Bekijk volle/desktop versie : Ik weet me geen raad meer(uitspraak rechter)



Pagina's : [1] 2 3

12-01-2006, 09:41
Hallo Allemaal
Eerst maar bedankt dat jullie je hieraan je aandacht willen besteden en ik zal in het kort mijn verhaal willen en doen en graag wil ik jullie advies en mening.
Een tijdje terug heb ik ook al een topic geopend en toen had ik net een zitting gehad met mijn ex over onze dochter, we hebben een zitting gehad over omgangsregels en alimentatie.
Het probleem is dat mijn ex en ik in een soort vechtscheiding zitten…. Een maand geleden is de zitting geweest en nu heb ik de uitspraak van de rechter binnen en die luidt als volgt:
Mijn ex mag ons dochter om de twee weken een weekend bij zich hebben(heb ik geen problemen mee, maar wel mijn twijfels), Mijn ex mag ons dochter in de vakanties hebben dat wil zeggen dat we de vakanties onderling moeten verdelen(hier heb ik echt problemen mee)…

HET ERGST IS DAT GEEN ALIMENTATIE HOEFT TE BETALEN…..
Ik ben tijdens de zitting mijn ex tegemoet gekomen en heb niet moeilijk gedaan over de omgang, maar hij heeft tijdens de zitting toneel zitten spelen, hij heeft zielig lopen doen dat hij de alimentatie niet op kon brengen hij heeft de zaak lopen saboteren. Hij heeft 150 euro aangeboden maar daar heeft de rechter geen rekening mee gehouden.

Ik kreeg de uitslag net voor Elhied dus voor mij was het geen feest, wallah ik heb lopen huilen en ik heb dit aan niemand vertelt dus daarom gooi ik het er nu uit…
Nu bestaan er twee mogelijkheden mijn advocaat kan mijn ex en zijn advocaat aanschrijven en vragen of het aanbod van 150 euro nog geldig en dat we daarmee akkoord gaan, of ik kan in hoger beroep gaan en de hele omgang laten aanpassen, want ik ben er niet tevreden mee met de omgang die de rechter heeft opgesteld.

Mijn ex is erop uit om wraak te nemen en mijn leven tot en hel te maken omdat ik hem verlaten heb.

Groetjes

12-01-2006, 09:49


moeilijke kwestie! eerst proberen geld te krijgen als ie weigert in Hoger beroep gaan

12-01-2006, 09:51
Dit vind ik toch wel zo erg!
Het is toch ook zijn kind en ik vind dat hij hier ook voor moet betalen en moet helpen met de opvoeding van zijn kind. Dit is bij een vriendin van mij ook gebeurt. Zij had de afspraak met haar exman gemaakt dat hij haar zoon om de twee weken zou zien en dat hij akkoord zou gaan met dat hij alimentatie aan haar moest betalen. Maar eenmaal voor de rechter ging hij dus ook zielig lopen doen en kreeg hij dat dus ook voor elkaar. Zij is net zolang doorgegaan zodat hij dus toch allimentatie moest gaan betalen. Dus mijn mening is geen afspraken meer met hem maken en proberen toch voor elkaar te krijgen dat hij voor zijn kind moet gaan betalen!

12-01-2006, 09:54
Je moet niet zeuren. ik begrijp vrouwen niet. Eerst roepen: We leven in Nederland ik ben ONAFHANKELIJK ik doe WAT IK WIL en dan huilen om een alimentatie!!! En nu zichzelf afhankelijk maken door alimentatie te eisen...rot toch op met je zieleige gedoe.

12-01-2006, 10:04



Citaat door Flasher:
Je moet niet zeuren. ik begrijp vrouwen niet. Eerst roepen: We leven in Nederland ik ben ONAFHANKELIJK ik doe WAT IK WIL en dan huilen om een alimentatie!!! En nu zichzelf afhankelijk maken door alimentatie te eisen...rot toch op met je zieleige gedoe.
mannen moeten maar leren om meer verantwoordelijkheid te nemen, het is toch ook zijn kind, waarom zou zij alleen voor de kosten opdraaien. Dit heeft niks met anafhankelijkheid te maken, hij is verplicht om voor zijn kind te zorgen .
Als er hier iemand zielig is het haar ex-man!

12-01-2006, 10:07

Citaat door DOUKALIA18:
mannen moeten maar leren om meer verantwoordelijkheid te nemen, het is toch ook zijn kind, waarom zou zij alleen voor de kosten opdraaien. Dit heeft niks met anafhankelijkheid te maken, hij is verplicht om voor zijn kind te zorgen .
Als er hier iemand zielig is het haar ex-man!
waarom? Zij gaat toch zelf weg bij hem en neemt het kind. Dan moet zij ervoor zorgen. Waarom krijgt de man het kind niet?

12-01-2006, 10:12

Citaat door Flasher:
waarom? Zij gaat toch zelf weg bij hem en neemt het kind. Dan moet zij ervoor zorgen. Waarom krijgt de man het kind niet?
Dat zij bij hem is weggegaan zal ze haar redenen wel voor hebben je gaat niet zomaar weg bij je man! Alsof een marokkaanse man voor zijn kinderen kan zorgen, zodra hij een ander heeft vergeet hij zijn kinderen en alles eromheem geloof me! Op het begin wil hij zijn kinderen af en toe zien, zodra hij een ander liefje heeft laat hij die kinderen stikken een moeder is niet zo. Ik heb dit bij 2 kenissen meegemaakt en ik vind het gewoon niet normaal. Die pa moet alimentatie betalen of hij nou wil of niet

12-01-2006, 10:15
Flasher bedankt voor je reactie...Maar een kind op de wereld zetten daar heb je twee mensen voor nodig en dan moet je allebei je verantwoordelijkheid hebben voor dat kind. Ik ben niet zomaar bij hem weggegaan en als je mijn verhaal leest kan je er een beetje uithalen waarom ik weg gegaan ben... En een ding moet je weten een scheiding aanvragen dat doet een verhaal niet zo snel mogelijk knoop dat maar in je oren...

12-01-2006, 10:20

Citaat door DOUKALIA18:
Dat zij bij hem is weggegaan zal ze haar redenen wel voor hebben je gaat niet zomaar weg bij je man! Alsof een marokkaanse man voor zijn kinderen kan zorgen, zodra hij een ander heeft vergeet hij zijn kinderen en alles eromheem geloof me! Op het begin wil hij zijn kinderen af en toe zien, zodra hij een ander liefje heeft laat hij die kinderen stikken een moeder is niet zo. Ik heb dit bij 2 kenissen meegemaakt en ik vind het gewoon niet normaal. Die pa moet alimentatie betalen of hij nou wil of niet
Ik vindt van niet. als de vrouw de kinderen vrijwillig wil/ eist moet zij er maar voor zorgen. In nederland hebben ze toch alle vrijheid en onafhankelijkheid. Waarom willen ze dan ook nog na een scheiding "afhankelijk"blijven van hun ex d.m.v alimentatie. Het is zo tegenstrijdig, eerst roepen GIRLPOWER, INDEPENDENT WOMEN en als het er op aankomt zielig gaan doen.?

12-01-2006, 10:27
Waarom zou een man geen allimentatie voor zijn kind hoeven te betalen? Het is toch ook zijn kind! Dat hij niet voor zijn exvrouw wilt betalen dat kan ik begrijpen, maar dat hij niet voor z'n eigen kind betaald daar klopt echt helemaal niks van. En in Nederland worden de kinderen haast altijd bij hun moeder geplaatst.
En wat de reden is dat zij bij hem is weggegaan is niet belangrijk! Het is zijn kind dus hij moet hiervoor ook zijn verantwoordelijkheid voornemen. Hij wilt hem wel om de twee weken bij zich hebben maar hij wilt geen allimentatie betalen! Ik zou dan ook mijn kind niet aan hem meegeven.

12-01-2006, 10:28
wel de lusten maar niet de lasten dus!!! kan niet..

het is je eigen kind die kun je niet de rug toe keren.. je moet en zal ervoor moeten opdragen... het is je eigen vlees en bloed daar kun je niet omheen!!

dus het is niets meer dan normaal!!
mohiem voor een echte vent is het niets meer dan normaal zal ik het zo zeggen!!

12-01-2006, 11:41
Mijn vraag nog aan jullie is:
Zal ik in hoger beroep gaan? ik heb genoeg dingen die ik tegen hem kan gebruiken, maar waar het mij omgaat is de welzijn van ons kind...

12-01-2006, 11:42


jullie verkloten het leven van dat kind.

12-01-2006, 11:56

Citaat door schatje26:
Mijn vraag nog aan jullie is:
Zal ik in hoger beroep gaan? ik heb genoeg dingen die ik tegen hem kan gebruiken, maar waar het mij omgaat is de welzijn van ons kind...
stel die vraag eens aan je zelf… of anders gezegd.. Stel jezelf in haar positie..

hoe zou jij het vinden als jou ouders niet met elkaar door 1 deur kunnen??
bij een scheiding heb ik het echt te doen met de kinderen.. Op school horen ze kindere praten over hun vader en moeder en jou kindje zit dan maar omzich heen te kijken wat iets met papa en mama tegelijk doen is niet mogelijk… want ze hebben ruzie..

je bent volwassen dus ga als "vrienden" uit elkaar al is het maar in de naam van je kleine..

zo denk ik erover.. Ik kan er ook naast zitten maarja ik denk in het belang van t kind..

12-01-2006, 12:22
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik vind ook dat je moet doorgaan, en wat ik uit jou verhaal begrijp heb je toch al geen goed contact meer met je exman anders had je het mischien zelf met hem kunnen bespreken. De kinderen zijn altijd de dupe bij een scheiding, maar ik vind gewoon dat de man moet betalen voor de opvoeding van zijn kind.

Pagina's : [1] 2 3