Bekijk volle/desktop versie : Het prijskaartje voor een marokkaans huwelijk ??



Pagina's : [1] 2

20-01-2006, 14:31
Salaam Dames en heren

Ik wil hier graag een vraag plaatsen op dit forum i.v.m huwelijken.
De vraag is namelijk wat kost zo een feest nu in totaliteit, een marokkaans feest?

Ik had graag reactie gehad van mensen die al deze betalingen al achter de rug hebben, natuurlijk geen exacte prijs, maar een benadering hiervan. Of mensen die nog een betaling moeten doen, maar al een idee van het bedrag hebben.
Dit voor zowel belgie als nederland, maakt niet uit , heb de keuze uit beidde landen

Ik bedoel dus van kleren tot de bloemen, iedereen die mij hier alsjeblieft bij kan helpen, vooral informeren . graag had ik jullie reactie gekregen of een pm tje.

Sokran dames en heren, ik zal iedereen dankbaar zijn die er eventjes de tijd voor heeft genomen.

Sokran, en voor iedereen een gezond leven toegewenst , want (onthoud dit goed) de rest volgt vanzelf.

20-01-2006, 14:37


ja ben eigenlijk ook wel benieuwd..

ik schat rond de € 4.000,- en de € 10.000,-

20-01-2006, 14:41
Wat het prijskaartje zal zijn, hangt volledig van je eigen wensen af. Als je het bescheiden wilt vieren, heb je niet veel geld nodig. Maar als je een groot feest wilt met alles erop en eraan, zul je flink je portemonnee moeten trekken.

Je kunt het zo duur/goedkoop maken als je zelf wil

20-01-2006, 14:51
Ik denk dat je voor eeen redelijk groot feest toch wel moet denken aan 7000 of 8000 euro
maar zoals andere al zeiden je kan het zo duur maken als je wil, e hebt ook goeie negaffa die niet zo heel veel vraagt maar toch heel goed is, ik ken wel een paar adresjes voor je als het om jou gaat, je kan me een om sturen, ik ga nameijk ook trouwen binnen een korte tijd en ben me ook een beetje aan het orienteren.

20-01-2006, 15:51


ik heb best een uitgebreid feest met alles erop en eraan volgens de planning moet het niet meer dan 10.000 euro gaan kosten ik hoop het ook want iedere keer kom je wel op wat anders

ik laat me zaal wel versieren met 'echte bloemen' iedere tafel zijn ong. 20 tafels komen er echt bloemstukken dus dat maakt het ook wat duurder en mijn bruidsjurk wordt ook wel pittig duur maar ja je trouwt maar 1 keer

20-01-2006, 16:01

Citaat door soires:
Salaam Dames en heren

Ik wil hier graag een vraag plaatsen op dit forum i.v.m huwelijken.
De vraag is namelijk wat kost zo een feest nu in totaliteit, een marokkaans feest?

Ik had graag reactie gehad van mensen die al deze betalingen al achter de rug hebben, natuurlijk geen exacte prijs, maar een benadering hiervan. Of mensen die nog een betaling moeten doen, maar al een idee van het bedrag hebben.
Dit voor zowel belgie als nederland, maakt niet uit , heb de keuze uit beidde landen

Ik bedoel dus van kleren tot de bloemen, iedereen die mij hier alsjeblieft bij kan helpen, vooral informeren . graag had ik jullie reactie gekregen of een pm tje.

Sokran dames en heren, ik zal iedereen dankbaar zijn die er eventjes de tijd voor heeft genomen.

Sokran, en voor iedereen een gezond leven toegewenst , want (onthoud dit goed) de rest volgt vanzelf.
Zo weinig mogelijk, 2000 euro denk ik, ik ben arm

23-01-2006, 15:02
thanks voor de reactie dames

Het is natuurlijk evident dat je kan kiezen hoe groot of klein je wilt, maar ik bedoel een gewoon middelmatig, dus niet overdreven en niet te klein. Het is inderdaad geen excate wetenschap maar vraag ik niet. Gewoon dat mensen er een ongeveer prijs opzetten zoals bij hen het geval was of is

Nicegirly thanks voor het aanbod maar concrete plannen zijn er nog niet, ik zit nog bij de eerste stap en moet nog babystappen verder ondernemen, de druf ontbreekt, dit bij beidde kanten, en er komt nog is financiele kant van zaken bij kijken toch bedankt en mabrouk

thanks alvast lieverdjes

23-01-2006, 15:19
€ 2.000,- max. voor een zaal
€ 1.500,- voor een zianna
€ 2.000,- voor een catering
€ 750,- voor een fotograaf & film
€ 75,- voor henna inclusief accesoires
€ 250,- voor bedankjes
€ 500,- voor decoratie
------------
€ 7.075,- voor een ´middelmatige - grote´ bruiloft´

Gok maar nog eens 200 euro kwijt aan koekjes ingredienten..
en ik weet niet of je uitnodigingen wilt ??
En tsja..

23-01-2006, 15:22
ligt eraan hoeveel mensen er komen maar reken maar uit voor 15.000 gemiddeld

23-01-2006, 15:32
een vriendin van mij gaat in juni insh'allah trouwen, en die gaat ongeveer 300 mensen uitnodigen, in een zaal in Zaandam, en alles bij elkaar (decoratie, fotograaf, zianna, bedankjes, catering, henna, zaal en trouwjurk) opgeteld gaat het haar zo'n 13.000 tot 15.000 euro kosten (ze neemt/koopt alleen het beste van het allerbeste).


Alles erop en eraan, vind ik zelf , je trouwt maar één keer in je leven xals het goed isx

Gr,

Níma

23-01-2006, 16:12

Citaat door snottebel:
€ 2.000,- max. voor een zaal
€ 1.500,- voor een zianna
€ 2.000,- voor een catering
€ 750,- voor een fotograaf & film
€ 75,- voor henna inclusief accesoires
€ 250,- voor bedankjes
€ 500,- voor decoratie
------------
€ 7.075,- voor een ´middelmatige - grote´ bruiloft´

Gok maar nog eens 200 euro kwijt aan koekjes ingredienten..
en ik weet niet of je uitnodigingen wilt ??
En tsja..
2000euro voor catering is wel erg weinig vind je niet

23-01-2006, 16:13

Citaat door HERMAN:
2000euro voor catering is wel erg weinig vind je niet
weet niet gokte er maar wat op los.. maar ik zou niet hoger als 3000 gaan whollah anders wordt het niets!§!

23-01-2006, 16:45



Citaat door snottebel:
€ 2.000,- max. voor een zaal
€ 1.500,- voor een zianna
€ 2.000,- voor een catering
€ 750,- voor een fotograaf & film
€ 75,- voor henna inclusief accesoires
€ 250,- voor bedankjes
€ 500,- voor decoratie
------------
€ 7.075,- voor een ´middelmatige - grote´ bruiloft´

Gok maar nog eens 200 euro kwijt aan koekjes ingredienten..
en ik weet niet of je uitnodigingen wilt ??
En tsja..
en muziek?? Is het belangrijkste voor de sfeer ! moet er zo ie zo bij zijn!
band+ dakka marakchia

p.s. 200 voor een zaal, is dat niet veel?

23-01-2006, 16:46
x2000 bedoelde ik dus

23-01-2006, 17:27
als je het op de haram manier wilt doen dan ben je gauw minstens 10.000 euro kwijt. Doe je het op de hallal manier dan kom je niet verder dan 1000 euro.

Maar ja, dat is aan jou. Maar bedenk, de meest gezegende bruiloft is de bruiloft waar het minste geld aan uitgegeven is.

Stel je eens voor een gezellige bruiloft met de zegeningen van Allah. Je houdt na je bruiloft ontzettend veel geld over dat je kunt besteden aan jezelf, je kinderen, maar ook aan de armen.
Een gezegende bruiloft houdt in dat de kans op een goed huwelijk veel groter zal zijn.
Ik zie vaak dat mensen al gescheiden zijn nog voordat ze de schulden van de bruiloft hebben betaald.
Wat is nou belangrijker. wat mensen van je denken of wat allah van je denkt.
Maar dat is natuurlijk aan jou om te bepalen hoe je het wilt.

Pagina's : [1] 2