Bekijk volle/desktop versie : Imigreren voor Allah swt

Pagina's : [1] 2 3

29-04-2003, 23:30
Salaam 3llikome broeders en zusters,

Mijn vraag aan jullie duidt:

zou jij voor allah swt deze kikkerlandje willen verlaten, en voor hem naar een Islamitischie land willen verhuizen, volgens de Ulama (geleerde) is het onze verplichting om weg te gaan uit een land waar koffaars wonen tenzijn wij Da3wa verrichten.. maar helaas verrichten wij alleen maar geld, en richten wij op de economie en wat de koffaars doen, dat is denk ik waarom het voor ons een verplichting is..

Maar de vraag is waar en wanneer en of je gaat ja of nee?/
ik hoor van jullie Insha allah
djazaak allah o geirin

ougtkoum..

29-04-2003, 23:37

Oke wat dacht je laat ik ze lozen Aint gonna Work
AND AGAIN.............
Kun je mij een Goed islamitsch land noemen?
En waarom denk je dat wij in dit Kofaar land leven?
Wat denk je dat ons doel is?

29-04-2003, 23:37

Citaat:
Origineel gepost door Oegtie_fi_Laah
Salam Aleikoem wr RahmatoeAllah wa Barakatoehoe Zustertje qalby4islam.

Insha Allah gaat alles prima met je!
Subhan Allah waarom zulke reacties ja inderdaad, maar Gair Insha Allah! Ik ga mijn best doen om jou vraag voor te beantwoorden Zustertje!

Insha Allah Ya Rabb zal er ooit een dag komen dat ik inderdaad dit land zal verlaten, of dat voorgoed is weet alleen Allah aza wa jal!
Ik weet in ieder geval wel dat het een grote wens voor me is, en dan met als grootste reden om kennis te vergaren en omdat ik Bi Idnie laah mijn kindjes vooral in de eerste kinder jaren in zo´n omgeving wil laten opgroeien.. En het liefst met mijn mannekke nattuurlijk Insha Allah..
Gair Insha Allah!
Waar dit precies is weet ik zelf ook nog niet precies, ik heb daar nog niet echt de nodige info over..
Over zoiets moet goed nagedacht worden vindt ik..
Al moet ik eerlijk zeggen dat Saudie Arabie, Jordanie en Indonesie mij prachtig in de oren klinken..
En wanneer ik dat zou willen? Ik denk niet meteen nadat ik getrouwd ben Insah Allah, eerst zo´n vijf jaartjes geld sparen met mannetje en dan "koffers pakken en weg wezen"..
Pffffffffff het lijkt allemal te mooi om waar te zijn wanneer ik dit zo opnoem maar Bi Idnie Laah zal dit zeker gebeuren.. AMIIIIIIIEEEEN YA RABB!
Ik hoop dat ik genoeg heb verteld Zustertje en mocht je meer vragen hebben dan kun je die altijd stellen! :blauwkus:

Ps: Geloof me Zustertje Chichie, onze ouders zijn hier in de jaren 70 allemaal gekomen om ching ching te maken en niet voor de klompen..
Elhamdolialh ja ogt djazaak alalh ogeirin voor het normaal reageren elhamdolilah, jij snapt mijn met mijn gaat het elhamdolilah met de dag beter en met jou zina van me... weet dat ik veel van je houd om wille van allah zina.. ogtek

29-04-2003, 23:38

Citaat:
Origineel gepost door BintLadena
Oke wat dacht je laat ik ze lozen [B]Aint gonna Work
AND AGAIN.............
Kun je mij een Goed islamitsch land noemen?
En waarom denk je dat wij in dit Kofaar land leven?
Wat denk je dat ons doel is? [/B]
ogt land mag jij zelf kiezen wat volgens jou islamitische land blijkt te zijn , is voor jou islamitisch.... ok ok die vind je weinig of zelden.. maar ik zeg alleen dat de ulamas ons het hebben verplicht om blad el kofaar weg te gaan...

29-04-2003, 23:50

Citaat:
Subhan Allah lieve Zustertje dat is heel lief van je.. Alhamdoelilah met mij gaat ook alles prima Alhamdoelilah! Barak Allahoe Fiekie!
En weet ook zusje ik hou ook van je omwille van Allah aza wa jal, en moge Allah aza wa jal ook van jou houden Lieverd, Amien!
ooooooooooh masha allah .... djazaak allah o geirin ja ogt djeltie... :verliefd: you are sow sweet subhannallah :verliefd:

29-04-2003, 23:59
ow ja ogt je mag het me vragen hoor...

namelijk ik wil hier echt weg insha allah,.. waar ligt aan de man waarmee ik mijn hele leven ga delen..... insha allah zal hij dan ook een wijze beslissing nemen, kan mijn kind hier niet opvoeden, en als de ulamas beweren dat het niet goed is om hier in deze kofaar bled te verblijven, wie ben ik dan.. als ik vrees voor allah swt heb, die regel niet serieus op te nemen..... ik kan nu nog geen da3wa verrichten dan moet ik veel kennis oprapen.. maar zo dra het me lukt Insha allah dan kom ik zekers terug om da3wa te verrichten.. maar zoalsik nu ga zeggen...

allah swt is alwetend over elke zaak... insha allah...

30-04-2003, 00:07
ameen ja ogt wa anti min ahl djazaaz...

30-04-2003, 13:03
Salaam Aliekoem Wa Rahmoetallah...

uuh.. Inshallah Zo SNELLLLLLLLL mogelijk weg hier...
Als het aan mij lag was ik al weg.. Maar inshallah niet langer dan 3 jaar nog hier... We hebben afspraken gemaakt... dat we hier niet lang meer blijven... Inshallah..

En ondertussen... Allahoe m3a sabirien...

30-04-2003, 13:29
Heb je toch nog wat aan mijn les gehad

30-04-2003, 13:58
Jullie hebben allemaal zo van die mooie fantasiebeelden over al die zogezegde islamitische landen, maar zodra je er een paar maand woont zul je huilend terugkeren naar België of Nederland.
Waarom zouden we niet in een niet-islamtisch land kunnen leven?
De eerste moslims leefden tussen ongelovigen, islamitische handelaars leefden vroeger in kleine groepen tussen ongelovigen in Afrika en Azie en dankzij hun aanwezigheid zijn veel van die landen islamitisch geworden.
Dus ik blijf lekker hier, ik kan thuis arabisch praten en arabische tv zien, ik kan naar de moskee gaan wanneer ik wil, niemand houd me tegen om islamitische feestdagen te vieren, DUS waarom zou ik vertrekken naar een land waar ik veel minder rechten heb????

30-04-2003, 14:07
Salaam aleykoum

InschaAllah zuster zal ik deze vraag kunne antwoorden voor jou
Ik denk niet dat het haram is om in een koefar land te leven waar men ons geloof laat praktiseren immigreren moesten onze voorliggers doen omdat ze werden vervolgd als ze islam praktiseren wij mogen hier ons geloof praktiseren de dag dat we niet zouden mogen dan zie ik mezelf wel dit landje te verlaten....

Dat het moeilijk is om hier te praktiseren...bij die opmerking heb ik het volgende te zeggen inderdaad het is moeilijk maar moeilijk voor wie en hoezo moeilijk het is moeilijk voor ons om koefars te zien zogezegd de mode te volgen en te genieten en wij zahma ons schamen maar dat is persoonlijk vind ik voor iedereen anders ik voel me vrij in dit land ik praktiseer zoals ik wil hamdoulilah die kleren kunne mij niets schelen en die koefar die kunne we proberen te leiden door ons als voorbeeld op te stellen

als een goede voorbeeld...soebhanlah de koran vanbuiten leren is ook moeilijk maar gaan we er daarom van vluchten???????????

Dit is mijm persoonlijke mening daarover ik hoop dat het jou vraag wa beantwooord heeft

Salaam aleykoum

30-04-2003, 14:37

Citaat:
Na3m Zustertjes dat zijn inderdaad mooie antwoorden maar ik blijf er wel zeer zeker bij zeggen, dat ik mijn kennis op het gebeid van Islam liever in een ander land wil vergaren Bi Idnie Laah natuurlijk! Amien! Zonder kennis zal er weinig Da3wa verricht kunnen worden, Allahoe 3alam..

Salam Aleikoem wa RahmatoeAllah wa Barakatoehoe!
Neaam ja ogt ...
alikome salam

30-04-2003, 14:43

Citaat:
Lieverd? Je bent er weer?! :blauwkus:
Gair Insha Allah, het komt allemaal wel goed, als we blijven vasthouden aan onze dromen komt alles goed.. Amien!
En moge Allah aza wa jal ons hierin standvastiger maken.. Amien!
En weet je? Het is helemaal niet erg om te evrschillen in elkaars meningen, het is juist iets moois want zo zullen we Insha Allah van elkaar leren..
ah masha allah ja ogt ik ben er elhamdolilah... ik vind het ook Masha allah meningen van andere broeders en zusters te horen,, we kunnen wat van elkaar leren insha allah.... en met veel sbare zal alles goed komen bi idni allah...

30-04-2003, 16:08

Citaat:
Origineel gepost door Oemel_Nawawi
Oeghtie Hindje en ik hadden het hier laatst over .......Soubhan Allah!!

Hindje, Heb je die link nog zuster van al-Baanie Rahiemahoe Allah?!........plaats hem effe Jazaakie Allahoe gayran!

qalby4islam oeghtie, Toen Aboe Dharr(r.a.) zich in Makkah tot de Islam bekeerde, gaf de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, hem de opdracht naar zijn mensen toe te gaan zodat Allah de Verhevene met zijn aanwezigheid hen voordeel zou doen.

Maar toen de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, merkte dat Aboe Dharr(r.a.) bij de Profeet in Makkah wilde blijven en inzag dat hij dat niet aankon, zei de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, tegen hem: [B]'Vrees Allah waar je ook bent' want dat is veel belangrijker dan het verblijf in Makkah!!.
{overgeleverd door Tirmidhi Rahoemahoe Allah!!}

Wij moeten onze Da'wah verspreiden, iedereen moet de Boodschap van onze Profeet vrede zij met hem! horen......het moet UITSTRALEN ....Hidjra is niet alléén betekenis van een emigratie over land, Hidjra betekent ook emigratie in je hart en ziel naar Allah de Verhevene!! ........ :verliefd:

Echter alléén als je vind dat het je onmogeljik wordt gemaakt de Ware godsdienst te preken, !Tjah dan wordt je gedwongen te emigreren vanwege je Geloof!!

''Voorwaar, zij die geloven {in het Islamitische monotheisme} en die voor de zaak van Allah de Verhevene emigreren en die de zich beijveren(strijden) op de weg van Allah de Verhevene, zij zijn het die hopen op de Barmhartigheid van Allah de Verhevene. Allah is Vergevendsgezind en Meest Barmhartig.''!!
{al-Baqara 2:118}

Een ''muhajir'' is degene die wat Allah de Verhevene verboden heeft en wat zondig is verlaat''.......''verlaten van slechte zaken''
{Boecharie Rahiemahoe Allah! Boek Iman/4}

Ps: :nl: :verliefd: Ik blijf nog effe in dit Kikkerlandje......Moge Allah de Verhevene ons Standvastig maken om ons hoog te houden hier onder deze kafirregering en moge Hij de Verhevene ze allen leiden en hun Harten openen voor de ISLAM......Allahoma Amien!! [/B]
Salaam wa3alaykoem Wr Wb,

Na3am Ogtie, and Again You've made a Very Good Point
Djazaka Allahoe Ghayran, ik sluit me helemaal aan bij jou stukje!
Het klopt dat degene die Emigreert voor de zaak van Allah in de Qoraan wordt genoemd als "Muhaajir" (m.v. Muhaajiroen/Muhaajiraat).
Zie in Soerah An-Nisaa 4:100 en Soera At-Tawbah 9:100 en :117 Soera an Noer 24:22 en Soera al-Mumatahina 60:10...
Op de meeste van deze verzen heeft het betrekking op de Moeslims, de metgezellen van Rasoelullaah, die van Mekka naar Medina zijn geemigreerd.
Het zelfde kan ook gezegd worden over de betekenis van deze term in de ahadith.
In sommige Ahadith betekent het " verlaten van slechte zaken" Dus een Muhaajir is degene die wat Allah verboden heeft en wat zondig is verlaat!

In de Qoraan vermeldt Allah de Hijrah van de profeten en de Moelims die hen volgden. Zij werden net als rasoelullaah en de moeslims gedwongen te emigreren vanwege hun geloof!
Zij verlieten hals over kop huis en haard om zich te beschermen tegen de vervolging en onderdrukking van de ongelovigen...

Wa Allahoe A3lem....

01-05-2003, 09:09

Citaat:
Origineel gepost door qalby4islam
Salaam 3llikome broeders en zusters,

Mijn vraag aan jullie duidt:

zou jij voor allah swt deze kikkerlandje willen verlaten, en voor hem naar een Islamitischie land willen verhuizen, volgens de Ulama (geleerde) is het onze verplichting om weg te gaan uit een land waar koffaars wonen tenzijn wij Da3wa verrichten.. maar helaas verrichten wij alleen maar geld, en richten wij op de economie en wat de koffaars doen, dat is denk ik waarom het voor ons een verplichting is..

Maar de vraag is waar en wanneer en of je gaat ja of nee?/
ik hoor van jullie Insha allah
djazaak allah o geirin

ougtkoum..
Er is geen een islamitische land die echt volgens de ware islam leeft.

Dus om daar naar toe te verhuizen heeft ook geen nut. Het beste is om hier te leven en je strijd te voren om een normaal islamitische leven te leiden.

Weg lopen van het probleem is niet de oplossing. Als de profeet dat had gedaan hadden de kuffars al lang gewonen.

Je kan beter hier blijven en je strijd doorzetten dan te vluchten maar een zogenaamde “islamitische” land.

Pagina's : [1] 2 3