Bekijk volle/desktop versie : Aanrakingen van Djinns!?



24-01-2006, 13:17
Salaam aleikom,

Ik heb een vraag over Soerat ar-Rahmaan:

In Soerat ar-Rahmaan (hoofdstuk 55, aayah 57) staat:
"....kuise meisjes zijn met zedige blik, door mens noch djinn ooit aangeraakt.."

Dit stuk van de Koran zegt dus, volgens mij, dat een meisje zowel door een mens als ook door een djinn aangeraakt kán worden. Echter, de aanraking van een mens kan men proberen zoveel mogelijk te vermijden. Dit heeft iemand zelf in de hand, in principe.

Wat een meisje zoal als bescherming heeft, tegen deze aanrakingen is bijvoorbeeld de hijaab. Door je niet aanlokkelijk te kleden en tevens je blikken neer te werpen als je over staat loopt, behoud je jezelf hiertegen.

Maar hoe zit het met de aanrakingen van djinns? Hoe kan men zich hiertegen verdedigen?

Reacties zijn welkom.

Wa'salaam

->X<-

24-01-2006, 13:34



Citaat door Muslima_image:
Salaam aleikom,

Ik heb een vraag over Soerat ar-Rahmaan:

In Soerat ar-Rahmaan (hoofdstuk 55, aayah 57) staat:
"....kuise meisjes zijn met zedige blik, door mens noch djinn ooit aangeraakt.."

Dit stuk van de Koran zegt dus, volgens mij, dat een meisje zowel door een mens als ook door een djinn aangeraakt kán worden. Echter, de aanraking van een mens kan men proberen zoveel mogelijk te vermijden. Dit heeft iemand zelf in de hand, in principe.

Wat je een meisje als bescherming heeft tegen deze aanrakingen is bijvoorbeeld de hijaab. Door je niet aanlokkelijk te kleden en tevens je blikken neer te werpen als je over staat loopt, behoud je jezelf hiertegen.

Maar hoe zit het met de aanrakingen van djinns? Hoe kan men zich hiertegen verdedigen?

Reacties zijn welkom.

Wa'salaam

->X<-
wa alakum salem,

ten eerste raad ik je niet aan om het vers op je eigen te interpreteren!
Maar keer terug naar de bekende tafsier/uitleg van de koran boeken, zoals ibn kathier, qortobie enz.

Het gaat hier over hoeroel Ain!!

Lees hier, hoe je tegen de djinn en duivels kan beschermen!

[SIZE="4"]
Download als pdf bestand: [URL="http://selefie.com/eboek/wie%20zijn%20de%20vrome%20voorgangers.pdf"]Schild van de gelovige tegen de listen van de duivels en de djinn[/URL]

25-01-2006, 01:29
het gaat over de 7oer el3ain zuster, de vrouwen van het paradijs die de mannen van het paradijs zullen krijgen, die zijn niet door mens noch door djinn ooit aangeraakt..en aboe omar, onze zuster wil alleen de betekenis weten, en ze vraagt ernaar, ze is nieuwsgierig laat haar.mensen maken fouten, en ze is op zoek.ze heeft nog geen fout begaan want ze vraagt het zich alleen af en zoekt de betekenis.breek iemand's enthousiasme niet broeder. je mag nadenken over ayaa's. ik zou zeggen ga zo door zuster, maar zeg nooit dat je het weet zonder eerst de bronnen die aboe omar al heeft genoteerd te ondervragen.beslemma zuster