) [1] (rahimahoellaah)

De Islamitische vrouw heeft een nobele en hoge status en haar invloed is erg groot in het leven
van iedere moslim. De islaamitische vrouw is zeker de eerste leraar bij het opbouwen van een
rechtvaardige maatschappij mits zij de leiding volgt van het boek van Allaah en de Soennah van
onze boodschapper (sallallaahoe ‘alayhi wa sallam). Immers, het vastklampen aan de Qor`aan
en de Soennah weerhoudt iedere moslim – vrouw of man- verre van misleidingen in welke vorm
dan ook. De misleiding waaronder de verschillende volken lijden en hun verdeeldheid komen
niet voor, tenzij er ver wordt afgedwaald van het pad van Allaah – de Meest Perfecte- de
Allerhoogste en waarmee Zijn profeten en boodschappers (Vrede zij met hen) kwamen.
De profeet (sallallaahoe ‘alayhi wa sallam) heeft gezegd:
"Ik heb voor jullie twee dingen (achter) gelaten, Als jullie je daar aan vast houden,
kunnen jullie na mij nooit (af) dwalen, het boek van Allaah en mijn Soennah".[2]

Het grote belang van de rol van de Moslim vrouw – of dat nu als vrouw, zus of dochter is en de
rechten die haar toekomen zijn uitgelegd in de nobele Qor’aan, een uitvoerige uitleg hiervan is te
vinden in de zuivere Soennah.
De reden waarom een vrouw zo belangrijk is, is omdat ze grote verantwoordelijkheden en lasten
heeft en vele moeilijkheden moet doorstaan-verantwoordelijkheden en moeilijkheden die een
man niet eens aankan. Daarom is het een verplichting voor een ieder om dankbaarheid,
vriendelijkheid en begaanheid te tonen aan de moeder. En daarom verdient de moeder voorrang
boven de vader in deze kwestie. Allaah de Verhevene zegt:
“En wij hebben de mens met betrekking tot zijn ouders opgedragen goed en
plichttrouw te zijn- zijn moeder heeft hem immers in grote zwakheid gedragen
en totdat hij gespeend werd waren het nog twee jaar. Jij moet Mij en jou ouders
dank betuigen. Bij Mij is de bestemming”1.
Allaah de Verhevene zegt:
“En wij hebben de mens opgedragen zijn ouders goed te behandelen- zijn
moeder heeft hem immers moeizaam gedragen en moeizaam gebaard. De
zwangerschap en (de tijd erna) totdat hij gespeend werd is dertig maanden”2.
Een man kwam naar de boodschapper van Allaah (sallallaahoe ‘alayhi wa sallam) en zei: "O
Boodschapper van Allaah! Welke persoon op deze aarde verdient het meest mijn goede
behandeling?" Hij antwoordde:
"je moeder"

1 Soerat Loeqmaan 31:14
2 Soerat Ahqaaf 41:15


De man vroeg, "En wie dan?" en hij antwoordde:
"Je moeder"
De man vroeg toen, "En wie dan?" En de profeet (sallallaahoe ‘alayhi wa sallam) antwoordde
weer: "Je moeder"
Toen vroeg de man weer, "En wie dan?" En de profeet (sallallaahoe ‘alayhi wa sallam)
antwoordde: "Je vader."[3]
Het is noodzaak dat aan de moeder drie keer meer de vriendelijkheid en goede behandeling
gegeven wordt dan aan de vader.
Wat betreft de status van de echtgenote en haar invloed op het kalmeren van de ziel is duidelijk
te zien in deze nobele Ayaah (openbaring van Allaah), – De Verhevene zegt:
“En tot zijn tekenen behoort dat hij voor jullie echtgenotes uit jullie eigen
midden geschapen heeft om bij haar rust te vinden. En Hij heeft liefde en
barmhartigheid tussen jullie gebracht. Daarin zijn tekenen voor mensen die
nadenken”3.
Al-Haafidh Ibn Kethier (d.774H) – rahimahullaah – zegt bij het uitleggen van de termen
muwaddah and rahmah die in bovengenoemde aayah voorkomen:
"Al-muwaddah betekent liefde en genegenheid en ar-rahmah betekent barmhartigheid en
medelijden – daar de man een vrouw neemt of omdat hij van haar houdt of omdat hij
barmhartigheid en medelijden met haar heeft; door haar een kind van zichzelf te geven…" [4]
En de unieke houding dat de vrouw van de profeet Chadiedjah – radiyallaahu ‘anhaa – aannam,
had een grote invloed op het rustig maken en kalmeren van de boodschapper van Allaah
(sallallaahoe ‘alayhi wa sallam), toen de engel Djibreel (‘alayhis salaam) de eerste keer naar de
grot van Hiraa kwam. De profeet (sallallaahoe ‘alayhi wa sallam) keerde met kloppend hart en
hevig bevend terug naar Chadiejah (radiyallaahu ‘anhaa) met de eerste openbaring, en zei tegen
haar: "Bedek me, bedek me!
En zij bedekte hem totdat zijn angst weg was, en zei daarna alles wat er gebeurd was tegen
Chadiejah (radiyallaahu ‘anhaa) . Toen zei hij: "Ik ben ben bang dat mij iets gaat overkomen”
Waarop zij tegen hem zei: "Nooit! Bij Allaah! Allaah zal je nooit ten schande brengen. Jij
onderhoudt goede banden met je relaties, je helpt de armen en de behoeftigen, je behandelt je
gasten vriendelijk en staat mensen in nood bij.[5]
En vergeet ‘Aa`ishah (radiyallaahu ‘anhaa) en haar grote invloed niet. Want zelfs de grote
metgezellen namen de kennis van hadeeth van haar en vele Sahaabiyaat (vrouwelijke
metgezellen) leerden de vele regels inzake vrouwenzaken van haar.
En zonder twijfel heeft mijn moeder (van Shaych ibn Baaz ﷲا ﻪﻤﺣ&#1585 – Moge Allaah genadig met
haar zijn- een grote invloed op mij gehad, mij gestimuleerd en gesteund om te studeren. Moge
Allaah haar nog meer belonen en haar belonen met het beste voor wat ze voor mij gedaan heeft.
En er is ook geen enkele twijfel dat in het huis waarin vriendelijkheid, tederheid, liefde en zorg
met de Islaamitische tarbiyah (opvoeding en cultivering) zijn, een grote invloed zullen hebben

3 Soerat Ar-roem 30:21

op de man. Hij zal – als Allaah het wil – succesvol zijn in zijn zaken en in alle andere dingen –
of het nu het zoeken naar kennis is, handel drijven, de kost verdienen of iets anders dan dit. Het
is aan Allaah alleen aan wie ik succes vraag en vraag om ons te leiden naar datgene waar Hij van
houdt en mee tevreden is. En moge Allaah’s zegeningen en vrede zijn op onze profeet
Mohammed (salla Allaahoe ‘alayhi wa sallam), zijn familie, metgezellen en volgelingen.

26-01-2006, 12:39
dit kom van sheigh al baani rahiemoelah.

De verplichting om met je vrouw in vriendelijkheid te leven.


Het is aan de man om op een zo goed mogelijke manier met zijn vrouw te leven en
om zachtmoedig c.q. toegevend naar haar te zijn betreffende de dingen die Allaah
heeft toegestaan. Dit is vooral zo indien zij erg jong is. Er zijn hierover verschillende

ahadieth:
EERSTE: De Profeet (salallaahoe alayhie was sallem) zei:
“De besten onder jullie zijn zij die het best zijn voor hun vrouwen, en ik ben de beste van
jullie ten opzichte van mijn vrouwen.” 6

TWEEDE: De Profeet (salallaahoe alayhie was sallem) zei in de Vaarwel Hadj (De
laatste pelgrimtocht van de Profeet naar Mekka):
“…Luister, en neem mijn raadgeving aan, betreffende de vrouwen. Wees goed voor hen, daar
zij jullie gevangenen zijn.” 7 “Jullie bezitten niets ten opzichte van hen, behalve dit, tenzij zij
een schadelijke obsceniteit begaan. Als zij dit doen; scheidt de bedden (i.e. heb geen seksuele
omgang met haar) en slaat hen(zachtjes en niet op de gezicht en op een manier wat het geen pijn heeft), maar op een manier dat het haar niet verwondt. Als zij in
berouw keren, zoek dan geen andere vergelding. Voorzeker jullie hebben rechten over hen en
zij hebben rechten over jullie. Wat betreft jullie rechten over haar, is dat niemand op jullie bed

5 Ahmad, e.a.: Sahieh
6 At-Tahaawi: Sahieh.
7 Tuhfatul Ahwadhee Sharh Tirmidhee: 4/ 326 en Sharh ibn Maadjah: 1/ 567.

zit, waar jullie afkerig van zijn. Zeker, en hun recht ten opzichte van jullie is dat jullie goed
voor hen zijn en hen voorziet in hun kleding en hun voedsel.” 8
DERDE:
“Laat geen mannelijke gelovige ooit een vrouwelijke gelovige haten. Hoewel hij afkeer heeft
van een eigenschap van haar, zal hij zeker verheugd zijn om een andere.” 9
VIERDE:
“De gelovige met het meest complete Imaan (geloof) is degene met het beste karakter, en de
besten van hen zijn zij die hun vrouwen het best behandelen.” 10
VIJFDE: Overgeleverd door ‘Aisha (radiallaahoe `anha) die zei:
“Op de ‘ied, riep de Profeet (salallaahoe alayhie was sallem) mij terwijl de Ethiopiërs in de
masjied aan het spelen waren met hun speren (dit betekent: zoals in een militaire training) en
zei: “O kleine rode, zou je naar hen willen kijken?” En hij liet zijn schouders zakken zodat ik
kon kijken. Ik liet mijn kin op zijn schouder zakken met mijn gezicht tegen zijn wang en keek
vanaf zijn schouder. Hij bleef zeggen: “Heb je er nog geen genoeg van?” En ik bleef zeggen:
“Nee”, teneinde zijn status met mij te testen zodat ik uiteindelijk genoeg had! ‘Aisha zei:
“Eén van de dingen die ze zeiden die dag was: “Aboe al-Qoasim (salallaahoe alayhie was
sallem) is goedhartig”.” In een andere overlevering zei zij: “Toen ik verveeld raakte van de
vertoning zei hij tegen mij: “Heb je er genoeg van?” Ik zei: “Overhaast niet.” En dus bleef hij
staan voor mij. Toen hij mij de tweede keer vroeg of ik genoeg had, zei ik hem opnieuw niet te
overhaasten. Ik zag hem van de ene voet op de andere voet overgaan van vermoeidheid. ‘Aisha
zei: “Ik had werkelijk geen wens om naar hen te kijken, ik wenste alleen dat het nieuws
waarop hij daar voor mij stond, de vrouwen bereikte en het aanzien dat hij voor mij had,
ofschoon ik nog een meisje was. Dus waardeer een meisje op jonge leeftijd en dol op genoegen

8 At-Tirmidhie en ibn Maajah: Sahieh.
9 Moslim
10 At-Tirmidhie: hasan

en plezier.” ‘Aisha zei: “Toen kwam ‘Omar eraan en de mensen dreven uiteen, zelfs de
kinderen. De Profeet (salallaahoe alayhie was sallem) zei die dag: “Ik heb duivels van zowel
mensen als djinn van ‘Omar zien vluchten.” ‘Aisha zei: “De Profeet (salallaahoe alayhie was
sallem) zei die dag: “Zodat de joden weten dat er een bepaalde voorsprong is in onze dien
(religie)”.” 11
ZESDE: Ook op gezag van ‘Aisha (radiallaahoe `anha) die zei:
“De Profeet keerde terug van de slag van Taboek, of het was Khaybar. Er hing een gordijn
over haar kamer. De wind waaide en lichtte het gordijn op, zodat een gedeelte van de kamer
zichtbaar werd, waarin de Profeet (salallaahoe alayhie was sallem) enkele poppen zag,
waarmee ‘Aisha gewoonlijk speelde. Hij zei: “Wat is dat, o ‘Aisha?” Ze zei: “Mijn dochters”
(Arabieren noemen poppen ‘dochters&#8217. Hij zag ertussen een paard met twee vleugels, gemaakt
van oude doeken. Hij zei: “Wat is dat daar in het midden?” Ze zei: “Een paard.” Hij zei: “En
wat zijn die dingen op het paard?” Ze zei: “Twee vleugels.” Hij zei: “Een paard met twee
vleugels?” ‘Aisha zei: “De Profeet lachte zijn kiezen bloot.” 12
ZEVENDE: Ook door ‘Aisha (radiallaahoe `anha) overgeleverd:
“Ze vertelde dat ze een keer op reis was met de Profeet (salallaahoe alayhie was sallem) terwijl
ze nog een jong meisje was. Ze zei: “Ik had geen overmatig lichaamsvlees, noch was mijn
lichaam groot.” De Profeet (salallaahoe alayhie was sallem) zei tegen zijn metgezellen: “Gaan
jullie voort!” Toen zij voort waren gegaan zei hij: “Kom ik zal tegen je rennen.” Toen
versloeg ik hem met rennen. Later, was ik ook op reis met hem en hij zei opnieuw tegen mij:
“Kom en ik zal met je rennen.” Ik was volledig het vorige voorval vergeten. Bovendien was ik
zwaarder geworden. Ik zei tegen hem: “Hoe kan ik met je rennen als ik in deze conditie ben?”
Hij zei: “Je zult met me rennen!” Dus rende ik met hem, en hij won de wedstrijd. Daarna
begon hij te lachen en zei: “Dit is voor die overwinning”.” 13

11 Al-Boechaarie, Moslim, e.a.
12 Aboe Dawoed, an-Nesaa’ie in al-Ishra
13 Al-Humaaidi, an-Nisaa’ee in al-Israh, aboe Dawoed, e.a.: Sahieh

ACHTSTE: Ook op gezag van ‘Aisha (radiallaahoe `anha) die zei:
“De Profeet (salallaahoe alayhie was sallem) werd nogal eens een glas melk gebracht, waarvan
ik dan eerst mocht drinken, ondanks dat ik menstrueerde. Dan nam hij het glas en dronk,
waarbij hij zijn mond op dezelfde plek deed als waar mijn mond was geweest. Andere keren
nam ik een stukje vlees waarvan ik at. Daarna nam hij het en deed zijn mond op dezelfde plek
als waar mijn mond was geweest.” 14
NEGENDE: Op gezag van Djaabir ibn ‘Abdillaah en Djaabir ibn ‘Omair, die beide
overleverden dat de Profeet (salallaahoe alayhie was sallem) had gezegd:
“Alle dingen waarin geen dzikr (herinnering) aan Allaah zit, zijn lichtzinnigheid,
gedachteloosheid (afwezig met je gedachten), en hoogmoedigheid in het gebed, behalve in vier
dingen: een man wanneer hij speelt met zijn vrouw, zijn paard traint, tussen twee mogelijke
doelen loopt, en een andere man leert zwemmen.” 15


14 Moslim, Ahmad, e.a.
15 An-Nisaa’ee in al-Ishrah, at-Tabarani, e.a

26-01-2006, 13:58
djazaak alahou gairan moge rabie jullie belonen kheb een 8!!!!!

26-01-2006, 14:09
ameen. barkalah fiek!

26-01-2006, 14:25
jezak'allah, ik vond het echt lief om te lezen hoe hij met aisha omging.

26-01-2006, 14:28

Citaat door abdel_malik:
jezak'allah, ik vond het echt lief om te lezen hoe hij met aisha omging.
Ja echt prachtig masha allah!

26-01-2006, 14:33
"Mijn Heer, ontferm u over hen omdat zij mij hebben opgevoed toen ik jong was." (Surah 17 : Ayah 23-24)

26-01-2006, 14:35

Citaat door abdel_malik:
jezak'allah, ik vond het echt lief om te lezen hoe hij met aisha omging.
ook tegen khadizja radiallahu 3anha

profeet vzmh kwam op een dag huis toen khadizja moe was, hij zei:"Ik houd van jou". Ondanks haar vermoeidheid reageerde zij heel lief door te zeggen: "Ik ook van jou, maar wel 10 keer zoveel als dat jij van mij houd." Wanneer de profeet dan zei, dat hij 10 keer zoveel van haar hield als zij van hem, zei zij: "Maar ik houdt wel 100 keer zoveel van jou als jij van mij."
zoooo romantisch

26-01-2006, 14:36



Citaat door 3ibada_alhaaqah:
De Profeet (sallalahoealaihi wa salaam)zei:

“Een ieder die twee meisjes grootbrengt tot zij de volwassenheid bereiken – degene en ik zullen (samen) komen op de Dag der Opstanding – en hij strengelde zijn vingers inéén (in het Paradijs). (Moeslim)

deze overlevering lees ik vaak

26-01-2006, 14:38
Masha allah agie

26-01-2006, 14:38

Citaat door 3ibada_alhaaqah:
“En wanneer het nieuws van (de geboorte van) een dochter tot één van hen kwam, werd zijn gezicht somber en hij was vervuld met innerlijk verdriet.
Hij verbergt zichzelf voor de mensen wegens het slechte nieuws wat hij kreeg. Zal hij haar houden met schande of haar begraven in de aarde? Zeker (weet) slecht is hun beslissing.” (16:58-59)


“En doodt jullie kinderen niet uit vrees voor armoede; Wij voorzien hun en jullie van levensonderhoud. Weet, hen doden is een grote zonde.”(17:31)
kun je dit uitleggen? Waarom zou hij somber zijn wanneer hij wist dat hij een dochter kreeg?

Pagina's : [1] 2