Bekijk volle/desktop versie : bruidschat



Pagina's : [1] 2

20-01-2006, 10:00
he damens en heren ik ben van belgië en had ondertussen van verschillende gehoord dat sommige damens of hun vaders uit nederland soms onmogelijke hoge bedragen eisen om te trouwen met iemand. daarom wou ik eens vragen wat hier van klopt of niet en als je wenst kun je ook een schatting geven van waar we uw bedrag kunnen situeren (laatste is natuurlijk niet verplicht als je wilt

persoonlijk vind ik 2000 euro al veel meer dan voldoende

20-01-2006, 10:07


ik heb 3000 gekregen maar niet gevraagd en mee hoeft zeker niet enige wat ik nog wil is geluk inshallah in onze huwelijk

20-01-2006, 10:25

Citaat door sabar007:
ik heb 3000 gekregen maar niet gevraagd en mee hoeft zeker niet enige wat ik nog wil is geluk inshallah in onze huwelijk
ow wist niet dat mannen ook een bruidschatten kregen en idd als mijn ventje (wat ik nog niet heb :huil mij liefde respect tederheid en geborgenheid geeft zal ik een van de gelukkigste vrouwen zijn hoop ik

20-01-2006, 10:29
maar had gehoord dat sommige tot 20000 euro durvern vragen

20-01-2006, 10:33



Citaat door la marocaine:
maar had gehoord dat sommige tot 20000 euro durvern vragen

zo dan moet de partner wel superrrrrrr rijk zijn, en zo niet kun je daarna de rest van je leven van water en brood leven....

20-01-2006, 10:37

Citaat door Yasmine007:

zo dan moet de partner wel superrrrrrr rijk zijn, en zo niet kun je daarna de rest van je leven van water en brood leven....
ja zo had ik ook gereageert toen ik het hoorde van een nederlandse marokkaanse jongen. en van mijn zus heb ik gehoord dat zij hoorde van een nederlandse kennis uit nederland dat een jongen toch wel verschillende miljoenen heeft betaald (marokkaans geld natuurlijk)

20-01-2006, 11:12
Mijn pa zou nooit een bedrag eisen ik ook nie trouwens

Wallah is erg als je tegen een jongen zegt : "ewa a weldi, dir 3la wa7ed 6000,-"

meskien jongen is net afgestudeerd wella 3ed yallah bda ygdem..

20-01-2006, 12:34

Citaat door loubiaaa:
Mijn pa zou nooit een bedrag eisen ik ook nie trouwens

Wallah is erg als je tegen een jongen zegt : "ewa a weldi, dir 3la wa7ed 6000,-"

meskien jongen is net afgestudeerd wella 3ed yallah bda ygdem..
is toch de ideale manier om iemand een attack van zijn leven te bezorgen

20-01-2006, 12:41
hahahahah dames moet om jullie lachen
gelijk hebben jullie het huwelijk moet gezegend worden dus niet 20.000
dat is niet normaal tenzij de jongen het zelf wil geven jah dan is het een ander verhaal!!
ik ben zelf verloofd en ga inshaelah binnenkort trouwen. dus dames inshaelah ook voor jullie alle geluk voor de dames die geen man hebben jarebie een man van jullie dromen. en de dames die zijn getrouwd allah je kemel 3liekoem bigeer

kusjes van myyyy

20-01-2006, 12:48

Citaat door kaouter19:
hahahahah dames moet om jullie lachen
gelijk hebben jullie het huwelijk moet gezegend worden dus niet 20.000
dat is niet normaal tenzij de jongen het zelf wil geven jah dan is het een ander verhaal!!
ik ben zelf verloofd en ga inshaelah binnenkort trouwen. dus dames inshaelah ook voor jullie alle geluk voor de dames die geen man hebben jarebie een man van jullie dromen. en de dames die zijn getrouwd allah je kemel 3liekoem bigeer

kusjes van myyyy
dank je wel

en proficiat met je verloving en inshallah dat je een gelukkig huwelijk tegemoet gaat met of zonder 20000 euro

20-01-2006, 12:58

Citaat door la marocaine:
maar had gehoord dat sommige tot 20000 euro durvern vragen
20.000 wejaaaaaaauw. Ik hoorde ook zoiets in marakko .
Maar volgens mij betaal je zo'n berag als:
Die man in marokko is of illegaal en je moet alles zelf voorzorgen.
Dus inclusief bruidschat en huis opknappen bruiloft regelen voor een visum zorgen enzv.
En jaaah aan zo'n bedrag kom je eerlijk gezegd gauw aan.
Dus ik zou zeggen geloof niet alles

20-01-2006, 13:10

Citaat door kaouter19:
hahahahah dames moet om jullie lachen
gelijk hebben jullie het huwelijk moet gezegend worden dus niet 20.000
dat is niet normaal tenzij de jongen het zelf wil geven jah dan is het een ander verhaal!!
ik ben zelf verloofd en ga inshaelah binnenkort trouwen. dus dames inshaelah ook voor jullie alle geluk voor de dames die geen man hebben jarebie een man van jullie dromen. en de dames die zijn getrouwd allah je kemel 3liekoem bigeer

kusjes van myyyy
Allah ysagger o Allah ykemmelkoem b lkhir inshaAllah...

Ik wens je een leven vol liefde, geluk, gezondheid en heel veel kindertjes toe!

20-01-2006, 13:12


het is haram om zo'n groot bedrag te eisen en het is niet aan de vader bedoelt maar de bruid daar heet het ook heet bruidschat... zo kan ze dat geld besteden aan bv. haar bruiloft of haar huisje

20-01-2006, 13:13
ik vind het onzin!

Ik heb een keer gehoord van een 3elem op iqra, dat over de 10.00o euro, je je dochter VERKOOPT! het slaat nergens op. wat moet je met al dat geld? T gaat erom dat je gelukkig leeft met je man...ookal betaalt iemand 20 miljoen euro, als je niet gelukkig met hem leeft slaat het nergens op!

Diamond

20-01-2006, 13:16

Citaat door Diamonds82:
ik vind het onzin!

Ik heb een keer gehoord van een 3elem op iqra, dat over de 10.00o euro, je je dochter VERKOOPT! het slaat nergens op. wat moet je met al dat geld? T gaat erom dat je gelukkig leeft met je man...ookal betaalt iemand 20 miljoen euro, als je niet gelukkig met hem leeft slaat het nergens op!

Diamond
Wellah illa
groot gelijk

Pagina's : [1] 2