Bekijk volle/desktop versie : Afkeer voor een vriend(in)...



Pagina's : [1] 2 3 4

20-01-2006, 22:51
Stel, je hebt een goede vriend(in). Alles lijkt leuk & aardig. Je gaat goed met elkaar om. Totdat je iets te weten komt over die persoon waardoor je hele beeld van die persoon verandert. Je voelt een soort van afkeer. Je probeert er niet aan te denken, maar toch kun je niet normaal met die vriend(in) omgaan. Je hebt toch telkens een bepaald beeld in je hoofd dat die afkeer veroorzaakt. Hoe ga je hiermee om? Spreek je hem/haar aan op hetgene je te weten bent gekomen? Of laat je de vriendschap hierdoor verwateren?

20-01-2006, 22:56



Citaat door saidaaatje:
Stel, je hebt een goede vriend(in). Alles lijkt leuk & aardig. Je gaat goed met elkaar om. Totdat je iets te weten komt over die persoon waardoor je hele beeld van die persoon verandert. Je voelt een soort van afkeer. Je probeert er niet aan te denken, maar toch kun je niet normaal met die vriend(in) omgaan. Je hebt toch telkens een bepaald beeld in je hoofd dat die afkeer veroorzaakt. Hoe ga je hiermee om? Spreek je hem/haar aan op hetgene je te weten bent gekomen? Of laat je de vriendschap hierdoor verwateren?
De persoon erop aanspreken. Alleen zo kan je duidelijkheid krijgen.

20-01-2006, 22:56
ik zou gewoon met haar derover praten


dat is echt de beste oplossing lijkt mij


eigelijk wel moeilijk hoor...!

20-01-2006, 22:57

Citaat door marociaSter:
De persoon erop aanspreken. Alleen zo kan je duidelijkheid krijgen.
Ik denk niet dat praten zal helpen. Ik ben gewoon erg op dit gebied. Zodra ik iemand die ik ken iets raars zie doen of zeggen, ga ik al afkeer krijgen.

20-01-2006, 23:05



Citaat door samya 2:
ik zou haar gewoon met haar derover praten


dat is echt de beste oplossing lijkt mij


eigelijk wel moeilijk hoor...!
Ik ga het proberen.

20-01-2006, 23:16

Citaat door saidaaatje:
Ik denk niet dat praten zal helpen. Ik ben gewoon erg op dit gebied. Zodra ik iemand die ik ken iets raars zie doen of zeggen, ga ik al afkeer krijgen.
Waarom zal praten niet helpen?
Je wilt toch weten waarom de persoon in kwestie iets heeft gedaan, wat in jou ogen niet door de beugel kan. Soms moet je direct zijn
Verhelderd een hoop. En zo kom je achter de reden, mocht je die dan willen weten.

20-01-2006, 23:20

Citaat door marociaSter:
Waarom zal praten niet helpen?
Je wilt toch weten waarom de persoon in kwestie iets heeft gedaan, wat in jou ogen niet door de beugel kan. Soms moet je direct zijn
Verhelderd een hoop. En zo kom je achter de reden, mocht je die dan willen weten.
Ja, it makes sense

20-01-2006, 23:31

Citaat door saidaaatje:
Ja, it makes sense
Dacht ik ook

20-01-2006, 23:37
Erover praten is de beste oplossing, geef duidelijk aan wat je dwars zit.
Om gewoon over dingen te gaan zwijgen en de vrienschap te laten verwateren vind ik een beetje laf...Durf de confrontatie aan te gaan!

SYM

21-01-2006, 06:13
je moet er gewoon over praten en uit praten

21-01-2006, 10:45

Citaat door marociaSter:
Waarom zal praten niet helpen?
Je wilt toch weten waarom de persoon in kwestie iets heeft gedaan, wat in jou ogen niet door de beugel kan. Soms moet je direct zijn
Verhelderd een hoop. En zo kom je achter de reden, mocht je die dan willen weten.
Je hebt gelijk

21-01-2006, 11:33

Citaat door saidaaatje:
Stel, je hebt een goede vriend(in). Alles lijkt leuk & aardig. Je gaat goed met elkaar om. Totdat je iets te weten komt over die persoon waardoor je hele beeld van die persoon verandert. Je voelt een soort van afkeer. Je probeert er niet aan te denken, maar toch kun je niet normaal met die vriend(in) omgaan. Je hebt toch telkens een bepaald beeld in je hoofd dat die afkeer veroorzaakt. Hoe ga je hiermee om? Spreek je hem/haar aan op hetgene je te weten bent gekomen? Of laat je de vriendschap hierdoor verwateren?
dat heb ik vaak gehad he. en dan negeer ik die persoon, maar een keertje kwam ik erachter dat het allemaal een misverstand was, en toen kreeg ik spijt. dus het beste kan je er gewoon over praten.

22-01-2006, 21:06



Citaat door arbia_hijabia:
Je hebt gelijk
Logisch denken

22-01-2006, 22:28
Gewoon geduld opbrengen...

16-03-2006, 16:14
It happened again

Pagina's : [1] 2 3 4