Bekijk volle/desktop versie : Curus Arabisch!!help Mij Me Leven Hangt Ervanaf!!



Pagina's : [1] 2

11-01-2006, 22:30
Ik Moet Een Cursus Arabisch Volgen In Zuid Holland Kga Binnekort Trouwen Ik Wil Geen Afgang Aub Iemand Help Mij!!

11-01-2006, 23:02


hahahaha, overdrijf je niet een heel klein beetje? Als ik het goed begrijp, trouw je met een Arabische jongen terwijl jij dat niet bent? Ik begrijp heus wel dat jij je enigszins druk maakt, maar het is niet het einde van de wereld. Ik heb namelijk een hoop verhalen gehoord van meiden die in dezelfde situatie hebben gezeten als jij nu. Ze kenden geen woord Arabisch, maar dat hebben ze geleerd. En niet door een cursus te volgen (wat jij wenst), maar gewoon door haar man en zijn familie zelf. Als je het namelijk vaak hoort, dan neem je het op. In een mum van tijd ga je het dan ook spreken. Dus maak je niet al te druk meid. Alles komt goed inshallah!

liefs Aziza

12-01-2006, 09:56
Nee precies Aziza heeft gelijk. Maak je niet druk je leer t heel snel. Je leert t binnen de familie sneller dan een cursus denk ik!! maar uiteraard als je wat woorden vast wilt leren, kan ik je er wel bij helpen


Mits jij me helpt met berbers, kan er geen woord van spreken :s hahaha

12-01-2006, 10:28
IK HEB HETZELFDE PROBLEEM, MAAR IK BEN BANG DAT IK HET NOOIT GA LEREN omdat ik met mijn verloofde nederlands praat, met mijn schoonmoeder berbers(die spreekt WEL berbers) en met me schoonzusjes nederlands. Maar als ik naar marokko ga in de zomer zal ik echt afgaan, dan lijk ik net een analfabeet

12-01-2006, 10:32


Nee Ik Ben Arabisch Dat Is Het Probleem Kben Arabisch En Kan Het Niet Dat Is Gewoon Een Afgang Als Je Berbers Bent Maakt Het Niet Uit Dan Kan Je Het Nog Leren!

12-01-2006, 10:33
HET IS NIET ZO DAT IK NIKS KAN, MAAR BEPAALDE DINGEN BEGRIJP IK NIET IK WIL HET GOED KUNNEN SPREKEN WANT MIJN SCHOONMOEDER IS EEN VOLBLOED ARABIER HAAR ZOON MAG NIET EENS NEDERLANDS PRATEN IN HAAR BIJZIJN

12-01-2006, 10:37
Mijn zus trouwt met een berber ze begrijpt geen woord berbers zijn oudersverstaan en praten gelukkig wel arabisch maar toch een spoedcursus doe normaal!! Je leert t wel als je getrouwd bent mijn broer is met een berbers meisje getrouwd en binnen 2jaar sprak ze uitstekend arabisch...

12-01-2006, 10:38
Oooo, Dat Is Wel Erg Jah. Praten Je Ouders Dan Geen Mmarokaans Tegen Je?

12-01-2006, 10:39

Citaat door imprettyzina:
HET IS NIET ZO DAT IK NIKS KAN, MAAR BEPAALDE DINGEN BEGRIJP IK NIET IK WIL HET GOED KUNNEN SPREKEN WANT MIJN SCHOONMOEDER IS EEN VOLBLOED ARABIER HAAR ZOON MAG NIET EENS NEDERLANDS PRATEN IN HAAR BIJZIJN
Als dat t verhaal is kijk vooral veel naar 2m en magrebia enzo en praat al1 arabisch met hem door de telefoon en met vrienden vriendinnen etc.

Suc6

12-01-2006, 11:07
bedankt voor het reageren..jullie hebben gelijk maar toch zou ikgraag een cursus volgen om het beter te leren

12-01-2006, 11:15

Citaat door imprettyzina:
Nee Ik Ben Arabisch Dat Is Het Probleem Kben Arabisch En Kan Het Niet Dat Is Gewoon Een Afgang Als Je Berbers Bent Maakt Het Niet Uit Dan Kan Je Het Nog Leren!
I feel you sister.. hahahahaha

whollah hier hetzelfde geval.. nou ja ben berber.. maar arabischtalig opgevoed.. alleen praten we meer nederlands.. erg he.. ja ik schaam me kom maar op..

maar goed.. het arabisch moet ik gewoon meer gaan spreken.. meid whollah ik meen het probeer gewoon met iedereen en alles arabisch te spreken.. dan komt het goed.. bij mij de laatste tijd ook veel beter geworden!!

12-01-2006, 11:39
ik hoop het maar ik moet het echt leren ik wil niet dat als mijn schoonmoeder me een keer iets vraagt dat ik dan gewoon n iet weet hoe ik moet antwoorden en gwn afga:O echt een afgang!!

12-01-2006, 11:48



Citaat door imprettyzina:
ik hoop het maar ik moet het echt leren ik wil niet dat als mijn schoonmoeder me een keer iets vraagt dat ik dan gewoon n iet weet hoe ik moet antwoorden en gwn afga:O echt een afgang!!
ja erg he.. het ergste bij mij ook is.. ik ken het arabisch vanuit oujda/berkane meer het arabische uit algerije dus..

en zij het arabisch echt uit maghreb..

we zijn de ....
als je iets vind laat het me weten dan ga ik met je mee!!

12-01-2006, 11:59
http://www.nha.nl voor arabische cursus

12-01-2006, 12:12
jaa ik ken juist het arabisch van maghreb ik moet het arabisch van oudja leren

Pagina's : [1] 2