Bekijk volle/desktop versie : Eten niet lekker vinden:(vraag)



12-01-2006, 17:34
Salaam Aleikum wa Rahmatoellah wa Baraktoehoe...

Ik heb een vraag over eten...
Net liep ik naar beneden en ik zag dat mijn moeder iets klaar zat te maken.
Ik vind het eigenlijk niet zo lekker. Maar ik eet het straks toch maar... Uit respect?
Ik weet dat we blij moeten zijn met alles wat Allah ons heeft gegeven. En ik wil absoluut niet ondankbaar zijn maar...
Waneer je iets niet lekker vind. Mag je dit dan gewoon laten staan? En mag je ook zeggen van... ''Ik vind het niet lekker!''?

Aleikum Salaam...

12-01-2006, 17:58


Volume 4, Book 56. Virtues and merits of the Prophet (salla Allaahoe 3elayhi wa salem).
Hadith 764. Sa7ee7 Boekhaarie.

Narrated by Abu Hurairah (radhia Allaahoe 3anh): the prophet never criticized any food (presented him), but he would it eat if he liked it; otherwise he would leave it (without expressing his dislike).

12-01-2006, 19:18

Citaat door Sayfoel_Islaam_:
Volume 4, Book 56. Virtues and merits of the Prophet (salla Allaahoe 3elayhi wa salem).
Hadith 764. Sa7ee7 Boekhaarie.

Narrated by Abu Hurairah (radhia Allaahoe 3anh): the prophet never criticized any food (presented him), but he would it eat if he liked it; otherwise he would leave it (without expressing his dislike).
Dus wanneer je iets niet lekker vind... Mag je het gewoon laten staan zonder commentaar te geven?

12-01-2006, 19:41

Citaat door GekkeOujdia:
Dus wanneer je iets niet lekker vind... Mag je het gewoon laten staan zonder commentaar te geven?
Kijk het zit zo: Als jij b.v de eten van je moeder niet lekker vindt omdat er te veel zout erin zit, dan is het wel toegestaan om tegen haar te zeggen dat de zout wat minder moet.

Maar we moeten de voorbeeld van de Profeet (vrede zij met hem) volgen en hij ging niet zeuren als het eten niet lekker was, noch werd hij boos, als hij iets lekker vond dan at hij het en anders niet.

Maar wat bij ons vandaag de dag gebeurt dat de vrouw van alle kanten word ''aangevallen'' als er iets ''mis'' is met het eten (ook al heeft ze zoveel moeite gedaan).

We behoren Allah altijd dankbaar te zijn voor wat we hebben en ik had laatst nog gehoord dat in Afghanistan de mensen geen eten hadden om hun vasten te verbreken (Moge Allah ze steunen) en wij worden soms boos als het eten niet lekker is.

Dus het is niet toegestaan om tegen je moeder te zeuren van dit eten moet je niet maken omdat ik het niet lekker vind etc, Maar je kan wel normaal tegen haar zeggen dat het te verbeteren is zodat iedereen het zal eten.

Ik hoop dat je het beetje snapt,

Wasalaam Alaikom

12-01-2006, 20:21


Je kunt idd wel gewoon vermelden dat 'n hoeveelheid kruiden niet klopt, maar niet dat je zegt: Waaaat ?! Heb je puntje puntje gemaakt ?! Je weeeeeeeet tog dat ik dat niet lust !! Die smaak is gewoon ranziggggg..

Ofzo.

wa Selaamoe 3elaykoem,

12-01-2006, 22:10

Citaat door Islam4you2:
Kijk het zit zo: Als jij b.v de eten van je moeder niet lekker vindt omdat er te veel zout erin zit, dan is het wel toegestaan om tegen haar te zeggen dat de zout wat minder moet.

Maar we moeten de voorbeeld van de Profeet (vrede zij met hem) volgen en hij ging niet zeuren als het eten niet lekker was, noch werd hij boos, als hij iets lekker vond dan at hij het en anders niet.

Maar wat bij ons vandaag de dag gebeurt dat de vrouw van alle kanten word ''aangevallen'' als er iets ''mis'' is met het eten (ook al heeft ze zoveel moeite gedaan).

We behoren Allah altijd dankbaar te zijn voor wat we hebben en ik had laatst nog gehoord dat in Afghanistan de mensen geen eten hadden om hun vasten te verbreken (Moge Allah ze steunen) en wij worden soms boos als het eten niet lekker is.

Dus het is niet toegestaan om tegen je moeder te zeuren van dit eten moet je niet maken omdat ik het niet lekker vind etc, Maar je kan wel normaal tegen haar zeggen dat het te verbeteren is zodat iedereen het zal eten.

Ik hoop dat je het beetje snapt,

Wasalaam Alaikom
Salaam Aleikum,,

Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Nu weet ik dat ik niet alles moet eten omdat ik teminsten nog eten heb.

Shoukran, Mag Allah je belonen en er voor zorgen dat je elke dag genoeg voedsel hebt voor jou en je familie Amien. Sayfoel_Islaam, (4 you 2 Insha'allah)!

Aleikum Salaam,,

12-01-2006, 23:07

Citaat door GekkeOujdia:
Salaam Aleikum,,

Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Nu weet ik dat ik niet alles moet eten omdat ik teminsten nog eten heb.

Shoukran, Mag Allah je belonen en er voor zorgen dat je elke dag genoeg voedsel hebt voor jou en je familie Amien. Sayfoel_Islaam, (4 you 2 Insha'allah)!

Aleikum Salaam,,
Walaikom Salaam,

Ameen!

13-01-2006, 20:41
masha allah