Bekijk volle/desktop versie : Overleg tussen Cohen en Marokkanen



22-01-2006, 18:35
Overleg tussen Cohen en Marokkanen

Veertig Marokkaanse organisaties zijn zondag in gesprek gegaan met burgemeester Cohen om te praten over de gespannen situatie in de stad.
De afgelopen weken liepen de spanningen in Slotervaart en Oud Zuid op na incidenten met Marokkaanse jongeren. Hierna riep Cohen alle stadsdeelvoorzitters bijeen om te praten over de situatie.

De Marokkaanse organisaties hebben zelf het initiatief genomen om de problemen met Marokkaanse jeugd te bespreken. De Marokkaanse gemeenschap vindt dat zij een eigen verantwoordelijkheid heeft richting deze jongeren. Er is nog geen vervolg op het overleg gepland.

http://www.at5.nl/index.asp?newsid=14581

22-01-2006, 18:57



Citaat door aplat:
Overleg tussen Cohen en Marokkanen

Veertig Marokkaanse organisaties zijn zondag in gesprek gegaan met burgemeester Cohen om te praten over de gespannen situatie in de stad.
De afgelopen weken liepen de spanningen in Slotervaart en Oud Zuid op na incidenten met Marokkaanse jongeren. Hierna riep Cohen alle stadsdeelvoorzitters bijeen om te praten over de situatie.

De Marokkaanse organisaties hebben zelf het initiatief genomen om de problemen met Marokkaanse jeugd te bespreken. De Marokkaanse gemeenschap vindt dat zij een eigen verantwoordelijkheid heeft richting deze jongeren. Er is nog geen vervolg op het overleg gepland.

http://www.at5.nl/index.asp?newsid=14581
wat een gezeik

en zo ongeloofwaardig

de marokkaanse "gemeenschap" (die eigenlijk niet bestaat) zat er met de neus bovenop.

EN DIE DEDEN TOEN NIKS

MAAR GOED

COHEN is nog steeds via thee-kopjes DNA aan het verzamelen.

laten we het daar maar op houden


22-01-2006, 19:06
VEERTIG organisaties? Waarom zoveel? Kunnen die lui hun krachten niet bundelen, in plaats van dat ze langs elkaar heen praten?

22-01-2006, 19:54
Ik heb er net nog iets over op tv journaal gezien. Een iets wat oudere voorganger van een moskee schooot in zijn slachtofferrol door te zeggen dat zijn jeugt huilend in de moskee komt om te klagen waarom ze geen baan krijgen of stageplaatsen.


Zonder maar ook een hersencel in werking te stellen over het hoe en waarom dit gebeurt.....duuuuuh!

22-01-2006, 20:18



Citaat door Peej:
VEERTIG organisaties? Waarom zoveel? Kunnen die lui hun krachten niet bundelen, in plaats van dat ze langs elkaar heen praten?
Dat viel mij ook al op ja. Dat lijkt me een deel van het probleem.

22-01-2006, 20:23

Citaat door sjaak raafstra:
Ik heb er net nog iets over op tv journaal gezien. Een iets wat oudere voorganger van een moskee schooot in zijn slachtofferrol door te zeggen dat zijn jeugt huilend in de moskee komt om te klagen waarom ze geen baan krijgen of stageplaatsen.


Zonder maar ook een hersencel in werking te stellen over het hoe en waarom dit gebeurt.....duuuuuh!
Als je de volgende keer duidelijk typt dan kunnen mensen je gebrabbel misschien begrijpen.

22-01-2006, 20:54

Citaat door abu_yahya:
Dat viel mij ook al op ja. Dat lijkt me een deel van het probleem.
Tsja wat hoor ik en lees ik op dit moment in Achter het Nieuws. Naar aanleiding van het gesprek tussen Cohen en vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap in Adam.


Er zijn 150 therapie-resistente gedragsgestoorde jongeren in Adam die het verpesten ?
TBS is voor hen de enige optie ?
Aan de andere kant: er wordt reeds 2 jaar psychotherpaie gegeven aan enkelen hiervan. Met weinig resultaat ?
Deze jongeren hebben meer kennis van de Nederlandse samenleving dan hun ouders en daardoor zijn de rollen en de gezagsverhoudingen thuis volkomen omgedraaid.
Het probleem is bijzonder complex. Jongeren van 16 - 17 jaar kloppen aan een deur de niet wordt opengedaan, of op de verkeerde deur.
Het probleem moet aangepakt worden bij de opvoeding, maar hoe?
Zowel de ouders als de gemeenschap moeten hun belang en verantwoordelijkheden erkennen, wederzijds.
Er zijn ook vele honderden die het bijzonder goed doen, maardaar hoor je niet vanIk mag hopen op een tweede en wellicht nog vruchtbaarder gesprek.