Bekijk volle/desktop versie : Ik wil met me rijbewijs beginnen, Alleen waar moet ik beginnen?



Pagina's : [1] 2 3

12-01-2006, 15:34
Wat voor boeken zijn het beste om uit te leren. Is het beter om via een cd-rom te leren of echt boek?

Waar kan ik die boeken halen?

Help me.. Weet namelijk niets af hiervan.. Aangezien mijn ouders geen auto hebben of rijbewijs en ik ben de oudste en nog maar 17.. dus we hebben een auto dringend nodig.

zouden jullie me alles ff willen uitleggen.

Bedankt.. Jullie zuster...

12-01-2006, 22:57


De boeken kan je via ANWB halen .
Trouwens cd- rom ook . Ik vond persoonlijk de cd-rom veel beten dan de boeken .

gr maro

13-01-2006, 10:32

Citaat door maro:
De boeken kan je via ANWB halen .
Trouwens cd- rom ook . Ik vond persoonlijk de cd-rom veel beten dan de boeken .

gr maro
Jah daar denk ik ook aan.
Ik denk dat ik dan maar die CD-Rom ga halen.

28-03-2006, 15:38
die cd heb je van mij gehad a zina inoe en bevalt het een beetje? liefs je geliefde (K)

28-03-2006, 22:16


BOEKJES?!!



wie begint nou met de theorie als de praktijk ALTIJD het leerzaamsts is als t om t begin gaat?

Als eerst bekijk je om je heen welke rijscholen er zijn, bij wie je zou willen rijden en je belt de rijscholen langs. Informeer naar prijs en pakket en besluit aan de hand hiervan bij wie je wilt rijden..

Na een paar lesjes (waar je kennis maakt met t stuur, de gas, de rem) zal je instructeur je wel vertellen wat je het beste kan doen. Wanneer het handig is om aan je theorie te denken..welk pakket bij je zou passen etc. Je vraagt t gewoon..

Mijn advies? Luister niet teveel naar de mensjes om je heen, maar vraag je instreuteur om advies.
Rij niet bij iemand ie je niet vertrouwt. ALs je t idee hebt dat je wordt 'geflasht' stop r dan mee en begin bij n anders...leren gaat sneller als je je op je gemak voelt (daarom kiezen veel dames ervoor om bij een dame te leren )
Stop niet halverwege...raak niet gedemotiveerd.
Begin niet als je nu al ziet dat je in geldnood gaat komen.

Verder..kan je mij altijd mailen en als je in de buurt ben kan ik je wel ff een beginnende-beginnings lesje geven


Allah ie 3aouen

28-03-2006, 23:15

Citaat door MaRoCcInA:
Wat voor boeken zijn het beste om uit te leren. Is het beter om via een cd-rom te leren of echt boek?

Waar kan ik die boeken halen?

Help me.. Weet namelijk niets af hiervan.. Aangezien mijn ouders geen auto hebben of rijbewijs en ik ben de oudste en nog maar 17.. dus we hebben een auto dringend nodig.

zouden jullie me alles ff willen uitleggen.

Bedankt.. Jullie zuster...
ik heb zelf uit een Cdrom geleerd en 1x uit het boek gelezen..

ik heb toen lessen genomen maar ondertussen ook de regels geleerd en aantekeningen gemaakt

toen ik na een paar maanden dacht van, JA nu kan ik goed rijden heb ik mijn theorie gedaan..

en toen ik zoiets had van nu ben ik toe aan examen, toen had ik ook examen
gedaan..

je moet niet denken ik wil mijn rijbewijs zo snel mogelijk, want dan heb je kans dat je hem niet haalt.
je moet er gewoon voor gaan maakt niet uit hoe lang het duurt
neem lekker je tijd zo leer je ook het makkelijkst anders lijkt het net alsof je een deadline hebt dan ga je haasten voor niets en vergeet je de helft

suc6 meid, gair insha Allah

31-03-2006, 22:09
rij school nieuw amsterdam vraag naar 0653223597 een heel goede rij leraar mijn heel familie heeft bij hem geleerd allemaal in een keer gehaald
hij kan je met alles helpen

02-04-2006, 20:22
Wie heeft tel nr van een goeie rijinstructrice???
Omgeving amsterdam

03-04-2006, 10:21
Begin eerst met sparen ik weet niet of je van Belgie of Nederland bent maar in NL is het stik duur, het heeft mij een rib uit mijn lijf gekost

09-05-2006, 14:49
Dank jullie wel voor jullie advies meiden!

En het is zekerste weten echt hardstikke duur..!
Ze vragen er echt kapot veel geld voor. A ibaddelah voor 1 uurtje ben je al zoveel geld kwijt!

09-05-2006, 15:03
Ik adviseer je om op je 18 te beginnen met lessen..als je bij ongeveer 15 lessen bent ga je voor je theorie...
Tijdens het lessen leer je heel snel dingen en pik je ze ook makkelijker op!

Allah y3awnek meid

09-05-2006, 20:04
Ik ben zelf ook nog aan t rijden, inshallah bijna klaar.

Ik wist ook niet waar ik beginnen moest, maar uiteindelijk gewoon eerst kijken naar een goede rijschool, schrijf je dan in en pas als je een paar praktijklessen hebt gehad, dan pas gaan voor je theorie. De eerste 8 lessen ongeveer zal alleen gaan over besturen van auto, beetje kijktechnieken, maar de rij-instructeur let op de borden etc en zegt wat je moet doen.

Bij de theorie heb ik zelf nauwlijks boeken of cd-rom gebruikt, ik heb een driedaagse theoriecursus gevold (ma, di, wo van 19.00 tot 22.00) kostte me 70 euro zonder boeken, want die had k al. Hierin zat inbegrepen de theorie-examen op de vrijdag. Alhamdoellah in 1x geslaagd.

Nu ben ik bezig met bijzondere verrichtingen, snelweg en uiteraard de theorie allemaal toepassen. Heb me ook ingeschreven voor een tussentijdse toets (95 euro) Als je hier bijzondere verrichtingen goed doet, ben je bij je examen daarvoor vrijgesteld. Zo kan je ook testen of je rij-instructeur wel goed bezig was, hoe jij onder druk rijdt en wennen aan de 'examensfeer' Een week of 2 is dan het egte examen als alles goed gaat. Maar als je dingen niet weet gewoon vragen aan de rijschool of instructeur, die begeleiden je meestal heel goed. En de theoriecursus en tussentijdsetoets zijn optioneel, maar daar leer je wel veel van.

Hoop dat ik je zo voldoende heb ingelicht. Succes!

09-05-2006, 20:28


salam,

ik ben zelf ook 42 jaar en nog steeds geen rijbewijs!
zelf nooit de gelegenheid gehad om dit te leren. Nu heb ik kinderen, werk full-time en heb nog weinig tijd om deze te halen. Zelf ga ik op de web-site http://www.soundandvision.be. Dit vind ik ook een hele goede site waar ik af en toe op ga, maar ik heb hier ook heel weinig tijd voor.
De man rijdt, als ik ergens naar toe moet en hij is aan het werk, neem ik de bus.
Soms schaam ik me voor mezelf, maar ik raad je één diing aan, hoe jonger dat je je rijbewijs haalt, hoe beter.

Heel veel moed en geluk en allah ihwnak!

09-05-2006, 21:50
loubiaa : Dankje wel lieverd (K)


AnisaLeila: Dankje wel schat. Ik ben begonnen met rijden. Kzit nu op mijn 7e rijles!! Ik vind niet dat ik een top rij-instructeur heb maar ik kan onderhand wel alles! Ik zit nu nog een beetje met schakelen enz.. en bochten maken waar ik best moeite mee heb. Maar ik heb niet echt veel verstand af van de borden.
Ik rij ook niet bij een rijschool, hij rijd volgens mij gewoon apart. Hij was de rij instructeur van me neef en zo heb ik hem leren kennen. Denk je dat ik gewoon een echte goede rijschool moet nemen in plaats van zo een aparte die voor zichzelf werkt?

Zineb:
Inshallah haal je je rijbewijs. Je hoeft je nergens voor te schamen. Ik vind het juist echt tof dat je toch nog aan je rijbewijs begint. Wollah echt goed van je!

09-05-2006, 22:03
Sorry Hierboven is de nick van me zusje..

loubiaa : Dankje wel lieverd (K)


AnisaLeila: Dankje wel schat. Ik ben begonnen met rijden. Kzit nu op mijn 7e rijles!! Ik vind niet dat ik een top rij-instructeur heb maar ik kan onderhand wel alles! Ik zit nu nog een beetje met schakelen enz.. en bochten maken waar ik best moeite mee heb. Maar ik heb niet echt veel verstand af van de borden.
Ik rij ook niet bij een rijschool, hij rijd volgens mij gewoon apart. Hij was de rij instructeur van me neef en zo heb ik hem leren kennen. Denk je dat ik gewoon een echte goede rijschool moet nemen in plaats van zo een aparte die voor zichzelf werkt?

Zineb:
Inshallah haal je je rijbewijs. Je hoeft je nergens voor te schamen. Ik vind het juist echt tof dat je toch nog aan je rijbewijs begint. Wollah echt goed van je!

Pagina's : [1] 2 3