Bekijk volle/desktop versie : België en Nederland strijden samen tegen misbruik gezinshereniging



15-01-2006, 07:24
Bron

België en Nederland strijden samen tegen misbruik gezinshereniging
Nederlandse migranten die tijdelijk in België komen wonen om hier te trouwen met iemand van buiten de Europese Unie, zullen beter gecontroleerd worden. De misbruiken van de zogenaamde 'België-route' zullen door Nederland en België gezamenlijk worden aangepakt. Dat hebben minister Patrick Dewael (VLD) van Binnenlandse Zaken en de Nederlandse minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) afgesproken.

België soepeler
In België zijn de regels rond gezinshereniging soepeler dan in Nederland. Wie een bruid wil laten overkomen, hoeft geen minimaal inkomen te kunnen bewijzen (in Nederland moet je minstens 1.380 euro verdienen) en mag jonger zijn (18 in plaats van 21 jaar in Nederland). De verblijfsvergunning is goedkoper (30 tegenover 430 euro) en de bruid hoeft geen inburgeringscursus te volgen. Nederlandse migranten zouden met duizenden gebruik maken van deze soepeler regels. Verdonk heeft die zaak enkele weken geleden aangeklaagd.

Schijnhuwelijken strafbaar
In de marge van een informele vergadering van de Europese ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken heeft ze een gesprek gehad met Dewael. Afgesproken is om "de gegevens in kaart" te brengen, zodat "de aard en de omvang van het misbruik kunnen worden vastgesteld". De betrokken overheidsdiensten moeten beter samenwerken om "fraude op te sporen en te bestrijden".

Dewael heeft tijdens de ontmoeting ook uitleg gegeven over de recente wet om schijnhuwelijken strafbaar te maken. Ook aan een verstrenging van de Belgische regels over gezinshereniging wordt gewerkt


Zij die dus verhuizen naar België om de regels in Nederland te omzeilen zouden wel eens van een koude markt kunnen thuiskomen.

15-01-2006, 07:54


Goede zaak. En nu nog die dubbele paspoorten intrekken want het hebben van 2 nationaliteiten is ook belachelijk.

15-01-2006, 07:56

Citaat door Haaglander:
Goede zaak. En nu nog die dubbele paspoorten intrekken want het hebben van 2 nationaliteiten is ook belachelijk.
Juist, ik heb ook nooit begrepen waarom 1 persoon 2 nationaliteiten mag hebben.
Je bent vis noch vlees en wil van twee walletjes eten dan.

15-01-2006, 12:39
een moslim zal nergens ,isbruik van maken

nederland is gewoon niet leuk meer

belgie wel

15-01-2006, 13:18



Citaat door rijmaran:
Juist, ik heb ook nooit begrepen waarom 1 persoon 2 nationaliteiten mag hebben.
Je bent vis noch vlees en wil van twee walletjes eten dan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

IK WIL HET JE WEL 1 KEER UITLEGGEN :

EEN NEDERLANDER VAN MAROKKAANSE AFKOMST BLIJFT NAMELIJK VOOR DE NEDERLANDSE WET EEN ALLOCHTOON ( EEN Kxt MAROKKAAN DUS ) SNAP JE HET NU ? EN MOCHT HIJ/ZIJ EEN BEKENDE FOOTBALLER WORDEN OF EEN SUPER STER IDOOL OF EEN BEKENDE ACTEUR DAN BEN JE IN EEN KEER WEL NEDERLANDER

NOU, WIE IS HIER VAN TWEE WALLETJES AAN HET ETEN ?

IK GEEF MIJN AFKOMST NOOIT OP VOOR DIE KxT PAPIERTJE WANT IK BEN TROTS OP WIE IK BEN.

15-01-2006, 15:51
Goed dat België nu ook inziet dat meewerken nodig is.

15-01-2006, 16:10
Schei toch uit mensen...Belgie is maar 1 van de vele manieren om de wet te omzeilen..maarja ik ga geen slapende honden wakker maken natuurlijk

15-01-2006, 23:12
waarom mogen joden dan wel dubbele paspoorten hebben, daar wordt niks over gezegd terwijl er toch best veel joden in nederland wonen....
oj jee nu het wordt het erg stil........................................
kaas is toch altijd bevooroordeeld hoe je het ook went of keert....
inderdaad nl is niet leuk meer

15-01-2006, 23:30

Citaat door Carolus:
Ja, tis een schande. Al die joden met een dubbel paspoort. Zo schijnt Job Cohen ook een Amsterdams paspoort te hebben.

En al die Friezen met friese paspoorten, Boedhisten met boedhistische paspoorten en Katholieken met katholieke paspoorten.

Tmoesnietmogen.
waarom wordt daar niet over gepraat??
waarom alleen bij marokanen,waarom wilde minister verdonk dit alleen aanpakken bij de marokanen....???
is het soms een discriminerend beleid naar alleen een etnische groepering???
jeetje dit schokeert me wel

dit bevestigd alleen maar wat voor rasictisch beleid mnister verdonk voert....
en dat is nog niet het ergste........ik ben benieuwd hoe zij straks moet gaan getuigen tegenover Allah ...............want zij heeft pas veel moorden op haar geweten......................
al die uitgeprocedeerde asielzoekers die achteraf toch nog vermoord zijn in hun eigen land.
dan heb ik het over landen als congo,nigeria,zambia etc....

15-01-2006, 23:31

Citaat door Carolus:
Ja, tis een schande. Al die joden met een dubbel paspoort. Zo schijnt Job Cohen ook een Amsterdams paspoort te hebben.

En al die Friezen met friese paspoorten, Boedhisten met boedhistische paspoorten en Katholieken met katholieke paspoorten.

Tmoesnietmogen.
haaahahaah ik wil die paspoorten wel eens zien dan..............
nooit gezien en zullen nooit gezien worden ook

15-01-2006, 23:36

Citaat door miss_angelina:
waarom mogen joden dan wel dubbele paspoorten hebben, daar wordt niks over gezegd terwijl er toch best veel joden in nederland wonen....
oj jee nu het wordt het erg stil........................................
kaas is toch altijd bevooroordeeld hoe je het ook went of keert....
inderdaad nl is niet leuk meer
Hallo miss_angelina,

Dus volgens jou wonen in Nederland mensen die zowel de Joodse nationaliteit als de Nederlandse nationaliteit hebben? En dan vraag je waarom daar niet over wordt gezegd? Da's toch heel logisch waarom daar niets over wordt gezegd. De "Joodse nationaliteit" bestaat niet.

Of bedoelde je te zeggen dat hier mensen wonen met zowel de Israëlische nationaliteit als de Nederlandse? Dat zou namelijk zo maar kunnen. Maar dan praat je over een klein deel van de mensen die van Israël of andere landen hier naartoe zijn gekomen. Bij Marokkanen heeft zelfs 100% van de derde generatie nog een dubbele nationaliteit. Bij andere landen is dat een kleine minderheid of komt het misschien wel helemaal niet voor.

Marokko weigert halsstarrig om dat systeem af te schaffen. Want het is geen kwestie van keus. Marokkanen kunnen hun Marokkaanse burgerschap niet opzegen. Stel je voor. Dat zou de band tussen die mensen en Marokko verzwakken. Zo lang die band, in de vorm van het gedwongen Marokkaanse staatsburgershap blijft bestaan, is Marokko verzekerd van een fikse geldstroom vanuit het rijke en verdorven westen naar Marokko. En zeg nou zelf, waarom zou Marokko dat opgeven door het afschaffen van zoiets abstracts als het "Marokkaanse staatsburgerschap"?

Immanuel