Bekijk volle/desktop versie : procedure voor het trouwen??



23-01-2006, 15:16
stel je wil gaan trouwen, jij bent hier geboren je aanstaande in marokko maar heeft wel de nederlandse nationaliteit.

heb begrepen dat je je geboorteakte moet hebben nou die van mij kan ik hier halen hoe zit het met hem???


kan iemand mij hiermee helpen?

23-01-2006, 15:21


Hallo hbiba..
voor hem geld idd dat hij een geboorteakte uit marokko moet halen,
en wel bij de gemeente waar hij geboren is. ondanks hij een nederlandse nationaliteit heeft.

23-01-2006, 15:29
hij kan het ook door een familie lid van hem oplaten halen. en op sturen naar nl

23-01-2006, 15:29
je moet naar de gemeente hier gaan en die vertellen je precies wat je uit marokko moet halen, en waar het gelegaliseerd moet worden in Rabat..
Maar laat je goed informeren, anders mis je weer een stempeltje en kan je weer terug naar marokko (je man dan)

23-01-2006, 15:31



Citaat door xxxnaimaxxx:
Hallo hbiba..
voor hem geld idd dat hij een geboorteakte uit marokko moet halen,
en wel bij de gemeente waar hij geboren is. ondanks hij een nederlandse nationaliteit heeft.
mannen zijn zo verdomd koppig!!!!!!!!! als ze nou eens een keer luisteren naar wat hun vrouw zegt!

23-01-2006, 15:34

Citaat door houshfrauw:
je moet naar de gemeente hier gaan en die vertellen je precies wat je uit marokko moet halen, en waar het gelegaliseerd moet worden in Rabat..
Maar laat je goed informeren, anders mis je weer een stempeltje en kan je weer terug naar marokko (je man dan)
klopt helemaal wat je zegt...
informeer eerst goed bij gemeente.. want mits je n stempel mist.. heb je strakjes weer niets.. en hij moet zeker die van hem uit zijn geboorte plaats halen

23-01-2006, 15:39

Citaat door sanae_mae:
stel je wil gaan trouwen, jij bent hier geboren je aanstaande in marokko maar heeft wel de nederlandse nationaliteit.

heb begrepen dat je je geboorteakte moet hebben nou die van mij kan ik hier halen hoe zit het met hem???


kan iemand mij hiermee helpen?

Allah ye kemel bel ghair inscha allah!

hij moet zijn geboorteakte ophalen daar waar hij is geboren dan moet hij naar een Moekata3ha (lokale gemeente per wijk in een stad, je ouders weten vast en zeker wat het is) om daar een stempel te halen.......
vervolgens moet je partner naar het ministerie van buitenlandse zaken te Rabat nog een stempel halen en dan naar de Nederlandse vertegenwoordiging te Rabat en daar de geboorteakte laten legaliseren................

Maar als je het zeker wilt weten....ff bellen met de consulaat....
Want Marokkanen veranderen om de zoveel maanden de regels om het mensen nog moeilijker te maken.........

23-01-2006, 15:45

Citaat door minous21:
Allah ye kemel bel ghair inscha allah!

hij moet zijn geboorteakte ophalen daar waar hij is geboren dan moet hij naar een Moekata3ha (lokale gemeente per wijk in een stad, je ouders weten vast en zeker wat het is) om daar een stempel te halen.......
vervolgens moet je partner naar het ministerie van buitenlandse zaken te Rabat nog een stempel halen en dan naar de Nederlandse vertegenwoordiging te Rabat en daar de geboorteakte laten legaliseren................

Maar als je het zeker wilt weten....ff bellen met de consulaat....
Want Marokkanen veranderen om de zoveel maanden de regels om het mensen nog moeilijker te maken.........
ja want we kregen te horen dat het niet nodig is om het in marokko te halen en dat het hier ook kan, alleen geloof ik daar niets van

24-01-2006, 10:44
ja wij vrouwen zijn ook koppig ahahhah.. dan praat ik vooral over mij zelf hihihih