Bekijk volle/desktop versie : Wat doen jullie met jullie elgidvlees?



Pagina's : [1] 2

17-01-2006, 17:27
Salaam wa aleikoem

We zijn nu een week verder vanaf het moment dat we onze schaap kregen.
Ik heb in de eerste dagen voor familie en ons swa (lamspiesjes) en
vlees in taijn en mfouar (gestoofd) gemaakt.
Maar nu is de swa vlees op en ik heb nog veel karbonaatjes en overige gewone vlees.
Maar ik weet niet wat ik ermee kan maken.
Mijn man en ik zijn niet dol op taijn en maken het alleen voor bezoek.
Zelf eten we het niet.
Hoe doen jullie het? Wat maken jullie verder dan taijn met jullie vlees?

17-01-2006, 17:32


Ik heb ook swa gemaaktt voor famillie en heb wat tagin vlees de rest heb ik bijna hel gelaten dus de rug voor als ik visite krijg lekker in de oven en dal3a ook..Maak voor jullie zelf gewoon marmimta met het vlees lekker met artasjokken en doperwten of khortjif met vlees heerlijk..Ik vind het niet lekker lams gehakt maar sommige wel dus dat kun je er ook vanlaten maken ..suicces ermee.

17-01-2006, 17:36

Citaat door ceuta:
Ik heb ook swa gemaaktt voor famillie en heb wat tagin vlees de rest heb ik bijna hel gelaten dus de rug voor als ik visite krijg lekker in de oven en dal3a ook..Maak voor jullie zelf gewoon marmimta met het vlees lekker met artasjokken en doperwten of khortjif met vlees heerlijk..Ik vind het niet lekker lams gehakt maar sommige wel dus dat kun je er ook vanlaten maken ..suicces ermee.
Maar wij lussen geen marmita
En we hebben geen stukken met pure vlees voor het gehakt, alleen nog een achterpoot maar dat laten we als we bezoek hebben

Maar thanks voor de tips

17-01-2006, 18:14
Wij hebben het hele schaap weggegeven aan familie en moskee. Ik eet geen vlees en mijn man bijna ook niet (die eet het wel bij zijn ma hihi).

Kun je niet een heleboel vriendinnen uitnodigen en zoveel mogelijk vlees maken? Gooi het lekker in de oven met tijm ofzo???

17-01-2006, 18:52


vlees van het bot afsnijden en shoarma van maken, of gewoon kleine stukjes snijden en bakken met uien, champions enzv. is ook erg lekker.

17-01-2006, 20:30
Ik dacht altijd dat je het vlees (van eleid) niet langer dan 3 dagen in huis mag hebben.. als je teveel hebt dan moet je het aan buren of aan iemand geven die het nodig heeft

Allah oelam

17-01-2006, 21:19
als jullie allebei geen vlees eten bijna... kun je t toch beter wegdoen? aan mensen die t niet hebben kunnen veroorloven ofso

je weet er vast wel raad mee

17-01-2006, 21:21

Citaat door boug85:
Ik dacht altijd dat je het vlees (van eleid) niet langer dan 3 dagen in huis mag hebben.. als je teveel hebt dan moet je het aan buren of aan iemand geven die het nodig heeft

Allah oelam
Dit heb ik nooit gehoord.

Ons schaapie is al helemaal op.

17-01-2006, 21:28
ik heb vorige week bezoek gehad die hebben lekker gemsuld van mijn schaap
en verder hebben wij hier en daar wat weg gegeven
en heb ik nog een klein beetje in de vriezer liggen

17-01-2006, 22:43
mijn hele schaap zit in de diepvries, heb alleen een poot weg gegeven, ik heb van mijn schaap nog niks gegeten, en ik ken geen mensen om het aan weg te geven...
zie wel wat ik er verder mee doe!!

18-01-2006, 08:46
Ik houd ook niet van dagelijks vlees op mijn bordje ... we hebben daarom een hele grote gedeelte weggeven .... (zoveel dat alles bij mij in 1 vriesla paste ) .... maar moet toegeven dat ik van alles heb weggegeven ( niet alleen maar stukken die ik niet lekker vind ) Heb aan 2 groepen weggegeven, Kebda, Swa, sate en vlees voor Tajin ......

Ze zeggen ook wel dat gene wat voor je overblijft na het weggeven zal zeer goed samen ....

18-01-2006, 10:33
De karbonaadjes kun je bakken voor bij Hollands eten (aardappels, groenten en een karbonaadje).
Je kunt ook stukjes vlees in reepjes snijden en roerbakken voor bij rijst en groenten, genoeg keus!

18-01-2006, 13:24



Citaat door Marisah:
Wij hebben het hele schaap weggegeven aan familie en moskee. Ik eet geen vlees en mijn man bijna ook niet (die eet het wel bij zijn ma hihi).

Kun je niet een heleboel vriendinnen uitnodigen en zoveel mogelijk vlees maken? Gooi het lekker in de oven met tijm ofzo???
We hebben afgelopen vrijdag 18 mensen op bezoek gehad en voor hun had ik heel veel vlees klaar gemaakt.

Maar daarna ging het niet zo goed met mijn zwangerschap
( ik had bloedingen en erg veel pijn) en hoorde ik van mijn VK dat ik me teveel ingespannen had en daardoor een bloedvaatje in mijn baarmoeder opengesprongen is
(dat kon ze zien op de echo), dus voor mij geen bezoek meer

Of alleen mijn ouders en familie dan want die zijn nog niet geweest.
Maar dat is toch anders dan echt bezoek he.

18-01-2006, 13:28

Citaat door OumIshaaq:
waar mensen zich druk om maken tegenwoordig

als het in je weg staat dan moet je het maar weggeven aan iemand die er wel tevreden mee zal zijn. simpel zat
Lees jij ergens dat ik me der druk om maak

Ik vroeg hoe de dames het doen met het vlees, en dat is heel normaal.
En by the way als het je niet aanstaat dan reageer je maar niet.
Yeh mens.

18-01-2006, 13:30

Citaat door rachidaaaaa:
Mijn schaap heb ik voor 2/3 weggegeven. Er zijn helaas zat mensen die het kunnen gebruiken.
Wij hebben ook veel weggeven.
Maar 1/3 echt weggeven dus rauw nog aan andere mensen en
ik heb voor heel veel mensen gekookt, dat telt ook als weggeven.

Maar dan blijft nog 1/3 van ons over.
En ik wou weten wat voor soort gerechten jullie daarmee maken?

Pagina's : [1] 2