Bekijk volle/desktop versie : De sharia of rechtsstaat ala Europees model



29-04-2003, 18:13
Met de sharia zoals die in der tijd van na onze profeet mohamed is ingevoerd is getracht een zo rechtvaardige staatsvorm te ontwikkelen die iedereen in de Islamitische samenleving recht doet en waariedereen zich ook herkende !! want zelf de cristenen en een paar joodse stamen mochten blijven als ze maar meer belasting betaalden ,of je dat tegenwoordig onrecht vind dat zij meer belasting moesten betalen of niet ....in der tijd was het uitzonderlijk ...want elke anders gelovige kon wel op de dood rekenen bij andere rijken .dus in der tijd was de Sharia revolutunair!! maar dat was toen ......!!
Nu hebben zoeits als een rechtstaat ,ieder gelovige ..jood ,moslim of iets anders heeft het recht om te geloven wat ie wenst!!! en door scheiding van godsdienst en staat is iedereen in het oog van de wet gelijk!! ik weet waar ik recht op heb in dit land ,en ze kunnen me discrimeneren als ze willen .....ik kan me recht altijd via de rechter opeisen !! en ik denk dat in der tijd van na de profeet als ze van dit systeem geweten hebben ...dat ze het een prachtig systeem hebben gevonden !! ...en waarom verlangen mensen naar een voor middeleuwse staatsysteem terwijl er een bewezen ,goed werkende bestel voor handen is !! waar een moslim zich ook kan herkenen ...je hoef er niet altijd mee eens te zijn ,omdat het tegen je islamitische principe is ....maar het wordt je ook niet opgelegd !! dus je hoeft er ook geen last van te hebben .....Mooi toch of niet ??

30-04-2003, 17:17


Ik zeg het maar weer eens: of je nou wel of geen moslim(a) bent is je eigen keuze.
maar als je er zelf voor kiest om moslim(a) te zijn, dan moet je alles wat er bij komt kijken ook accepteren.
Wil je de ene helft van de islam aanvaarden en de andere helft verwerpen dan moet je een eigen religie ontwikkelen en het een andere naam geven.

Hoe kun jij het de moslims kwalijk nemen dat ze de "sharia" willen?
leg mij uit waarom je denkt het beter te weten dan iemand anders?
leg jij mij uit waarom de huidige rechtstaat beter is dan de "Sharia"?
in welke instelling heb jij gestudeerd om deze conclusie te trekken?
hoe weet jij wat andere mensen kunnen denken?
wat weet je eigenlijk over de sharia?
verklaar jezelf eens.

30-04-2003, 19:07

Citaat:
Origineel gepost door Nkin
Ik zeg het maar weer eens: of je nou wel of geen moslim(a) bent is je eigen keuze.
maar als je er zelf voor kiest om moslim(a) te zijn, dan moet je alles wat er bij komt kijken ook accepteren.
Wil je de ene helft van de islam aanvaarden en de andere helft verwerpen dan moet je een eigen religie ontwikkelen en het een andere naam geven.

Hoe kun jij het de moslims kwalijk nemen dat ze de "sharia" willen?
leg mij uit waarom je denkt het beter te weten dan iemand anders?
leg jij mij uit waarom de huidige rechtstaat beter is dan de "Sharia"?
in welke instelling heb jij gestudeerd om deze conclusie te trekken?
hoe weet jij wat andere mensen kunnen denken?
wat weet je eigenlijk over de sharia?
verklaar jezelf eens.
Ik hoorde deze Islamitische geestelijke (ik kom effe niet op zijn naam ) op Al jizara zeggen waarbij hij een al Hadit citeerde en hij die uitlegde als volgt: De bootschap van de Islam komt in elke taal van elke volk en als taal voor Elke TIJD !! hij bedoelde dat de Islam wel dergelijk anders toepasbaar is op andere tijd !! dat waren ongeveer zijn woorden!!! dus ik als redelijk onwetende over de Islam gezien een geleerde als deze op Ál Jazira ,praat hem eenbeetje na ,en ik zuig dus niet iets gewoon uit mijn duim!! en naar mijn gevoel weet ik best wel veel over de Islam meer dan een gemiddeld iemand onder ons gewone mensen die geen Imams zijn !! Zoals jij de vrijheid geniet om je godsdienst hier in Nederland te beleven ,zo graag zou een een anders gelovige dat ook willen!! dus waarom zouden we een andere godsdienst boven een ander plaatsen. Dus ik ben voor scheiden van staat en godsdienst!! en bovendien ,zijn sommige aspecten van de sharia zoals het hand afhaken en het stennigen van mensen , dat juist dingen zijn die niet passen in deze tijd !!en ik bedenk er ook bij ...dat als ze in der tijd van na de profeet wisten van een democratisch systeem als deze in nederland ,dat ze het wel hebben ingevoerd!! de issentie van de islam is de vijf zuilen ,dus als ik er voor kies om moslim te zijn ...dan hou ik me daar aan ...en de rest ..is onderwerp van discusie en interpetatie...

30-04-2003, 20:13
Van mij mogen ze OVERAL de shariah invoeren, in elk islamitisch land, als ze hem alleen maar voor islamieten gebruiken. HIER zal ie in ieder geval NOOIT komen gelukkig, wat een barbarij!!

30-04-2003, 21:25



Citaat:
Ik hoorde deze Islamitische geestelijke (ik kom effe niet op zijn naam ) op Al jizara zeggen waarbij hij een al Hadit citeerde en hij die uitlegde als volgt: De bootschap van de Islam komt in elke taal van elke volk en als taal voor Elke TIJD !! hij bedoelde dat de Islam wel dergelijk anders toepasbaar is op andere tijd !! dat waren ongeveer zijn woorden!!!


Je kan toch voor elke tijd een andere Islam hebben, dan zou het gewoon een hele andere religie zijn met een andere naam en andere waarden. Wie zou deze "zogenaamde veranderingen" dan moeten invoeren?


Citaat:
Zoals jij de vrijheid geniet om je godsdienst hier in Nederland te beleven ,zo graag zou een een anders gelovige dat ook willen!!


Welk ander religie heeft nou in Nederland niet de vrijheid om belijdt te worden.


Citaat:
dus waarom zouden we een andere godsdienst boven een ander plaatsen


waarom zouden we anderen boven een religie plaatsen


Citaat:
en bovendien ,zijn sommige aspecten van de sharia zoals het hand afhaken en het stennigen van mensen , dat juist dingen zijn die niet passen in deze tijd !


waarom niet, voor de "democratische" landen maakt het zoiezo niet uit of er mensen worden gebombardeerd en of worden vermoord en of worden geexecuteerd (deathrow) en of ermensen voor de rest van hun leven in gevangenissen worden gestopt, dus wat maakt het dan uit als er een hand wordt afgehakt.+


Citaat:
en ik bedenk er ook bij ...dat als ze in der tijd van na de profeet wisten van een democratisch systeem als deze in nederland ,dat ze het wel hebben ingevoerd!!


dit kun je nooit weten


Citaat:
de issentie van de islam is de vijf zuilen ,dus als ik er voor kies om moslim te zijn ...dan hou ik me daar aan ...en de rest ..is onderwerp van discusie en interpetatie...


er komt wel meer bij kijken dan alleen de 5 zuilen

30-04-2003, 23:04
....de issentie van de islam is de vijf zuilen ,dus als ik er voor kies om moslim te zijn ...dan hou ik me daar aan ...en de rest ..is onderwerp van discusie en interpetatie...

Dit soort dogma's, zoals die vijf zuilen, zijn zoals elke dogma puur theorie! Als men in de praktijk de sharia oplegt zeggen die vijf zuilen ook niet veel meer.

Als ongelovige in een land met de sharia heb je geen leven, dus is de sharia per definitie repressief.

01-05-2003, 13:23

Citaat:
....de issentie van de islam is de vijf zuilen ,dus als ik er voor kies om moslim te zijn ...dan hou ik me daar aan ...en de rest ..is onderwerp van discusie en interpetatie...


er komt wel meer bij kijken dan alleen de 5 zuilen


Citaat:
Dit soort dogma's, zoals die vijf zuilen, zijn zoals elke dogma puur theorie! Als men in de praktijk de sharia oplegt zeggen die vijf zuilen ook niet veel meer.


????????wat bedoel je hier precies mee????????


Citaat:
Als ongelovige in een land met de sharia heb je geen leven, dus is de sharia per definitie repressief.


waar baseer je dit op?

Wat is eigenlijk het echte probleem, wat hebben sommige mensen nou eigenlijk tegen de Islam?

01-05-2003, 13:57
MokroMike, alias Nabil Marmouch moet ook maar een hand afgehakt worden. Misschien wel beide. Hij zal vast beide handen gebruikt hebben bij AL die PC's. :-)

01-05-2003, 14:05

Citaat:
MokroMike, alias Nabil Marmouch moet ook maar een hand afgehakt worden. Misschien wel beide. Hij zal vast beide handen gebruikt hebben bij AL die PC's. :-)


maar een echt serieus discussie zit er dus niet in, ook goed.

01-05-2003, 14:13
Nkin.

Ik ben westerling, ik KAN me gewoon niet voorstellen dat iemand anders WEL graag het strafrecht van de shariah zou willen hebben.

In 400 na chr. Was het misschien effectief, maar toen was men over de hele wereld op die manier aan het straffen. Later is het strafrecht over de hele linie in bijna de hele wereld meer gehumaniseerd, en laat de islam daar nou ook verder in mee groeien! De VS moet daar ook nog in groeien, daar moet de doodstraf nog afgeschaft worden!