Bekijk volle/desktop versie : DEBATFLATER van het jaar: TArik RAmadan en ABujahjah



Pagina's : [1] 2

21-01-2006, 22:19
Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n slecht georganiseerd debat gezien als dat debat van gister. Wat een stel amateurs bij elkaar. Mijn reactie en kritiek is zowel op inhoud als vormgeving. Zoveel investering, zoveel opkomst, zo'n slechte organisatie.

Elk debat heeft een gespreksleider nodig. Waar was deze? Die meid die daarvoor aangewezen was heeft waarschijnlijk nooit eerder een samenvatting gemaakt, noch een debat geleid. Haar introductie was overduidelijk ingestudeerd en dat haar Engels goed is? Die van een 5 jarig Engels kind is ook uitstekend. Daarmee verder alles gezegd.

Ik ben vanuit Limburg gekomen naar dat debat, gaat die griet mensen bedanken die uit Amsterdam komen? En die uit België dan? Haar geografische kennis zal niet verderreikend zijn dan Amsterdam - Rotterdam.

Tijdens de zogenaamde RUZIE tussen abujahjah en Tarik over de zogenaamde 2e stelling was onze presentatrice nergens te bekennen. Ze ging door de zaal op zoek/smeken naar mensen met vragen. VOLGENS mij zei ze overduidelijk: wie vragen heeft loopt naar de microfoon. ZIJ zou toch gewoon aanwezig moeten zijn op het podium?

Mensen voordat je een debat gaat organiseren, controleer of je geluid het doet! Dat je tijdens het debat erachter moet komen dat je microfoons het niet doen? Wat een onprofessionaliteit. Dat je niet weet hoe je met powerpoint moet omgaan? Virusscanner die zomaar opstart? Scherm die reclame maakt voor een computer bedrijf? TAALFOUTEN IN DE POWERPOINT PRESENTATIE! Dat was nog het toppunt! Er stond: welkom in ONZE team...... naar wat ik weet is het ONS team. Knap dat een stel allochtone goed gestudeerde jongeren dit voor elkaar krijgen.

Ik begrijp ook niet waarom er stellingen gemaakt zijn die eigenlijk geen stellingen zijn. Een stelling moet geen 2 delige stelling zijn waar je over inhoud van de stelling kunt discussieren. De stellingen werden niet eens besproken aangezien ieder zn eigen agenda ging leiden tijdens het debat. Abujahjah had het over zijn ding en Tarik over zijn ding. Hun inhoud was PRIMA! Als er toch iemand zou zijn die het zou structureren. Dit was voor mij het positieve. De inhoud van deze mannen. Die NIETS bleken te begrijpen van dat gepruts om hun heen.

WAT OOK EEN RAMP WAS! In het begin mocht eerst Tarik zo'n 10 min. spreken en dan Abujahjah. Daarna mocht Tarik 5 min reageren op Abujahjah.... MAAR die presentatrice gaf abujahjah niet het woord om zijn 5 min. te reageren! WAT VOOR DEBATVORM is dit dan? Ik ken meerdere debatvormen en meerdere spelregels, maar dit was echt gepruts! Je laat de mensen belangrijke dingen uitspreken, vat niet samen, gaat niet in op inhoud en begint met een nieuwe vraag. WAT WAS HET DOEL VAN DIT DEBAT? Subsidievretertjes toch....kunnen jullie weer turven op jullie wall of fame.

Even denken of ik iets vergeten ben.... ow ja! GEEN PAUZE! Val maar allemaal kapot tijdens het debat. Niemand de deur uit! Totdat de presentatrice uit het niets het podium opstormt! We must stop now! Because of security reasons we must leave the building! Ineens zag je mensen hun tassen en jassen pakken! We dachten dat het een bommelding was! Of dat de AIVD buiten stond! Bleek het een financiële kwestie te zijn! NOU MENSEN! Time-management is n kunst!

Even de rampen op een rij:
- Geen debatleider
- Geen duidelijk programma
- Geen structuur
- Geen microfonen (die het deden)
- Geen pauze
- Geen handvaten meegekregen!
- Geen doel

En wat de hele avond compleet maakte! De MZINE TERRORISTEN!!!! Ze waren echt overal! Bestormden je met hun gratis-NIET-gratis aanbod. JAJAJAJA je krijgt je 5 euro terug als je tekent voor dat blad. Bovendien mag je het tot eind van dit jaar gratis ontvangen! Ik ontvang al gratis oud-papier voor de kattenbakken. Het laatste wat ik mijn katten aandoe is ze MZINE onderleggen! Daar krijgen ze diaree van!

Kritiek op mijn kritiek kan zijn: meid beter opletten we hadden wel een doel, ja dingen kunnen wel eens misgaan, ja onze presentatrice was niet geweldig, misschien is je Engels niet op zn best? en nog veel meer smoesjes, excuusjes enz. GEEF HET GEWOON TOE! HET WAS WAARDELOOS

De organisatoren hadden tijd zat om alles te regelen, tijd zat om te organiseren. WAAROM kiezen ze dan zo'n onervaren iemand uit om de boel te leiden???? Dat heeft echt meegespeeld in het hele proces! ONTSLA HAAR! EN DE TECHNIEK MENSEN! EN DE PLANNERS! En de maker van de TAALFOUTVOLLE powerpointpresentatie!

21-01-2006, 22:27


Vergeet je niet te ademen?

21-01-2006, 22:42

Citaat door Falel:
Vergeet je niet te ademen?
Nou ik ben blij dat ik zulke dingen niet vergeet te doen! Dat is meer een tip die je aan Eurabia moet geven! Die waren gister ECHT ademloos!

21-01-2006, 22:44
Ik begrijp je frustratie goed...heb je dat niet vaker met evenementen of voor mijn part bruiloften en de organisatie daarvan?..of de hadj...De organisatie wordt veel te licht gezien, met als resultaat een nieuwe dimensie van het woord 'chaos'.

21-01-2006, 22:45


Een hele samenvatting van de avond..Nu ben ik benieuwd..
Komt het nog op tv? Of kan je het ergens op internet bekijken??

21-01-2006, 22:55
Zo te horen heb ik er goed aan gedaan gewoon niet te gaan. Een beetje jammer, deze twee mannen zullen een eventuele tweede uitnodiging niet echt op prijs stellen.

Misschien alvast enkele agenda puntjes voor de bestuursleden van de vereniging (als jullie uberhaupt vergaderen?):

- Wie zijn onze gasten en hoe dienen wij ze te behandelen?

- Zouden er mensen in de zaal zitten die tussendoor wat willen drinken of een plasje doen( een korte pauze zou een mogelijke oplossing kunnen zijn).

- Hebben wij voldoende gekwalificeerde mensen de juiste rollen gegeven ( een voorzitter moet meer kunnen dan paniek zaaien door te zeggen dat iedereen het pand direct moet verlaten, vooral in deze tijden met alle nare gebeurtenissen)

Vergeef me voor de dingen die eventueel niet kloppen, mijn reactie vloeit voort uit de ervaringen van de bezoekers.

21-01-2006, 23:09
WAT IK OOK VERGETEN BEN TE ZEGGEN! Ze wilden het debat opnemen. Begint Tarik Ramadan te spreken, komt het elfje ineens aan huppelen. Hij zo doe ik iets? Zij zo nee.... forgot the recorder. WEELIE 3la TAMASA!

Het blijkt dat niet alleen door onderschatting, maar in dit geval OVErschatting dingen mis gaan. Ze dachten waarschijnlijk dat ze door hun positie "universitaire" hummeltjes de boel konden runnen.

22-01-2006, 00:08
OOoohhh wat ergg!!!!..

Ik was ook van plan om te gaan. Maar toen ik vanuit school belde om te vragen of er nog kaartjes vrij waren. Kreeg ik te horen dat de kaartjes uitverkocht waren..Ik had namelijk wel interesse in een Islam debat..Maar zo te horen heb ik kennelijk niks gemist!!

Het verbaast me eigenlijk wel, ik dacht dat zo’n debat met zulke beroemde mensen met klasse aangepakt zou worden!!!!

22-01-2006, 01:37
oke wat betreft de organistie meid ik geef je gelijk. het leuke was toen aboujahjah zei dat hij de publiek zal geven wat ze willen horen die 20% dat hij niet mee eens was met atrik ramadaan.
maar ondanks de organisatie ben ik blij dat ik geweest ben.
want ik ben het met beide heren eens. vond ze beide al altijd toppie
dus voor mij was het weer de moete waard om te komen.


ps: meskiena dat meisje, wat ik zo erg vond dat ze wat handtastelijkwas, dat kon ze niet maken vond ik. en ik weet zeker dat de heren dat ook niet echt prettig vonden maar ze konde haar moeilijk wegduwen.

22-01-2006, 01:38

Citaat door Salaama:
OOoohhh wat ergg!!!!..

Ik was ook van plan om te gaan. Maar toen ik vanuit school belde om te vragen of er nog kaartjes vrij waren. Kreeg ik te horen dat de kaartjes uitverkocht waren..Ik had namelijk wel interesse in een Islam debat..Maar zo te horen heb ik kennelijk niks gemist!!

Het verbaast me eigenlijk wel, ik dacht dat zo’n debat met zulke beroemde mensen met klasse aangepakt zou worden!!!!
maktaabs lieverd, ik heb achteraf gehoord dat er 60 kaartjes over waren

22-01-2006, 08:58

Citaat door Fertout:


Even de rampen op een rij:
- Geen debatleider
- Geen duidelijk programma
- Geen structuur
- Geen microfonen (die het deden)
- Geen pauze
- Geen handvaten meegekregen!
- Geen doel

En wat de hele avond compleet maakte! De MZINE TERRORISTEN!!!! Ze waren echt overal! Bestormden je met hun gratis-NIET-gratis aanbod. JAJAJAJA je krijgt je 5 euro terug als je tekent voor dat blad. Bovendien mag je het tot eind van dit jaar gratis ontvangen! Ik ontvang al gratis oud-papier voor de kattenbakken. Het laatste wat ik mijn katten aandoe is ze MZINE onderleggen! Daar krijgen ze diaree van!

Kritiek op mijn kritiek kan zijn: meid beter opletten we hadden wel een doel, ja dingen kunnen wel eens misgaan, ja onze presentatrice was niet geweldig, misschien is je Engels niet op zn best? en nog veel meer smoesjes, excuusjes enz. GEEF HET GEWOON TOE! HET WAS WAARDELOOS

De organisatoren hadden tijd zat om alles te regelen, tijd zat om te organiseren. WAAROM kiezen ze dan zo'n onervaren iemand uit om de boel te leiden???? Dat heeft echt meegespeeld in het hele proces! ONTSLA HAAR! EN DE TECHNIEK MENSEN! EN DE PLANNERS! En de maker van de TAALFOUTVOLLE powerpointpresentatie!
Hey meid!!!!!!

Ik was er ook en je hebt NIET gelogen, ik heb niets meer toe te voegen...........
het ergste van alles is dat ze hier al een jaar mee bezig zijn

22-01-2006, 12:05
Met alles respect ik ben niet iemand die zo snel klaagt, maar inderdaad dit viel zwaar tegen, helaas. Tarek en Dyab waren top, waar de presentatie was een flop. Ondanks alles wil ik de Nieuwe Horizon complimenteren met het organiseren van dit debat, het was per slot van rekening hun eerste debat. Inchallah gaat het de volgende keer beter.

22-01-2006, 12:42


Oh oke, ik d8 dat de kaartjes wel uitverkocht waren...

Wilde het wel heel graag meemaken, maar aan fertout's verhaal te zien ben ik toch blij dat ik niet helemaal naar R'dam ben gegaan... Gelukkig. Wel zonde voor de 2 mannen die beide veel te vertellen hebben, met name Tariq Ramadan.

22-01-2006, 12:59
hahahah verder wil ik er nog aan toevoegen. dat het elfje beter in een vliegtuig kan werken als stewardess. wallah ze had een beetje dezelfde stem. Welcome al passengers on board 747 to driouch. Please fasten your seatbells

22-01-2006, 13:39
Aaah kom op broeders en zusters... Is het nou werkelijk nodig om ze zo naar beneden te halen door zulke denegrerende opmerkingen....

Wij maken allemaal wel eens fouten en dan heb ik het niet eens over taalfouten...

Niet dat ik daar veel positiefs over heb te melden, ze zullen hier wel van geleerd hebben inshaAllah en ja het ergste was inderdaad die "afsluiting" voorzover dat zo mag worden genoemd!

maar goed we laten eenieder in zijn waarde en bedanken vriendelijk voor deze mooie gelegenheid...

Pagina's : [1] 2