Bekijk volle/desktop versie : Afrijden



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

20-01-2006, 10:00
Hallo Allemaal,

Ik moet binnenkort afrijden Heeft er iemand misschien tips voor mij?

Wat vragen ze allemaal en vragen ze ook dingen over de motor enzo?

Please please tips

20-01-2006, 11:52



Citaat door dina79:
Hallo Allemaal,

Ik moet binnenkort afrijden Heeft er iemand misschien tips voor mij?

Wat vragen ze allemaal en vragen ze ook dingen over de motor enzo?

Please please tips
Als het goed is dan kun je al goed rijden en weet je alles zelf al (anders ga je niet afrijden)

Maar voordat je gaat moet je eerst 2 rak3aat extra bidden, dan el qoran lezen!
Dit zorgt ervoor dat je wat rustiger wordt en niet zenuwachtig bent!
Heb ik ook gedaan toen ik moest afrijden, en ik was GESLAAGD elhamdoelilah!

ALLAH swt zal insha'ALLAH alle obstakels uit de weg ruimen!

Insha'ALLAH zul je slagen !

20-01-2006, 12:58

Citaat door housnia.m:
hahahaha ik moet nog eerst mij theorie halen moet eerst aan een goede cd rom komen wat ben de eerste keer gezakt met ja echt waar 7 fout.
Het is beter inderdaad als je die gebruikt. Zo leer je het veel beter. Goed je best doen, en succes natuurlijk.

Nisrin.

20-01-2006, 12:59

Citaat door dina79:
Hallo Allemaal,

Ik moet binnenkort afrijden Heeft er iemand misschien tips voor mij?

Wat vragen ze allemaal en vragen ze ook dingen over de motor enzo?

Please please tips
Concentreer je goed, doe je best, dan moet het wel goed komen, Incha'Allah. Veel succes.

20-01-2006, 13:03



Citaat door housnia.m:
hahahaha ik moet nog eerst mij theorie halen moet eerst aan een goede cd rom komen .


Idem dito...

Maar alvast suc6

20-01-2006, 13:23
Ik heb al 2 jaar hamdoulilah me rijbewijs, en me nichten allemaal daarvoor al en die gaven mij de tip de binnenspiegel expres iets omhoog doen zodat je als je in die spiegel kijkt extra je hoofd omhoog doet en dat valt op...Bij afrijden gaat het goed om kijken, binnenspiegel buitenspiegel en gevaarlijkehoek ofzoiets en gewoon om de paar minuten in die spiegels kijken...Wij hadden ook allemaal een klein koran boekje die we meenamen toen we gingen afrijden...En wollah ik me zusje en alle 3 me nichten zijn er door geslaagd de eerste keer

20-01-2006, 14:31
Inderdaad!

De dode hoek is heeeeel belangrijk. Als je 1 keer niet over je schouder kijkt kunnen ze je al laten zakken!

Kijken kijken kijken. Dan heb je al je halve rijbewijs!

20-01-2006, 17:08
Kijken, kijken en nog eens kijken. En je moet je niet onzeker overkomen en niet teveel twijfelen. Ze willen dat je besluitvaardig bent en veilig rijdt. Laat gewoon zien dat je zeker van jezelf bent, ik kwam beide keren onzeker over en ben toen ook gezakt en dat hebben ze ook als reden gegeven. Insahellah zal je het halen

20-01-2006, 17:59
Ik heb aankomende woensdag theorie examen had het eingelijk afgelopen woensdag maar heb het geanulleerd had echt niet geleerd.............de vraag is nu: is het wel genoeg om morgen avond/zondag te beginnen met leren ben ik dan niet te laat met leren????

20-01-2006, 18:19

Citaat door latifa riffia:
Ik heb aankomende woensdag theorie examen had het eingelijk afgelopen woensdag maar heb het geanulleerd had echt niet geleerd.............de vraag is nu: is het wel genoeg om morgen avond/zondag te beginnen met leren ben ik dan niet te laat met leren????
Na mijn ervaring moet dat te doen zijn. Ik had een 2 daagse cursus erg logisch dat je op de tweede dag theorie-examen hebt toch?
Wist ik veel! ik hoorde tweede dag: Zo nou rijden we straks richting Groningen ik wens jullie allemaal veel succes dit dat nouuu wat er in mij omging jonge maar goed, met andere woorden ik heb er ook 1 dagje voor geleerd, dus het moet te doen zijn meid..IncaAllah zul je het halen bid gewoon goed voordat je begint You can do it!

M3a Salaam xxx Amal

21-01-2006, 12:50

Citaat door Mocros_girl:
eet een banaan voor dat je gaat afrijden, schijnt goed te zijn ..

geeft je rust.. vraag het maar ff na aan je rij intruteur

succes verder.. ennuh pas goed op bij de kruispunten.. daar zijn ze egt streng..
Geloof me een banaan eten help niet veel en ik kan het weten ik heb er een stuk of 3 op voor mijn examen En als ik het aan mijn rij instructeur had gevraagd of het helpt zou hij me vol in het gezicht uitlachen Maar gelijk heeft ie wel, je moet niet geloven in een banaan, peer of appel. Geloof in Allah en doe veel doehats.

21-01-2006, 18:09
dat je zenuwachtig bent is heel normaal, kun je ook gewoon tegen je examinator zeggen. je bent immers niet van staal. Neem je rij-instructuur mee. Blijf rustig en je moet niet denken dat je alles perfect moet doen. Is iets mis gegaan blijf rustig en ga gewoon door alsof er niets is gebeurd en denk niet meteen dat het "over " is. Zo is aangegeven door de meeste, is kijken erg belangrijk maar doe dat nou niet erg overdreven en ga niet elke paar seconde in je spiegel zitten kijken. let goed op verkeersborden, voorrang van rechts en zebrapaden. Wees sociaal, vlot in je rijgedrag. Veel succes!

22-01-2006, 00:47


Hey,

Je moet gewoon rustig blijven en de stuur moet je niet te strak beetpakken!!!
De kruispunten zijn heel belangrijk, probeer al van ver af te kijken of er geen auto's komen. Op de snelweg is het handig als je gas geeft! Je moet altijd blijven gassen (niet voorbij de 100!). De kans is groot dat je van de examinator de motorkap moet openen en jij moet dan gaan vertellen waar alles zit. Zorg dat je rij-instructeur je informeerd over motorkap (wat daar onder zit).

P.s.: mocht de examinator tijdens het rijden op de rem drukken, WEET DAN DAT JE AL GEZAKT BENT. en verder rijden heeft dan ook weinig zin!

Ik hoop dat je het haalt! en wens je veel succes. Laat je ons weten of je geslaagd of gezakt bent en of onze tips een beetje nuttig waren??

22-01-2006, 11:03
kijk lekker overdreven in je spiegels, zodat de examinator echt ziet dat je kijkt en zorg er voor dat JIJ de controle over de auto hebt en voor de rest hopen dat je in een fille of langs veel rode stoplichten komt........

SUCCES!!!

22-01-2006, 11:53
wanneer je gaat afrijden, gaat je rij instructeur mee of of wordt het je gevraagt of je dat wil?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6