Bekijk volle/desktop versie : dua voor pasgeborenbabys????



17-01-2006, 19:15
Salam alleikom broeders en zusters

Ik krijg inschallah over 7 weken een kindje.
Nou heb ik ooit eens gelezen dat je dua in de oortjes van een baby moet opzeggen als tie net geboren is, weet iemand wat dit precies is en moet de vader het doen of kan iemand anders het ook doen?


Alvast bedankt

17-01-2006, 22:48


Asalaam oe alaikoum wa Rahmatoe Aallah wa Barakatoe,
allah i barek fik!


Je begint in het rechter oor van het kind dat meteen ter wereld is gekomen met de adhaan asalat en dan in het linker oor de ikamat as salaat dit moet wel zachtjes gedaan worden. Zoals ik uit ervaring weet moet het door een moslim gedaan worden. Maar laten we voor dit mooie wonder dat door Allah is geschonken de eer aan de vader geven vind je niet.

Ik zelf heb twee mooie dochters geschonken gekregen van allah en bij allebei heeft hun vader de smeekbede verricht in hun oren.

17-01-2006, 22:50
ik ben vergeten te melden dat dit wel meteen gedaan moet worden en niet pas de volgende dag.

18-01-2006, 13:04
Salaam ou aleikum

en niet te vergeten gelijk in de rechteroor de Sjahada.

18-01-2006, 13:04


Salaam ou aleikum

en niet te vergeten gelijk in de rechteroor de Sjahada.

19-01-2006, 13:19
dit bericht is voor fair lady als je mijn bericht goed gelezen hebt staat er ook duidelijk rechteroor

Je begint in het !rechter oor!van het kind dat meteen ter wereld is gekomen met de adhaan asalat


beselama

19-01-2006, 18:39
bedankt allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

moge allah s.w.t. jullie belonen voor jullie kennis, inschallah!

19-01-2006, 20:33
assalaam oe alaikoem wr wb

dit was niet precies wat je zocht maar insha Allah heb je er wat aan

Hoe naar Allah`s bescherming te zoeken voor kinderen:
[B]De boodschapper van allah vroeg Allah om Al-H`assan en Al-H`oessayn te beschermen door te zeggen: "Ik zoek mijn toevlucht in de Perfecte woorden van Allah tegen elke Shaytaan en elke schadelijk ongedierte en tegen elke jaloers en afkeurend oog."

"Oe`ieedzoekoema biekaliemaatie lleehie ttaammeetie mien xxxxxxe shaytaanien wa xxxxxxe `aynien laamah."

Al-Boekharie 4/119 uit een hadieth die overgeleverd is door Ibn `Abbaas[/B]