Bekijk volle/desktop versie : Mensen die geld willen lenen.



18-01-2006, 09:27
Komt dat vaak voor?? En zijn dat dan verschillende mensen of steeds dezelfde.
Krijgen jullie het dan ook terug of is het zo dat het na geruime tijd vergeten wordt of wordt gedacht, laat maar zitten!!!

Ben nieuwsgierig hoe het zit bij andere?

18-01-2006, 09:30



Citaat door Aston:
Komt dat vaak voor?? En zijn dat dan verschillende mensen of steeds dezelfde.
Krijgen jullie het dan ook terug of is het zo dat het na geruime tijd vergeten wordt of wordt gedacht, laat maar zitten!!!

Ben nieuwsgierig hoe het zit bij andere?
Valt wel mee... ik leen wel uit .. maar als ik het niet terugkrijg houdt het voor mij op ......

Bij bepaalde bedragen hou dik de eer aan mezelf ( na 2 x te hebben gevraagd ) .... en bij grote bedragen wil ik mijn geld terug, krijg ik dat niet dan is het voor mij over en verbreek ik het contact ...

Wanneer iemand mij beloofd het terug te betalen en ik krijg niets .. is dat voor mij het schaden van mijn vertrouwen en is het over ....heb liever geen mensen in mijn vriendenkring die NIET te vetrouwen zijn ...

18-01-2006, 10:22

Citaat door Aston:
Komt dat vaak voor?? En zijn dat dan verschillende mensen of steeds dezelfde.
Krijgen jullie het dan ook terug of is het zo dat het na geruime tijd vergeten wordt of wordt gedacht, laat maar zitten!!!

Ben nieuwsgierig hoe het zit bij andere?
ben daar heel zwak in .als het moet leen ik nog mijn laaste euro uit heb in het verleden ook niks geleerd .heb ooit in guldens tijd iets van schrik niet ruim 2000 gulden uit geleend .diegene waar ik het aan heb uitgeleend is gestorven .. denk je nou dat ik er wat van heb geleerd .nee

18-01-2006, 10:29

Citaat door lilchakir:
diegene waar ik het aan heb uitgeleend is gestorven .. denk je nou dat ik er wat van heb geleerd .nee
Moet je dit niet aan de familie laten weten zodat ze je kunnen terugbetalen of de gestorvene dit bedrag kwijtschelden?

Alle schulden moeten toch voldaan worden v d overledene omdat het niet goed is in de islam om nog schulden bij mensen te hebben.. Of heb k het fout? Ik kan me vaag zoiets herinneren..

18-01-2006, 10:38



Citaat door studente2009:
Moet je dit niet aan de familie laten weten zodat ze je kunnen terugbetalen of de gestorvene dit bedrag kwijtschelden?

Alle schulden moeten toch voldaan worden v d overledene omdat het niet goed is in de islam om nog schulden bij mensen te hebben.. Of heb k het fout? Ik kan me vaag zoiets herinneren..
ik dacht idd dat het zo hoorde. maar blijkt dat ik niet de enige ben geweest, waar van die persoon nog geld schuldig was heb het er heel moeilijk mee gehad ,om het die persoon wel/niet te vergeven .om dat die de intensie had ,om het me nooit terug te geven.. allah lie sj7ad

18-01-2006, 12:57
Als ik al het geld dat ik ooit heb uitgeleend terug krijg kan ik jullie allemaal trakteren op koffie en gebak in het buitenland
Nu leen ik geen geld meer uit.. alleen als ik zeker weet dat ik het terugkrijg.. !!

18-01-2006, 13:12

Citaat door OumIshaaq:
Het is toch simpel, als je geld wil uitlenen aan iemand dan laat je het gewoon op papier zetten of je haalt er een getuige ben (ik heb het hier niet over 5 euro h&eacute...dat is puur zakelijk en wordt vaak gedaan!! Als de andere partij er niet aan mee wil doen dan leen je het gewoon niet uit. Klaar. Maar iemand die te vertrouwen is en de intentie heeft het zeker terug te geven die gaat hier zeker mee akkoord!

Ik zou het op deze manier dan ook uitlenen.
dit klinkt als een goed idee..alleen weet ik zeker dat ik het niet zou doen.. de laatste tijd vraagt gelukkig niemand meer om te lenen.. en ok 5 euro vind ik ook niet zo erg!

18-01-2006, 13:17
ik leen alleen geld aan me ouders en broer uit omdat ik ook altijd op hun kan rekenen als ik geld nodig heb verder krijgt niemand meer wat van me

18-01-2006, 13:22
Heb helaas ook slechte ervaring met geld uitlenen aan mensen waar ik van dacht die kan ik vertrouwen! Dus geld uitlenen doe ik niet meer...tenzij familie is (ouders/zussen/broer/).