Bekijk volle/desktop versie : Vraag over Bidden, HELP???



17-01-2006, 12:56
Assalamoun 3aleikoum wa rahmatoellah wa barakatoe zusters en broeders,

Ik zit met een probleempje,,... Na het Al Fajr gebed ( 2 rakat ), komt Al Dohr ( 4 rakat ) ,... Nu zegt mijn lerares in de moskee dat tuissen die twee ( rond zonsopgang ), dat je nóg 2 rakat extra moet. Dat het verplicht is.
Ik doe dit nu al 3 dagen, maar dan komt het uit op 6 x per dag bidden.
En het is algemeen bekend dat het 5 x is... Ik weet het niet meer, kan iemand mij vertellen of dit gebed inderdaad VERPLICHT is, of gewoon soenna??

Jullie zou me ontzettend helpen, ( Ps, zet er een bronvermelding bij aub )

Alvast bedankt, Aicha !!

Moge Allah jullie belonen !!

17-01-2006, 12:59


het is niet verplicht
het doeha gebed is wel zeer aangeraden vanwege het feit dat de profeet sala Allahoe alaihi wasalam tegen zijn sahaba zei laat 3 dingen niet liggen totaan je dood: Het doha gebed (tussen fadjr en dohr in); witr gebed en 3 dagen vasten in de maand.

\Ik zal inscha allah die overlevering op zoeken en hier plaatsen
Wa alalhoe a3lam
Waslamaoe alaikoem warahamtoelah wabrakatoeh

17-01-2006, 13:00
Aboe Hoeraira (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd: “Mijn khalil (vriend, de Profeet (Allah's vrede en genade zij met hem)) heeft me geadviseerd om drie handelingen te verrichten, en ik zal hier niet mee stoppen tot mijn dood: (1) “om elke maand 3 dagen te vasten,” (2) ”Om het doeha gebed te verrichten” (3) “Het witr gebed te verrichten alvorens te gaan slapen” (Vermeld in Boekharie en Moesliem).

17-01-2006, 13:04

Citaat door jebir:
Aboe Hoeraira (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd: “Mijn khalil (vriend, de Profeet (Allah's vrede en genade zij met hem)) heeft me geadviseerd om drie handelingen te verrichten, en ik zal hier niet mee stoppen tot mijn dood: (1) “om elke maand 3 dagen te vasten,” (2) ”Om het doeha gebed te verrichten” (3) “Het witr gebed te verrichten alvorens te gaan slapen” (Vermeld in Boekharie en Moesliem).
Assalamoun aleikoum wa rahmatoellah wa barakatoe,

Ontzettend bedankt voor de informatie, U heeft me heel erg geholpen, moge Allah u belonen inchAllah, ik zal u gedenken in mijn gebeden inchAllah.

Assalamoe aleikoum,

Aicha

17-01-2006, 14:24


wa alaikoem salaam
amien zuster
baraka allahoe fiekie
bedankt