Bekijk volle/desktop versie : Mijn kind wil niet meer in eigen bed slapen....



Pagina's : [1] 2

21-01-2006, 11:13
Salaam dames...ik zit met een groot probleem en hoop op hulp;

Mijn zoontje van 1, 3 jaar heeft de laatste weken een groot slaapprobleem...
Hij valt veel later in slaap dan gewent, vroeger sliep hij meteen een paar minuten nadat ik hem op bed gelegd heb. Nu pas na ca. 1 uur na veel gehuil.
S'nachts komt hij nu ook altijd wakker en schreeuwd het huis bij elkaar...zolang totdat ik hem oppak (kan soms wel 3 uur duuren ) Meestal leg ik hem uit wanhoop dan bij ons op bed en daar valt hij meteen in slaap. Hij wordt dan ook veel erder wakker door de onregelde nacht (om 6.00-7.00 uur)
Vroeger was dat helemaal niet zo, hij was een best goede doorslaper (van 20.00-8.00 uur)
Wij zijn door de slapelooze nachten echt kapot...en weten ons geen raad meer.
Het bij ons in bed leggen gaat dan ook helemaal tegen mijn principes in, maar hij blijft huilen totdat ik hem oppak.

Herkent het hier iemand en weet iemand tips en truks om de kleine zijn oud schema op te laten pakken?

Alvast bedankt !

21-01-2006, 12:02


het laatste wat je niet moet doen is hem aandacht geven (als hij schreeuwt en huilt) en hem bij jullie laten slapen.Want dat heeftie echt wat hij wou.

je moet hem gewoon laten huilen...het houd op een gegeven moment zelf op.Tja..kinderen opoeden is niet geruisloos

21-01-2006, 12:30

Citaat door smurfi:
Salaam dames...ik zit met een groot probleem en hoop op hulp;

Mijn zoontje van 1, 3 jaar heeft de laatste weken een groot slaapprobleem...
Hij valt veel later in slaap dan gewent, vroeger sliep hij meteen een paar minuten nadat ik hem op bed gelegd heb. Nu pas na ca. 1 uur na veel gehuil.
S'nachts komt hij nu ook altijd wakker en schreeuwd het huis bij elkaar...zolang totdat ik hem oppak (kan soms wel 3 uur duuren ) Meestal leg ik hem uit wanhoop dan bij ons op bed en daar valt hij meteen in slaap. Hij wordt dan ook veel erder wakker door de onregelde nacht (om 6.00-7.00 uur)
Vroeger was dat helemaal niet zo, hij was een best goede doorslaper (van 20.00-8.00 uur)
Wij zijn door de slapelooze nachten echt kapot...en weten ons geen raad meer.
Het bij ons in bed leggen gaat dan ook helemaal tegen mijn principes in, maar hij blijft huilen totdat ik hem oppak.

Herkent het hier iemand en weet iemand tips en truks om de kleine zijn oud schema op te laten pakken?

Alvast bedankt !

Mijn zoontje heeft de afgelopen maanden ook hetzelfde, hij is 3 jaar.
Vroeger kon ik hem in bed leggen en sliep hij de hele nacht door, maar toen hij een keer geopereerd was, mocht hij bij ons liggen, later toen hij beter werd, wilde hij niet meer alleen slapen, dus dit hadden we puur aan onszelf te danken.
We hebben toen drastisch het ritme veranderd.
Ik stop hem in zijn bed en doe een klein nachtlampje aan,hij mag een knuffel uitkiezen die met hem mag slapen, dan ga ik naast zijn bed zitten en lees ik een boek tot hij in slaap valt.
Als hij midden in de nacht wakker word, dan ga ik of mijn man naar hem toe( zonder aandacht te geven of tegen hem te spreken) meestal wil hij dan plassen en dan stoppen we hem weer terug.
We doen het kleine nachtlampje weer aan en gaan iets verderop zitten op de stoel, duurt het te lang, dan doe ik de lamp in de gang boven aan, en zijn nachtlampje laat ik aan, en zeg ik tegen hem, dat mama naast in de kamer ligt, dus ik ben dichtbij.
het heeft wel een maand gekost, maar alhamdoelilah, gaat het nu veel beter.

Wat we ook deden, was hem zijn lievelings knuffel geven, en die moest hij troosten, want Amir is een grote jongen en de knuffel is bang om te slapen, dus toen had hij de taak om de knuffel te troosten, haha hij ded het erg goed, en nu gaat het gelukkig veel beter.

Wat je nooit moet doen: is kwaad worden of tegen hem schreeuwen, een kind wil graag een veilig gevoel hebben, dat zijn ouders vlakbij zijn, geef hem dat gevoel zonder hem bij jullie in bed te leggen.

Succes meid
en wees geduldig
Alhoceima Rose


21-01-2006, 12:33
nou niet laten huilen
want dan raakt het kind overstuur en jij ook en daar hebben jullie allebei niks aan
wat je kan doen is even bij hem in de kamer blijven tot dat hij in slaap vaalt en de volgende dag weer maar dan niet naast zijn bed maar bij de de deur en de volgende dag weer maar de uitgang zitten en wel laten weten dat je er bent maar geen gesprek met hem aangaan hoor houd het heel stil
en de volgende dag in de gang gaan zitten/staan
en zo bouw je het af tot je kind er vertrouwen in heeft dat je toch in de buurt bent
heb het nl met kind mee gemaakt, het was een ramp maar alhamdo lilah gaat nou heel goed en slaapt lekker in zijn eigen bed, soms wordt die wakker maar leg ik hem gewoon terug en dan slaapt hij verder

21-01-2006, 12:34



Citaat door tangia21:
het laatste wat je niet moet doen is hem aandacht geven (als hij schreeuwt en huilt) en hem bij jullie laten slapen.Want dat heeftie echt wat hij wou.

je moet hem gewoon laten huilen...het houd op een gegeven moment zelf op.Tja..kinderen opoeden is niet geruisloos
Dat is het juist...HIJ STOPT NIET met huilen!!!! Hij gaat gewoon door...
Gisteren nacht heb ik hem na 3 uur toch eruit gehaald want op een gegeven moment trok ik het echt niet meer Was helemaal uitgeput en meneertje absoluut niet, want nadat ik hem uit bed gehaald om een beetje te knuffen hebik hem terug gelegd en hij ging vrolijk verder met zn gehuil...toen werd het ons echt teveel en hebben wij hem bij ons gelegd...Viel meteen in slaap.
Volgens mij krijgt hij tandjes of heeft ie nachtmerries...
Ik weet het ook ni meer

21-01-2006, 12:38

Citaat door oemtarik:
nou niet laten huilen
want dan raakt het kind overstuur en jij ook en daar hebben jullie allebei niks aan
wat je kan doen is even bij hem in de kamer blijven tot dat hij in slaap vaalt en de volgende dag weer maar dan niet naast zijn bed maar bij de de deur en de volgende dag weer maar de uitgang zitten en wel laten weten dat je er bent maar geen gesprek met hem aangaan hoor houd het heel stil
en de volgende dag in de gang gaan zitten/staan
en zo bouw je het af tot je kind er vertrouwen in heeft dat je toch in de buurt bent
heb het nl met kind mee gemaakt, het was een ramp maar alhamdo lilah gaat nou heel goed en slaapt lekker in zijn eigen bed, soms wordt die wakker maar leg ik hem gewoon terug en dan slaapt hij verder
Ja, deze taktiek werkte vroeger ook altijd bij Amine, helaas niet meer. Ook al zit ik 1 uur naast zn bed, is krijsen geblaasen als ik wegga...

21-01-2006, 12:41

Citaat door Alhoceima_Rose:

Mijn zoontje heeft de afgelopen maanden ook hetzelfde, hij is 3 jaar.
Vroeger kon ik hem in bed leggen en sliep hij de hele nacht door, maar toen hij een keer geopereerd was, mocht hij bij ons liggen, later toen hij beter werd, wilde hij niet meer alleen slapen, dus dit hadden we puur aan onszelf te danken.
We hebben toen drastisch het ritme veranderd.
Ik stop hem in zijn bed en doe een klein nachtlampje aan,hij mag een knuffel uitkiezen die met hem mag slapen, dan ga ik naast zijn bed zitten en lees ik een boek tot hij in slaap valt.
Als hij midden in de nacht wakker word, dan ga ik of mijn man naar hem toe( zonder aandacht te geven of tegen hem te spreken) meestal wil hij dan plassen en dan stoppen we hem weer terug.
We doen het kleine nachtlampje weer aan en gaan iets verderop zitten op de stoel, duurt het te lang, dan doe ik de lamp in de gang boven aan, en zijn nachtlampje laat ik aan, en zeg ik tegen hem, dat mama naast in de kamer ligt, dus ik ben dichtbij.
het heeft wel een maand gekost, maar alhamdoelilah, gaat het nu veel beter.

Wat we ook deden, was hem zijn lievelings knuffel geven, en die moest hij troosten, want Amir is een grote jongen en de knuffel is bang om te slapen, dus toen had hij de taak om de knuffel te troosten, haha hij ded het erg goed, en nu gaat het gelukkig veel beter.

Wat je nooit moet doen: is kwaad worden of tegen hem schreeuwen, een kind wil graag een veilig gevoel hebben, dat zijn ouders vlakbij zijn, geef hem dat gevoel zonder hem bij jullie in bed te leggen.

Succes meid
en wees geduldig
Alhoceima Rose

Heeft het 1 maand geduurd

21-01-2006, 19:17
Iemand nog advies...

21-01-2006, 23:16
Geen goed advies... ik heb een beetje hetzelfde... het lijkt alsof mijn zoontje 1 jaar 10 maanden, bang is geworden. Hij is nu bv ook bang voor inspector gadget (tekenfilm) en soms sesamstraat, met monsters.

Hij slaapt wel in zijn eigen bed maar in de nacht wordt ie wakker en slaapt ie bij ons verder. Mss is het ff een fase? Anyways... op dit moment is alles rommelig (verbouwing), maar daarna ga ik weer strenger doen. Dus zoals ze al noemde bij hem gaan zitten enzo... nu ff niet. Ben moe man! Vindt het wel gezellig, slapen in de woonkamer met zn 3-en & kat!

22-01-2006, 09:07

Citaat door Marisah:
Geen goed advies... ik heb een beetje hetzelfde... het lijkt alsof mijn zoontje 1 jaar 10 maanden, bang is geworden. Hij is nu bv ook bang voor inspector gadget (tekenfilm) en soms sesamstraat, met monsters.

Hij slaapt wel in zijn eigen bed maar in de nacht wordt ie wakker en slaapt ie bij ons verder. Mss is het ff een fase? Anyways... op dit moment is alles rommelig (verbouwing), maar daarna ga ik weer strenger doen. Dus zoals ze al noemde bij hem gaan zitten enzo... nu ff niet. Ben moe man! Vindt het wel gezellig, slapen in de woonkamer met zn 3-en & kat!
Ach, lief hoor....bang voor inspector gadget
Ik denk dat het een fase is idd, na weken gebroken nachten vannacht eindelijk weer doorgeslapen

22-01-2006, 09:22
ja het is een fase en gaat vanzelf wel weer over gewoon door zetten smurfi

mijn zoontje van 3 komt ook nog naar mij toe gewandelt soms zegt ie dta ie bang is breng hem meteen terug naar zijn bed en doe een klein lampje aan en hij slaapt weer verder
succes

22-01-2006, 14:07
Jah, als je het zat bent moet je er gewoon even tijd in investeren, door eerst wel bij hem te blijven zitten en dan steeds korter of verder weg te gaan (supernanny methode)... maar nu komt dat bij ons niet echt goed uit... het is gewoon echt rommelig in huis, mijn ogen zijn net gelaserd, heb geen zin etc etc... kortom als de omstandigheden weer rustig zijn dan ga ik het wel weer invoeren..

En wat heb je gedaan smurfi?

22-01-2006, 14:15



Citaat door Marisah:
Jah, als je het zat bent moet je er gewoon even tijd in investeren, door eerst wel bij hem te blijven zitten en dan steeds korter of verder weg te gaan (supernanny methode)... maar nu komt dat bij ons niet echt goed uit... het is gewoon echt rommelig in huis, mijn ogen zijn net gelaserd, heb geen zin etc etc... kortom als de omstandigheden weer rustig zijn dan ga ik het wel weer invoeren..

En wat heb je gedaan smurfi?
eff offtopic waar heb je dat laten doen en voor hoeveel


ps.je kan me ook pmen als je het niet hier wilt zetten

23-01-2006, 10:29
Haha... Bij http://www.eyescan.nl, als je het gaat doen... echt goed voorbereiden en uitzoeken (artsen opzoeken bij het NOG) en de forums bekijken http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/index.php

Uhm... kosten staan op de site van eyescan. Ik heb Lasik Custum Vue gedaan.

23-01-2006, 10:49
schat dit is bij mij een zeer bekend geval. Mijn kleine meid wil ook niet meer in haar eigen bed slapen. Zodra ze slaapt en ik leg haar in haar eigen bed is het ok, maar als ze wakker wordt (en dat doet ze vaak) dan wil ze niet meer terug in bed.

Ik heb besloten om haar lekker bij ons in bed te leggen. Dat druist helemaal in met alle regels van de opvoed nanny's maar.. ik werk en ik ben helemaal kapot als ik nachten lang heen en weer blijf lopen. Bij mijn 1e had ik dat gedaan, alles maar volgens de opvoed regels doen... nou ik was gesloopt!!

Nu denk ik daar heel licht over. Het is een fase waar ze inzit, en ik vind het niet erg. Laat er maar lekker bij papa en mama in bed slapen. Ons bed is groot genoeg voor 3 en zo heeft zij haar nachtrust en wij ook.

Misschien moet je je niet zo druk maken dit is een fase en het komt wel goed met ze.

Pagina's : [1] 2