Bekijk volle/desktop versie : Boycot!!



01-05-2003, 16:50




information aux consomateurs:

les differents codes barres presents sur les emballages correspondent a des informations precises:
les 3 premiers chiffres indiquent le pays d'origine. le code correspondant a l'état sioniste est le729, la russie quand a elle a les numeros de 460 à 469 , les etats unis de 00 a 09 et l'inde 890

souvenez vous en lors quand vous remplissez votre caddie !
les codes barres expliqués en détail:

01-05-2003, 16:54



Citaat:
Origineel gepost door MrCharme
oke dan!!!!!!



jij bent wel een slimmerik moet ik zeggen!!!! ik heb je zo nu en dan al een beetje door......


je geeft de juiste informatie door op marokko.nl....


ga zo door meid!!!!!!

je bent geweldig!!!!!!!


Djazakallah...
Maar je moet me niet vleien hoor..Krijg er alleen maar kapsones van..
K zweef al

01-05-2003, 17:18

Citaat:
Origineel gepost door MrCharme
Dat is ook de bedoeling.....


Ik zweer het je ... ga zo door...


Van zulke meiden zijn er maar weinig van.


De meeste halen hier de grootste bullschit naar voren, terwijl ze belangrijke punten vaak vergeten... en dan vooral de punten waar we veel van kunnen leren en wat vaak rijk aan informatie rijk is....en soms wel eens van levensbelang.


Sommige zijn zelfs zo diep in onzinverhalen verdwaald dat je zelfs niet eens met iets nuttigs bij ze moet aankomen...... waag dit niet bij ze.... Dit irriteert in hun zognaamde lollige leven en wordt gezien als afval.
Ewa lahje7diena koelschie insha'allah...
Djazzakkallah...

01-05-2003, 22:07
Thanx Meiden..Djazakoemlah..
Hebben jullie ook de volledige boycot lijst?
Of zal ik die ook maar voor jullie plaatsen?

01-05-2003, 22:18


http://www.inminds.com/ (moet je echt beslist ff een kijkje nemen)

Te boycotten Israëlische produkten


Een eerste regel om een Israëlisch product te herkennen is de barcode.

De barcode is die code die in de winkels ingescand wordt om uiteindelijk je rekening te maken. Zij bestaat uit een opeenvolging van verschillende codes waarvan de eerste 2 of 3 cijgers bepalen uit welk land het product komt. Voor Israël is dat 729. Elk produkt dat met deze cijfers begint komt ofwel uit Israël of is via Israël gegaan.

Mocht het zo simpel zijn, er zouden geen problemen zijn. Een product uit Israël kan ook met bijvoorbeeld 54 beginnen. 54 is de landencode voor België. ‘Hoe komt dat dan ?’, vraag je je af. Nu het kan ook zijn dat het product uit Israël ingevoerd en in België verpakt of gebotteld is en/of onder een eigen merknaam op de markt gebracht is. En de verkoper kan dan liever zijn eigen barcode geven, bijvoorbeeld 54.



Het is daarom uitkijken. Als je van bepaalde producten niet zeker bent, kijk dan even na of het land van origine er niet bij vermeld is. Als dat je ook niet verder helpt en je toch blijft twijfelen, kies dan een ander product waar je wek zeker van bent. Immers, in ons kapitalistisch systeem is er weker geen gebrek aan keuze.



Schenk speciale aandacht als je bloemen koopt: ongeveer 80% van de Israëlische bloemen worden geëxporteerd en verhandeld via Europa. De Nederlandse bloemenveiling van Aalsmeer is in Europa de grootste veiling. Alle bloemengroothandelaars die dan weer de kleinhandelaars befoorraden kopen hun bloemen op de grote Europese veilingen.

Israël is vooral gekend om zijn:

Rozen met korte en lange stengel, Gypsophila (gipskruid), Gerbera, Solidago (guldenroede), Hypericum (hertshooi, sint-janskruid, mansbloed), Helianthus (zonnebloem), Carnation (anjer)



Andere producten (onvolledige lijst, wordt verder aangevuld)

Achva: sesamprodukten (Halva, tehina,&hellip - wordt verkocht bij o.a. Delhaize

Ahava: huidverzorgings- en medische produkten met Dode Zee mineralen

Amba: conserven

Barkan Cellars: wijnen (hebben een licentie voor levering aan het Israëlische leger)

Barkan Carpets: tapijten

Beigel: aperitiefkoekjes van de Barkan-kolonie - wordt verkocht bij o.a. Delhaize

Carmel: groenten (kerstomaten), fruit (avocado, pompelmoes, dadels, druiven), wijnen, cognac, likeur en fruitsappen

Dagesh: software

Dagir: visconserven

Dana: kerstomaten

EL AL: luchtvaartmaatschappij

Epilady: produkten voor ontharing

Golan Heights Winnery: wijnen onder de etiketten Yarden, Gamla en Golan – verdeeld in België door Chacalli Fine Wine Society in AntwerpenGreen Valley: wijnen

Gottex: sport- en zwemkleding

Hasat: appelsienen, citroenen

Holyland: honing, kruiden, enz…

Jaffa: fruit, fruitsappen, fruitkoekjes, enz…

Jordan River: dadels

King Solomon: dadels

Mei Eden: water in 19-liter flessen voor bureelkoelers

Milonit: software

Osem: snacks, soepen, koekjes, klaargemaakte gerechten

Sabra: klaargemaakte gerechten, mediterane producten – in België verdeeld door o.a. Delhaize

Tivall: vegetarische producten

Top: fruit en groenten

Word Point: software

01-05-2003, 22:20
En zeg niet dat het geen zin heeft..!!

Want lees eens dit heerlijke berichtje...

McDONALD'S CLOSING 675 Restaurants

On January 23, 2003 McDonald's announced that it has closed 675 restaurants, 500 more than had been announced as possible closings in December 2002. The chain posted its FIRST-EVER quarterly loss and reported that the "era of double-digit profit growth" is over.The net loss announced is: $343.8 million, as compared to a profit of $271.9 million in the same period in 2002.

Observers say that the crunch is connected to the worldwide Islamic boycott of McDonald's. There couldn't be any other cause because the eating habits of Americans havn't changed.

McDonald's refuses to shut down its prestigious outlets in Pakistan and other Muslim countries even though the numbers of customers are said to have gone down by 30 to 50%.

MUSLIMS ARE URGED TO TIGHTEN the BOYCOTT of DISNEY which is directly connected to Israel and international Jewry.

Muslims have not worked on the boycott of Starbucks coffee which is announcing profits and helping Israel.

01-05-2003, 22:23
Enne dit berichtje;



Succesvolle boycot

Terwijl de regimes bijna openlijk hun zegen, en soms hun steun, hebben gegeven voor oorlog, neemt het verzet in de Arabische en islamitische wereld aan de basis toe. De Amerikanen zijn nog lang niet klaar met Afghanistan. De leiders van Osama Bin Ladens Al Qaeda en van de van de macht verdreven Taliban zijn nog steeds niet opgepakt. Op de Filippijnen hebben de Amerikanen Aboe Sayyaf nog niet klein gekregen. De recente verkiezingen in Pakistan en de uiterst bloedige aanslag op het Indonesische eiland Bali tonen aan dat het moslimfundamentalisme nog niet over zijn hoogtepunt heen is.

Een opvallende uiting van het verzet aan de basis is het toenemend verzet van de boycot van Amerikaanse producten in de Arabische en islamitische wereld. De actie begon een paar jaar geleden, maar neemt pas nu ernstige vormen aan. Sedert vorig jaar zou volgens de Londense Times (11.10.02) de handel tussen de Verenigde Staten en de Arabische landen met 25% zijn afgenomen. Schoolkinderen gaan piket staan voor fast food-restaurants zoals McDonalds, moslimclerici promoten tijdens hun vrijdagspreken de boycot van Amerikaanse producten. Overal worden lijsten met Amerikaanse merknamen verspreid. Met succes. Hier en daar zijn al restaurants gesloten en wordt vastgesteld dat de Amerikaanse producten in grootwarenhuizen geen aftrek meer vinden. In Saoedi-Arabië heeft dat al geleid tot een halvering van de prijs van de Amerikaanse importproducten in en poging het marktaandeel te behouden. Er zijn ook daden van vandalisme vastgesteld op uiteenlopende plaatsen. In het zuiden van India werd er zelfs een bomaanslag gepleegd op een fabriek van Coca Cola.

De frisdrankengigant krijgt, evenals zijn concurrent Pepsi, ook af te rekenen met ernstige concurrentie. In Iran maakt Zam Zam cola – Zam Zam is de naam van de heilige bron in Mekka – furore en kan de productie de vraag nauwelijks volgen. De laatste maanden is er ook veel vraag naar in Saoedi-Arabië en in de andere Golfstaten en een reeks andere landen, tot en met Zuid-Afrika, staan op de lijst. Weldra zal hij ook in Europa te krijgen zijn. In de Verenigde Arabische Emiraten is de verkoop van de lokale Star Cola met 40% gestegen. In Frankrijk gaat een Franse moslim weldra Mekka cola op de markt brengen. In Marokko is door de actie de verkoop van Coca Cola en Pepsi met de helft gedaald in het noorden van het land.

Wat de leiders en de regimes ook mogen zeggen, of om opportunistische redenen verzwijgen, vele Arabieren en moslims vragen zich af wie de schurken en de schurkenstaten zijn als de Verenigde Staten en Groot-Brittannië nog elke maand duizenden kinderen laten sterven in Irak en in totaal tot 1,5 miljoen slachtoffers hebben gemaakt met hun sancties. Het zijn diezelfde mensen die de Israëli’s de vrije hand geven voor het bedrijven van oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid in Palestina. De betrokkenheid bij Palestina blijft groot onder de moslims. Daarom zal het niet verbazen dat Tawfik Mathlouthi, de producent van Mecca cola, al aankondigde dat 10% van de opbrengst naar de Palestijnse kinderen zal gaan.

(Uitpers, nr. 35, 4de jg., november 2002)

Bron

01-05-2003, 22:28

Citaat:
Origineel gepost door MrCharme
............... go go go sadgirl!!!!!





yeah..........................




Wat fijn zeg.... goed nieuws.... boycotten helpen zeker wel!!!!



Ben je er weer...

Boycotten helpt..En zoals je zelf aangeeft in je ondertekening..

Eenheid=Macht...

Dus waar blijft onze Islamitische Oemmah die een geweldige geschiedenis kent?
Waar blijven de mannen zoals Salahdin?
Waar Is de Imaan die de mensen kracht gaf zoals vroeger?
Of bestaat de wereld nu alleen maar uit dwazen en huichelaars?
Want als je kijkt naar de Arabische landen is dat het enige wat je ziet...

Maar ondanks dit..Is het NOG niet te laat....
We kunnen nog steeds gezamelijk hand in hand slaan en onze kracht terugkrijgen...
En dat begint al met kleine dingen...Hele kleine dingen zelfs..

Mensen Boycotten die handel...!!
En op naar onze Islamitische Oemmah,zoals het zijn geschiedenis heeft gekend en ons heeft geleerd..

03-05-2003, 22:50
http://www.nagat.com/kate3.htm