Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft gelijk:



16-01-2006, 23:24
als een man en vrouw getrouwd zijn, zijnn twee personnen één.


De man heeft het vaker het recht om besluiten te nemen meestal well,
de man is volgens de islaam leider van de huis en mag over alle dingen
die met de fammielie en de huis bepalen en mag de rechten van zijn vrouwen
bepalen wat zij well of niet mag.


Nu is er een menningsverschil tussen de man en vrouw.

De vrouw heeft een moeder die ziek is en wilt haar zieke moeder
hulp bieden, maar de man wil niet dat zijn vrouw naar haar moeder
gaat om haar te helpen de man heeft het niet echt met zijn schoonmoeder,
en will zo min mogelijk contact houden met zijn schoonfammielie.

De vrouw integendeel wil voor zekerheid haar moeder diennen
haar moeder vergevenis vragen voor de fouten die zij heeft begaan
haar moeder.
Diennen maar de man zegt jou moeder is niet meer jou moeder
mijn moeder is jou moeder zegt de man en de vrouw antwoord hierop
en mijn moeder dan de man antwoord hierop jou moeder was je moeder jullie band is er niet meer jullie band werd verbroken op de dag dat jij met mij trouwde de dag dat jij van mij was de vrouw antwoord hierop de hemel ligt onder de voeten van je moeder jou moeder is inderdaad mijn moeder maar mijn moeder is ook jou moeder we zijn tenslotte één de man zegt als ik iets zeg en daarbij zeg ik jij moet je moeder niet helpen ze heeft al hulp van je broer en zijn vrouw hierbij punt klaar uit.

de vrouw zou toch een menning willen het liefst islamitische regels
tussen man en vrouw wat vinden jullie hier van heeft de man gelijk
of de vrouw gelijk wat vinden jullie van deze situatie ...............................

17-01-2006, 01:32


Ik vind dat de vrouw gelijk heeft, ik begrijp het ook wel weer aan de andere kant ik veronderstel dat hij zoiets heeft; haar schoonzus die helpt dr schoonmoeder maar want zo gaat het hier ook... maar het feit dat ze is getrouwd hoeft niet gelijk te zegge dat ze geen contact met dr moeder mag hebben... Ik vind het sowieso heel erg ego van hem!!! want wanneer hij zn schoonouders wel mocht dan was het geen probleem!!!

Ik zou naar mn moeder gaan geen twijfel mogelijk!!!


Ciao RaBBiT

17-01-2006, 01:36
Wat een flauwekul zeg. Het is wel haar moeder hoor, dus tuurlijk heeft zij gelijk! Wat een hypocriet van een man zeg.

als ik iets zeg en daarbij zeg ik jij moet je moeder niet helpen ze heeft al hulp van je broer en zijn vrouw hierbij punt klaar uit.

Aso !

17-01-2006, 01:41
salaam oalkeum

ik geef me mening en als ik iemand kwets sorry maar ik begrijp niet dat d man zo kan praten tegen een vrouw zoals ik een moeder heb en haar lief heb zo heeft mijn vrouw ook een moeder ik vind dat de man heeeeeeeeeeeeeeel fout zit en deze sitautie niet mag verlangen van haar bovendien heeft hij met deze uistpraken geen hasanat gewonnen het is een grote familie je kan het ook zo zien over je schoonfamilie dat je een paar ouders erbij krijgt dan zal het een stuk gezonder gaan in deze huwlijk

dit was mijn mening soekran

17-01-2006, 01:45


LieveMarokkaan !

17-01-2006, 01:49

Citaat door kabila_girl:
LieveMarokkaan !
ewa ja laten we eerlijk zijn dara hou ik van maar wat ik zo af en toe hoor dit klan toch niet dta een man dit zegt tegen zijn vrouw waar hij van houd ik kan er niet bij met me verstand als ik deze sitautie had dan doe ik er alles aan om mijn vrouw die kant op te sturen en zelf ga ik helpen maar deze man maakt het wel erg bond

17-01-2006, 01:53

Citaat door lievemarokkaan:
ewa ja laten we eerlijk zijn dara hou ik van maar wat ik zo af en toe hoor dit klan toch niet dta een man dit zegt tegen zijn vrouw waar hij van houd ik kan er niet bij met me verstand als ik deze sitautie had dan doe ik er alles aan om mijn vrouw die kant op te sturen en zelf ga ik helpen maar deze man maakt het wel erg bond
Tja, helaas is niet iedereen zo. Dit noem ik dus geen man, maar een mislukkeling! Soms, komt het weleens voor dat de vrouwen hun moeders niet mogen opzoeken van hun mannen. (Stel) Op het moment dat mijn man zegt dat ik mijn moeder niet mag opzoeken, schop ik hem linea recta het balkon uit.

17-01-2006, 01:56
ja echt erg dat een man een vrouw verbied over dat ze niet veel ebzoek mag van haar vriendinnen en en dat contact niet meer zo zijn als wat het eerst was dat kan ik begrijpen maar meoder nee daar kan ik niet bij

17-01-2006, 02:00

Citaat door lievemarokkaan:
ja echt erg dat een man een vrouw verbied over dat ze niet veel ebzoek mag van haar vriendinnen en en dat contact niet meer zo zijn als wat het eerst was dat kan ik begrijpen maar meoder nee daar kan ik niet bij
Ja, ok. Een moeder kan je ook niet vergelijken met een vriendin.

Slaap lekker !

17-01-2006, 02:01
jazeker anders hadden we meerdere moeders hahaha maar goed slaap lekekr weltrusten ik benaan het werk beslama