Bekijk volle/desktop versie : worden dingen zoals zoenen met je vriend je vergeven door allah als je met m trouwt?



12-01-2006, 22:17
salaam,

ik heb al anderhalf jaar een serieuze relatie en dat komt het zoenen en knuffelen vanzelf. wij zijn zeker van plan insa'allah te gaan trouwen met elkaar. maar soms nadat ik hem heb gezien heb ik een schuldgevoel over dat ik met hem heb gezoend en intiem met hem was(blijft bij zoenen en knuffelen) maar ik heb weleens gehoord dat als je met die jongen trouwt dat je dan alles vergeven word ?!en later heb ik begrepen dat het niet klopt, weet iemand misschien hoe het zit?! en kan je mij helpen...

en hebben meer meisjes dit?!

alvast bedankt.. XXX beslama

12-01-2006, 22:25


ja dat weet ik bedoelde niet de vergeving van mijn vriend, maar het is zoiezo slecht om intiem te zijn met een jongen voordat je met hem bent getrouwd, maar als je de intentie hebt om met hem te trouwen en dat gebeurt heb ik gehoord dat die zondes dan vergeven worden..?

12-01-2006, 22:27
Nou was het leven maar zo makkelijk, dan ging ik morgen nog trouwen.

Meid het is niet zo dat als je hantekening hebt gezet op trouwakte, dat allah gelijk alles vergeeft.

Zo werkt het niet, je moet er zelf ook wat voor doen, bid en vraag om vergiffenis.
Inchallah komt het dan wel goed

Je hebt de intentie met hem te trouwen? Heeft hij je hand al gevraagd bij je ouders? Regel dat eerst maar eens.

12-01-2006, 22:33

Citaat door BoraSita:
Nou was het leven maar zo makkelijk, dan ging ik morgen nog trouwen.

Meid het is niet zo dat als je hantekening hebt gezet op trouwakte, dat allah gelijk alles vergeeft.

Zo werkt het niet, je moet er zelf ook wat voor doen, bid en vraag om vergiffenis.
Inchallah komt het dan wel goed

Je hebt de intentie met hem te trouwen? Heeft hij je hand al gevraagd bij je ouders? Regel dat eerst maar eens.
ja, maar dat hij om mijn hand komt vragen , dat zit wel goed .. daar heb ik alle vertrouwen in! we zijn goede kenissen enzo.. hij is echt serieus met mij, maar ik zit er wel echt mee, want telkens nadat ik hem heb gezien voel ik me schuldig, maar het is moeilijk om dit niet te doen in een relatie of misschien moet ik het tegen hem zeggen ..hoe ik erover denk?.. hij denkt dat ik het wel oke vind..