Bekijk volle/desktop versie : verschil in normen en waarden



Pagina's : [1] 2

23-01-2006, 12:09
salaam mensen.....

Wat is nou het verschil tussen marokkaanen en nederlanders wat betreft normen en waarden. Maar ook wat betreft opvoeding. wat is er anders.....

23-01-2006, 16:45


zie je het verschil niet??

23-01-2006, 20:53

Citaat door salouaatje:
salaam mensen.....

Wat is nou het verschil tussen marokkaanen en nederlanders wat betreft normen en waarden. Maar ook wat betreft opvoeding. wat is er anders.....
assalaamoe alaikoum salouaatje,...........................aan de ene kant.....vrij weinig verschil.........aan de andere kant......ppfffffff waar moet je beginnen..............................

Maar.......de vraag is of je er op deze pagina wel over moet beginnen..................zonder dat mensen zich op hun tenen getrapt voelen...of komen met reacties als.......ja...bij jou misschien...wij hebben een perfecte familie........dus ja.......daarnaast is het ook niet in enkele regels te verwoorden........


10-02-2006, 10:48
doe je best zou ik zeggen enkele regels moet lukken kom op..... Je zou me er enorm mee helpennn is namelijk een opdracht vanuit school.....

10-02-2006, 11:14


Voorbeeld 1: Bij Nederlanders is het de gewoonte dat je iemand recht in de ogen aankijkt als diegene met je praat. Dus stel dat het kind wat verkeerds heeft gedaan en de ouder zegt hier wat van, dan moet het kind de ouder recht in de ogen aankijken. Bij de Marokkanen juist niet. Daar moet je neerbuigend kijken uit respect. Je hoort je namelijk te schamen.

Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar over het algemeen is het wel zo!

10-02-2006, 11:17
Voorbeeld 2: Marokkanen stellen meer grenzen, terwijl Nederlanders willen dat hun kinderen meer exploreren.

10-02-2006, 11:18
Voorbeeld 3: Nederlanders zijn veel vrijer i.t.t. Marokkanen. Voorbeelden: 's avonds over straat, uitgaan, bij vriendjes/vriendinnetjes blijven slapen, etc etc.

Nogmaals dit geldt niet voor iedereen!!

10-02-2006, 11:20
Maar persoonlijk vind ik dat dit komt omdat Marokkanen vaak overbeschermend zijn t.o.v. hun kinderen. Ze willen gewoon niet dat hun kinderen wat overkomt, vandaar dat ze veel niet mogen. Vaak is het te, maar goed.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

13-02-2006, 16:07
heee meid bedankttt nog meer mensen

13-02-2006, 22:24
Nederlanders zijn veel meer individueel ingesteld, Marokkanen hebben veel meer sociale controle (familie, vrienden etc.)

16-02-2006, 19:32
hee el naba das ook een goeie bedankt.....

16-02-2006, 20:04
bij Nederlanders geldt meestal vallen en dan zelf weer opstaan
Marokkanen zijn eerder geneigd naar "voorkomen is beter dan genezen"

16-02-2006, 21:17


Ik ga niet voor de Marokkaanse Nederlanders sreken..

.. maar ik denk dat Nederlanders meer dan Marokkanen zelfontplooiing en individuele vrijheid als zeer belangrijke normen zien.

Daarnaast vinden Nederlanders over het algemeen hierachie niet zo belangrijk. Een baas is hier niet zoveel meer dan een werkgever die de leiding heeft maar meer ook niet. De Nederlandse werksfeer is bijvoorbeeld al wezenlijk anders dan de Belgische.

17-02-2006, 09:24
............................

27-02-2006, 15:35
mensen nog meerrr????

Pagina's : [1] 2