Bekijk volle/desktop versie : Workshop allochtone vrouwen (met hoofddoek)



Pagina's : [1] 2 3

11-01-2006, 10:10
Vindt u een
professionele uitstraling
essentieel
of wilt u beter uitdragen
waar u voor staat?

Laat u dan tijdens een workshop van Beauty College adviseren over alles wat met uw persoonlijke uitstraling te maken heeft. Want iedere vrouw heeft iets unieks wat er om vraagt onderstreept te worden!

Beauty College
In de afgelopen 15 jaar heeft Beauty College al duizenden mensen begeleid in het ontwikkelen van een eigen stijl waarbij het karakter van het individu centraal staat. Voor onze professionele image-consultants vormt de kleur van de ogen, de haarkleur, het figuur en de gezichtsvorm iedere keer weer een uitdaging.
Beauty College wil zich nu ook richten op een andere doelgroep, namelijk allochtone vrouwen (met hoofddoek). Voor de allochtone vrouw van deze tijd is het moeilijk om een baan of stageplaats te vinden. Bedrijven kunnen een bepaald beeld hebben van deze groep vrouwen, die volgens hen niet gepaard gaat met het imago en de identiteit van het bedrijf. Dit heeft tot gevolg dat zij worden geweigerd. Beauty College heeft daarom ook een geheel nieuwe workshop ontwikkeld die vrouwen beter voorbereid op aansluiting met de zakelijke en professionele werkomgeving.

Durf te kiezen voor een Personal Styling Workshop!
Een kast vol kleren en toch niets om aan te trekken. Een sollicitatiegesprek en bang om afgewezen te worden vanwege uw uiterlijk of geloofsovertuiging?
Herkent u dit? Dan is deze workshop wellicht iets voor u. Tijdens deze workshop kijken we niet alleen naar wat de mode ons voorschrijft, maar zoeken we ook uit welke kleding past bij uw eigen figuur, persoonlijkheid en uiteraard uw geloofsovertuiging. Een kledingstuk dat goed zit laat uw figuur toch mooi uitkomen, benadrukt uw pluspunten en verdoezelt uw minder goede kanten.

Hoe ziet de workshop eruit?
De workshop bestaat uit 6 verschillende modules:

- De hoofddoek ( voor diegene die deze dragen)
Voor de vrouwen die een hoofddoek dragen is dit een ideaal onderwerp. Aspecten die hier aan bod komen zijn; hoe u de hoofddoek op verschillende manieren kunt dragen, toch zakelijk kunt overkomen, kleurencombinaties, materialen etc.

- Kleur
Een kleuradvies voor de rest van uw leven is onmogelijk: niet alleen verandert uw uitstraling bij het ouder worden, maar ook een kappersbezoek kan iemands uitstraling veranderen. Bij deze module worden de verschillende kleurtypes nader toegelicht en krijgt u aan de hand van een kleuradvieskaart uw persoonlijk kleuradvies.


- Kleding en bodylines
Voor vrouwen die een hoofddoek dragen gelden bepaalde kledingvoorschriften. Zo draagt een moslima kleding die haar vrouwelijke lichaamsvormen verbergt. Een voorbeeld hiervan is het dragen van een jurkje met daaronder een broek.
In dit onderdeel kan worden aangeven wat voor kleding toch een zakelijke uitstraling heeft en wat voor soort jurkjes, rokken of broeken het best met elkaar te combineren zijn in combinatie met met de hoofddoek. Ook krijgt u advies over welke kleding het best past bij uw lichaamsbouw.

- Make-up
Make-up kleuren uitzoeken is niet altijd eenvoudig. De ene tint rouge staat u schitterend, de andere juist weer niet. Dat is allemaal afhankelijk van uw kleurtype. Tijdens deze module krijgt advies over hoe u uw make-up het best kunt aanbrengen en tips om zakelijk en professioneel voor de dag te komen.

- Zakelijke representativiteit
In dit onderdeel wordt aandacht besteed aan welke zakelijke uitstraling in combinatie met de hoofddoek het beste past bij het verwachtingspatroon van het bedrijf en de bedrijfscultuur.
Het laten zien van diverse zakelijke kledingstijlen (in combinatie met de hoofddoek) en verduidelijken welke kledingcode aansluit bij de verschillende bedrijfsculturen. Ook bespreken we wat wel en niet kan m.b.t. de persoonlijke verzorging en uitstraling.

Tijdsduur en prijs
U kunt zelf bepalen op welke datum en welk tijdstip u een workshop wilt organiseren. Deze workshop vindt plaats bij u of een van de deelnemers thuis. U kunt er dus ook een gezellig meidendagje van maken!
De workshop duurt ruim 3,5 uur, is voor minimaal 6 personen en de prijs bedraagt € 65,- per persoon, inclusief persoonlijke kleurkaart en cursusmap, zodat u alles nog eens rustig kunt nalezen.

Voor meer informatie of het boeken van uw eigen workshop:

Beauty College
Onderdeel van Wilmark B.V.
Postbus 206
5600 AE Eindhoven
Telefoon: 040 – 295 08 65
Fax: 040 -246 08 15
Email: info@wilmark.nl
http://www.wilmark.nl
Bereikbaar: maandag t/m vrijdag 08.30 – 16.00

11-01-2006, 10:23


gaan jullie ervan uit dat allochtonen met hoofdoek geen uitstraling hebben?
of geen kleuren kunnen combineren?


en de autochtonen met hoofddoek dan?, mogen die niet komen?



trouwens, wanneer ben je allochtoon?

11-01-2006, 10:27
Waarom "(met hoofddoek)"???

11-01-2006, 10:28
ooh sk je was me al voor

11-01-2006, 10:37


Je kan je beter met de autochtone vrouwen bezig houden, want die hebben totaal geen stijl voor kleding. Bij de allochtonen zit dat toch wel goed en komen ze veel zelfverzekerder en zakelijker over als bij de Nlse vrouwen.


Was vergeten dit erbij te zetten, maar zou je ook kunnen uitleggen waarom het voor de vrouw MET hoofddoek is bedoelt? Kunnen die zich niet kleden of vind je ze eerder zielig...

11-01-2006, 10:39

Citaat door Safah83:
ooh sk je was me al voor
mijn argumenten zijn beter onderbouwd

11-01-2006, 10:44

Citaat door sihamkleuter:
mijn argumenten zijn beter onderbouwd
Het gaat om t idee

Heb geen zin om te onderbouwen...wat jij trouwens deed is conclusies trekken en niet onderbouwen ...ik wacht netjes op het antwoord op mijn gestelde vraag en ga dan pas in de aanval als het moet

11-01-2006, 10:46

Citaat door Safah83:
Het gaat om t idee

Heb geen zin om te onderbouwen...wat jij trouwens deed is conclusies trekken en niet onderbouwen ...ik wacht netjes op het antwoord op mijn gestelde vraag en ga dan pas in de aanval als het moet
Misschien dat ik daar de fout in ga, ik ga eerst altijd in de aanval...

11-01-2006, 10:47

Citaat door sihamkleuter:
gaan jullie ervan uit dat allochtonen met hoofdoek geen uitstraling hebben?
of geen kleuren kunnen combineren?


en de autochtonen met hoofddoek dan?, mogen die niet komen?



trouwens, wanneer ben je allochtoon?
Nee wij gaan er totaal niet van uit dat allochtone vrouwen met of zonder hoofddoek geen uitstraling hebben of zich niet weten te kleden.

Ikzelf ben ook een marokkaanse moslima en draag elhemdoelilah ook een hoofddoek.
Het bedrijf waar ik momenteel werk heeft zich de afgelopen 15 jaar voornamelijk gericht op nederlandse vrouwen etc. Maar sinds ik er ben komen werken hebben zij ons geloof en hetgeen dat wij representeren beter leren kennen.
En omdat zij voorheen eigenlijk nooit allochtone/ autochtone klanten hebben gehad leek het ons een goed idee om speciaal voor deze groep vrouwen een workshop te ontwikkelen die is aangepast op hun geloofsovertuiging. Dit komt mede door het feit dat deze groep vrouwen in deze tijd gewoon erg zwak staat in het bedrijfsleven, solliciteren etc.
Wij bieden de vrouwen die er wat minder goed in zijn gewoon de mogelijkheid om zich hierin beter te ontwikkelen om zo evengoed een kans te maken.

En het is evengoed bestemd voor de autochtone vrouwen met hoofddoek

Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord

11-01-2006, 10:47
ik vind het wel leuk geprobeerd... multicultureel...
alleen jah, ik ben een autochtoon mét hoofddoek haha... dusse.. ben zo'n nl die zich volgens sommige niet kunnen kleden...

11-01-2006, 10:48

Citaat door Safah83:
Het gaat om t idee

Heb geen zin om te onderbouwen...wat jij trouwens deed is conclusies trekken en niet onderbouwen ...ik wacht netjes op het antwoord op mijn gestelde vraag en ga dan pas in de aanval als het moet
nee hoor helemaal niet, ik stelde ook vragen (misschien een beetje suggestieve vragen).

Ik ben tenminste geen softy. Ik noem het beestje bij de naam en draai niet om de hete brij heen.


(deze allohtoon met hoofddoek hoeft in iedere geval geen workshop nederlandse gezegden en uidrukkingen te volgen :

11-01-2006, 10:48

Citaat door latifa_soussia:
Misschien dat ik daar de fout in ga, ik ga eerst altijd in de aanval...
heb je zeker van siham en saadia

11-01-2006, 10:51



Citaat door Mevr_H:
Nee wij gaan er totaal niet van uit dat allochtone vrouwen met of zonder hoofddoek geen uitstraling hebben of zich niet weten te kleden.

Ikzelf ben ook een marokkaanse moslima en draag elhemdoelilah ook een hoofddoek.
Het bedrijf waar ik momenteel werk heeft zich de afgelopen 15 jaar voornamelijk gericht op nederlandse vrouwen etc. Maar sinds ik er ben komen werken hebben zij ons geloof en hetgeen dat wij representeren beter leren kennen.
En omdat zij voorheen eigenlijk nooit allochtone/ autochtone klanten hebben gehad leek het ons een goed idee om speciaal voor deze groep vrouwen een workshop te ontwikkelen die is aangepast op hun geloofsovertuiging. Dit komt mede door het feit dat deze groep vrouwen in deze tijd gewoon erg zwak staat in het bedrijfsleven, solliciteren etc.
Wij bieden de vrouwen die er wat minder goed in zijn gewoon de mogelijkheid om zich hierin beter te ontwikkelen om zo evengoed een kans te maken.

En het is evengoed bestemd voor de autochtone vrouwen met hoofddoek

Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord
Dan zou je eigen de titel van je topic moeten veranderen.
die suggereert namelijk dat het voor 1 groep is :namelijk allochtonen met hoofddoek.

er zullen vast meiden zijn met hoofddoek die die workshop graag willen volgen, en misschien ook nodig hebben.

Maar met zo een titel en tekst, heb je het over die hele groep en dat noemen ze generaliseren.

11-01-2006, 10:52

Citaat door sihamkleuter:
nee hoor helemaal niet, ik stelde ook vragen (misschien een beetje suggestieve vragen).

Ik ben tenminste geen softy. Ik noem het beestje bij de naam en draai niet om de hete brij heen.


(deze allohtoon met hoofddoek hoeft in iedere geval geen workshop nederlandse gezegden en uidrukkingen te volgen :
Ja ja ja..jij hebt ballen

Ik ben gewoon beleefd en houd het netjes...dan wordt er immers beter naar je geluisterd...ik draai nergens omheen, ik zeg wat ik vind nadat ik de feiten ken en ik ga dus niet uit van mijn eigen vermoedens zoals jij...daarom zit je er trouwens vaak ver naast

11-01-2006, 10:53

Citaat door Marisah:
ik vind het wel leuk geprobeerd... multicultureel...
alleen jah, ik ben een autochtoon mét hoofddoek haha... dusse.. ben zo'n nl die zich volgens sommige niet kunnen kleden...


ben benieuwd of ze voor dit project subsidie krijgen van de overheid.

(het zoveelste projectje rond de allochtonen/moslim hype )

Pagina's : [1] 2 3