Bekijk volle/desktop versie : KPMG Selectie Center



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

18-01-2006, 12:33
Dag mensen..!

Ik zit nu in 6-Vwo, insha'Allah slaag ik
Mijn vervolgstudie zal accountancy worden..op de NIVRA-Nyenrode, een combinatie van werken en studeren.
Ik moet daarvoor zelf op zoek gaan naar een accountantskantoor

As. vrijdag heb ik een solliciatiegesprek bij KPMG.
Na het gesprek moet ik deelnemen aan het KPMG Selectie Center.. Het gaat hier om een onderzoek dat is toegesneden op de functie-eisen van Junior Trainee.

De test duurt 2.5 uur (!)

Ik weet niet precies wat ik ervan moet verwachten..in de uitnodiging staat:
Doel hiervan is inzicht te krijgen in je verbale abstractievermogen, cijfermatige inzicht en logisch-/analytische capaciteiten.

Nou is mijn vraag aan iemand die dit ook heeft moeten doen bij KPMG hoe die test precies is..makkelijk/moeilijk/onzin..

Thalla en wish me good luck vrijdag!

Imane

18-01-2006, 12:47


hey hey good luck het zal wel lukken insha'Allah en nogmaals sorry (you know why )

18-01-2006, 14:04

Citaat door alhoceima_boyy:
hey hey good luck het zal wel lukken insha'Allah en nogmaals sorry (you know why )
hayy..

w8 maar jij..

Maar thnxx..! (voor de good luck hé.. )

Liefs!

18-01-2006, 14:37

Citaat door Imen_Imane:
hayy..

w8 maar jij..

Maar thnxx..! (voor de good luck hé.. )

Liefs!
ik wacht lekker rustig af

18-01-2006, 16:58


hey imen imane ik zit ook in 6 vwo, en wil ook economische richting op maar weet nog helemaal nie welke studie precies en men broer werkt bij KPMG, ma die heeft er nie veel verstand van zegt ie,

ma klinkt wel leuk die school, NIVRA-Neyenrode, kan je misschien wat meer erover zegge, zijn er verplichte vakken/profielen en wat voor school is et, is et ook een Universiteit en is dat een prive school of??

alvast thnx voor eventuele antwoorden

18-01-2006, 18:48

Citaat door Mouad16:
hey imen imane ik zit ook in 6 vwo, en wil ook economische richting op maar weet nog helemaal nie welke studie precies en men broer werkt bij KPMG, ma die heeft er nie veel verstand van zegt ie,

ma klinkt wel leuk die school, NIVRA-Neyenrode, kan je misschien wat meer erover zegge, zijn er verplichte vakken/profielen en wat voor school is et, is et ook een Universiteit en is dat een prive school of??

alvast thnx voor eventuele antwoorden
Hoi hoi..!
Jammer dat je broer me niet wat meer info kan geven over die test

Maar accountancy kun je inprincipe op veel universiteiten volgen. De NIVRA-Nyenrode biedt ook een andere optie. Een combinatie van werk en studeren. Dwz dat je 4 dagen per week op een accountantskantoor zult werken als een junior-trainee..en 1 dag in de week (vrijdags) college volgt.
Hetgeen wat je in de theorie leert kun je dus in de praktijk toepassen en andersom uiteraard ook!

Je moet echter zelf op zoek gaan naar een accountantskantoor! Op de site van de NIVRA http://www.nivra-nyenrode.nl kun je vinden welke kantoren.. Je kunt daar overigens ook meer informatie lezen..Ook over de toelating etc.

Ik doe het profiel E&M en als ik een voldoende voor economie en wiskunde heb mag ik de studie volgen.. Dus volgens mij boeit het niet zoveel welk profiel je hebt als je maar een vwo diploma hebt met economie 1,2 en wiskunde in je pakket! Hbo'ers zijn by the way ook welkom alleen weet ik niet precies hoe dat zit..

Het is wel een lang traject, het duurt in totaal zo'n 7.5 jaar voordat je eindelijk je master hebt! En het is ook pittig (heb ik me ook maar latenvertellen, moet het zelf nog ervaren )

Mohiem, neem een kijkje op die site zou ik zeggen! En schrijf je in voor een open dag!

Succes ermee!

Imane

18-01-2006, 19:17
ahh shokrann voor de info, 7,5 jaar is inderdaag wel erg lang jah:S, iets te lang voor mij denk ik, ma et klinkt wel tof da combineren van werk en school,

ma tog bedankt, en succ6 bij de exames over paar maanden

p.s. heb je bij aardrijkskunde al module van actieve aarde gehad, en heb je eventueel samenvattingen of extra stencils ofzo??, want vind da egt iets TE moeilijkk

18-01-2006, 19:26

Citaat door Imen_Imane:
Dag mensen..!

Ik zit nu in 6-Vwo, insha'Allah slaag ik
Mijn vervolgstudie zal accountancy worden..op de NIVRA-Nyenrode, een combinatie van werken en studeren.
Ik moet daarvoor zelf op zoek gaan naar een accountantskantoor

As. vrijdag heb ik een solliciatiegesprek bij KPMG.
Na het gesprek moet ik deelnemen aan het KPMG Selectie Center.. Het gaat hier om een onderzoek dat is toegesneden op de functie-eisen van Junior Trainee.

De test duurt 2.5 uur (!)

Ik weet niet precies wat ik ervan moet verwachten..in de uitnodiging staat:
Doel hiervan is inzicht te krijgen in je verbale abstractievermogen, cijfermatige inzicht en logisch-/analytische capaciteiten.

Nou is mijn vraag aan iemand die dit ook heeft moeten doen bij KPMG hoe die test precies is..makkelijk/moeilijk/onzin..

Thalla en wish me good luck vrijdag!

Imane
als ik het zo lees denk ik aan wat tests.
denk dan aan een soort IQ test. Of een rekenkundige test waarbij je in staat moet zijn om heel snel gegevens (cijfers, grafieken en tabelen) te interpreten en zo nodig een paar basis verwerkingen te doen.
ook een psychologische test waarbij je in meer keuze vragen moet antwoorden.

in ieder geval good luck

18-01-2006, 20:24

Citaat door sidiahmed:
als ik het zo lees denk ik aan wat tests.
denk dan aan een soort IQ test. Of een rekenkundige test waarbij je in staat moet zijn om heel snel gegevens (cijfers, grafieken en tabelen) te interpreten en zo nodig een paar basis verwerkingen te doen.
ook een psychologische test waarbij je in meer keuze vragen moet antwoorden.

in ieder geval good luck
xZuchtx

Maarja, gewoon schijt Ik ga, ik maak die test en weg ben ik...

18-01-2006, 20:26

Citaat door Mouad16:
ahh shokrann voor de info, 7,5 jaar is inderdaag wel erg lang jah:S, iets te lang voor mij denk ik, ma et klinkt wel tof da combineren van werk en school,

ma tog bedankt, en succ6 bij de exames over paar maanden

p.s. heb je bij aardrijkskunde al module van actieve aarde gehad, en heb je eventueel samenvattingen of extra stencils ofzo??, want vind da egt iets TE moeilijkk
Hmm..ik heb volgende week een tentamen over actieve aarde.. En ik heb er nog nikss aan gedaan!

Dus..vraag mij niks

18-01-2006, 21:12
ahaha isgoedd, bereid je goed voor kan ik je aanraden, en als et zoals bij ons is, krijg je bijna niks letterlijk, et zijn allemaal doordenk vragen, en atlasvragen, ik vond da nie egt fijn, had een 5,3, maja veel suc6 met actieve aarde

19-01-2006, 16:23
de accountancy wereld is nks voor moslims, zo is mij verteld.

neemt superveel tijd in beslag en helemaal als vrouw zijnde valt dat moeilijk te combineren.
maar je bent vast een slimme meid en maakt vast goede keuzes


ps. good luck, ken een paar mensen die er werken en zij hebben het naar hun zin

19-01-2006, 16:50


jah de accountants wereld is wel een drukke wereld, joh, kantooruren van 6 uur smorges tot 22 uur savonds zijn daar normaal, en in het begin is et loon ook nie egt om over naar huis te schrijve, ma als je hogerop komt, dan beginne de fluus$ wel serieus binne te kome

19-01-2006, 18:19

Citaat door Imen_Imane:
Dag mensen..!

Ik zit nu in 6-Vwo, insha'Allah slaag ik
Mijn vervolgstudie zal accountancy worden..op de NIVRA-Nyenrode,
Ik ben een beetje jaloers

Ik heb de helft pas gedaan, nog 3 jaartjes te gaan.

Wat doe je precies bij accountanty. Ik moet profiel kiezen en ik twijfel nog of ik accountanty of geneeskunde moet zoeken

19-01-2006, 18:21
welk profiel heb je imen?

E&M?

ik raad je ten zeerste af om een AC opleiding te volgen, de meeste mensen die ik ken hebben er super veel spijt van

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10