Bekijk volle/desktop versie : Haarlemse familie Alouani moet blijven. Stem!



19-01-2006, 23:44
Klik op onderstaande link en breng je stem uit.

http://www.haarlemsdagblad.nl/



Ik heb geen flauw idee of het wat uitmaakt maar niet geschoten is altijd mis.

20-01-2006, 00:21



Citaat door Sammargirl:
Ik heb mijn stem ook uitgebracht, ik hoop dat ze mogen blijven inshaAllah...
hoop maar dat ze zo snel mogelijk biled al kufr worden uitgezet dat klinkt beter

20-01-2006, 00:33

Citaat door Sammargirl:
Het is ard Allah.. wat dacht je daarvan??
Als deze mensen graag hier willen blijven omdat hun kinderen hier zijn, en hier het gelukkigst zijn, dan hoop ik inderdaad dat ze hier mogen blijven INSHAALLAH!
meissie beter niet je eigen tafsier gaan geven. De fiqh over deze zaken is duidelijk. De benaming biled al kufr een het oordeel erover en het verblijf erin is ook duidelijk, geef me bewijsvoering en niet een mooie en filosofische uitspraak als ardAllah. Onderzoek deze kwestie is, leer de regelgeving erover dan heb jij op het einde iets geleerd en misschien moet ik dan toegeven als ik fout zit.

20-01-2006, 00:41

Citaat door Sammargirl:
Ik ben geen geleerde en tafsier geef ik al helemaal niet... Ik zou niet weten waarom eigenlijk...
Het is de absolute waarheid dat alles tot Allah swt behoort, ja dus ook dit kikkerlandje... Maar ja.. het is mijn mening maar... Wa Allahoe ja3lam...
Precies dus voor je eigen bestwil is het beter om geen uitspraken meer te doen, nederig te blijven en het worden aangesproken als iets neit meteen verdedigend op te vatten.

20-01-2006, 00:57



Citaat door Sammargirl:
huh?! jij of ik?
El hamdoulilah, ik gaf toe dat alles tot Allah swt behoort, nederig ben ik inshaAllah... Jij noemde dit bilad el kufr?! Ik noemde het Ardu Allah, dus wie moet hier een cursus nederigheid volgen? Jij of ik?
Beter doe jij geen uitspraken meer, wa Allahu ja3lam..

Ik voelde me trouwens niet aangevallen.. (als je dat bedoeld..) ik gaf alleen mijn mening..
Kijk meissie het probleem is nu dat je weer verdedigend te werk gaat. Nergens in mijn tekst zie jij iets staan over het uitsluitsel van mijn kant betreffende het bijleren van nederigheid en uitspraken doen.Ik weet dat hetheel leuk en mooi klinkt ardAllah en is ook heel filosofisch , maar de dien werkt met bewijsvoering. Als iets biled al kufr noemen behoort tot het niet nederig zijn, dan zijn toch alle geleerden inde geschiedenis van de islam volgens jou niet nederig. Aangezien dit eigenlijk een niet te bediscussieren feit betreft en iets wat algemeen en breed verspreid is ind ekennis.Nogmaals de fiqh hierover is zeer duidelijk, ichtilaf is er niet, daarom adviseer ik je om geen uitspraken te doen en je te realiseren dat het beter is om niets te zeggen wanneer je je baseert op eigen berederingen

20-01-2006, 01:17

Citaat door Sammargirl:
Safi genoeg hierover..
Als je niet inhoudelijk kunt reageren mag je dat ook wel zeggen meissie


Degenen die het verblijf in niet-islamitische landen verbieden baseren hen woorden op de volgende hadith, waarbij de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zegt: "Mijn band wordt verbroken jegens een moslim die tussen de moehriekien (toekenners van deelgenoten aan Allah ofwel ongelovigen) verblijft..." Aboe Dawoed en Tiermiedi en anderen.

Allah's zegt in de Qor'aan: "Voorwaar, (tot) degenen waarvan de zielen door de Engelen worden meegenomen, en die onrechtvaardig waren, zeggen zij:"In wat voor toestand waren jullie (toen jullie stierven)?" Zij zeggen:"Wij waren de onderdrukten op aarde. "Zij (de Engelen) zeggen: "Was de aarde van Allah niet (zo) uitgestrekt dat jullie daarop hadden kunnen uitwijken?" Zij zijn degenen wiens verblijfplaats de Hel is. Het is de slechtste bestemming! (9 Behalve de onderdrukten van de mannen en de vrouwen en de kinderen die niet tot macht in staat zijn, en die geen weg kunnen vinden. (99) Zij zijn het van wie Allah hopelijk (de fouten) zal uitwissen. En Allah is Vergevend, Vergevensgezind. (Soerat An nisa Aya 97-99).

DE vraag van de enegelen en het antwoord van bepaalde mensen. Hier zien we dus duidelijk dat het begrip van aarde en de invulling ervan ( de aarde van Allah) dus niet het begrip biled al kufr uitsluit. Mocht je dit wel vinden, dan verklaar je de geleerden van vroeger en nu voor gek en misschien zelfs wa ayadoe bileh de sahaba

20-01-2006, 16:41
Ik zie het niet staan?