Bekijk volle/desktop versie : Henna-avond op Rif manier??!



20-01-2006, 22:20
Damess

Weten jullie misschien wat voor kleding berbers mensen (nador en omgeving) dragen op de henna-avond, dus als er henne word gezet? Met vlechten etc.
Aljeblieft help me, het is echt nodig ..
En is er ook iemand die dat verhuurd of voor je komt doen.

Alvast bedankt

Liefsss

20-01-2006, 22:28


mmm Ik weet niet of iemand speciaal spullen voor verhuurd. Maar de traditionele manier is eserham aan of een rizar over je hoofd heen en sommige die doen een wit hoofddoekje strak naar achter met de haren los of in twee vlechten en niet te vergeten dat muntje dat dan aan dat hoofddoekje zit over je voorhoofd heen.

Mijn buurmeisje had het echt traditioneel gedaan het was prachtig en een vriendin ook maar zij hebben dat doekje voor op hun hoofd en muntje zelf laten maken in Arif. En ze hadden gewoon een simpel kaftan aan met selham eroverheen. Zo heb ik het ook gedaan maar ik heb mijn haar gewoon opgestoken ik wou ook graag zo een doekje met twee vlechten maar jah had er helaas geen

Nou veel succes meid

20-01-2006, 23:00
Een echte riffijnse dag Succes peertje!

20-01-2006, 23:58
ik heb wel een hennaset te huur..
mijn nicht komt ook uit nador en had hetzelfde op haar hennadag..
Maar het is niet typisch berbers denk ik
Ik denk dat iedereen tegenwoordig een hennaset gebruikt..

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=760873

21-01-2006, 11:11


hebben jullie mischien dat liedje van er hennie beti temimoent ?? heb um nodigg

21-01-2006, 18:01

Citaat door nassira_aknoul:
hebben jullie mischien dat liedje van er hennie beti temimoent ?? heb um nodigg
nog nmooit van deze lied gehoord of bedoel je arhanie anag damimoun

21-01-2006, 18:03
en die muntstuk krijg je van de man zodra ze zijn geweest om de henna te brengen tazoewda zeggen ze get in nador en die doek is gewoon een witte hoofddoek met twee staarten en een witt ekaftan en als de famillie van de bruidegom binnenkomt doe je dus ddie rizaar op als je het op de ouderwetse manier gaat doen met je elleboog in de hnnabladeren dan een beetje pakken anders hoeft die rizaar niet en kan je gewoon zo blijven zitten

21-01-2006, 22:47

Citaat door Snorkeltjes:
mmm Ik weet niet of iemand speciaal spullen voor verhuurd. Maar de traditionele manier is eserham aan of een rizar over je hoofd heen en sommige die doen een wit hoofddoekje strak naar achter met de haren los of in twee vlechten en niet te vergeten dat muntje dat dan aan dat hoofddoekje zit over je voorhoofd heen.

Mijn buurmeisje had het echt traditioneel gedaan het was prachtig en een vriendin ook maar zij hebben dat doekje voor op hun hoofd en muntje zelf laten maken in Arif. En ze hadden gewoon een simpel kaftan aan met selham eroverheen. Zo heb ik het ook gedaan maar ik heb mijn haar gewoon opgestoken ik wou ook graag zo een doekje met twee vlechten maar jah had er helaas geen

Nou veel succes meid
leuk hoor, dat traditionele

maar hoe ziet dat er ongeveer uit, ik ben namelijk geen riffijnse maar ben daar wel benieuwd naar

heb je misschien foto's???


23-01-2006, 23:47
als het goed is het een witte kandoera toch
en die twee vlechten
en die derham op de voorkant van je hoofddoek
en dan izrien zingen

24-01-2006, 09:33

Citaat door fatimazohrahra:
als het goed is het een witte kandoera toch
en die twee vlechten
en die derham op de voorkant van je hoofddoek
en dan izrien zingen
juistenem en dan ook nog zo een ring met een muntt... wel leuk om te zien...

24-01-2006, 09:41

Citaat door fatimazohrahra:
als het goed is het een witte kandoera toch
en die twee vlechten
en die derham op de voorkant van je hoofddoek
en dan izrien zingen
Dit hadden ze bij mijn vader's zusje gedaan, was heel bijzonder!!