Bekijk volle/desktop versie : Immigranten willen bruid uit eigen land

Pagina's : 1 [2] 3 4 5

20-02-2005, 10:42

Citaat door Notoir:
Ik spreek van mannen die bewust een vrouw uit het vaderland halen. Dus er is geen sprake van liefde, de bewuste vrouw kennen ze niet of nauwelijks.

Dat gedoe met trouwen met nichten? Eigenlijk zouden ze dat moeten verbieden als je het mij vraagt. Daar krijg je kinderen van met afwijkingen.
Neeh wat mij betreft blijft het er kan liefde ontstaan tussen een neef en nicht. indien het schadelijk zou zijn, zou de Schepper de Alwetende het niet toestaan, immers Hij weet het, het beste.

20-02-2005, 10:44

Citaat door KloteSite:
Heb je dit stukje zelf samengesteld of heeft het ergens in gestaan. In geval van het laatste graag ook even een bronvermelding! het ziet er namelijk niet erg journalistiek uit..... Dit lijkt mij eerder een stukje uit partij-programmag van een rechtse partij.....

ik hoor van U!
Dit bericht is drie jaar terug geplaatst, snel zal ze niet met een bronvemelding komen

20-02-2005, 10:45
Nee, ik vindt het slecht. Ik snap het dat je een leuke meid kunt tegenkomen in een vakantieland en dat je daarmee trouwt. Maar dat je iemand uit eigen land haalt enkel omdat ze daar vanaf komt of omdat ze niet verwesterd is, is een ondermijning van de Nederlandse samenleving. Op den duurt houdt Nederland op als cultuur te bestaan en wordt het een mengelmoes van culturen die onderling totaal niets van elkaar moeten. Nee, ik ben ervoor om import-huwelijken streng te limiteren. Zo blijven de Nederlandse normen en waarden (de steunpilaren van de cultuur) bewaard en wordt voorkomen dat mensen naar binnen worden gehaalt die vervolgens een bijna een trauma oplopen alleen maar omdat ze in een totaal andere cultuur worden gedropt. Voor zover ik weet wordt dit ook streng gelimiteerd, dus dat is een goede beslissing.

20-02-2005, 10:48

Citaat door Jihaane:
Dit bericht is drie jaar terug geplaatst, snel zal ze niet met een bronvemelding komen
Ik had niet eens naar de datum gekeken....

Maar als ik termen als "piep jonge bruiden" en "verkassen"..etc.. lees, dan heb ik gelijk geen zin meer om serieus te reageren.

Sraam!

20-02-2005, 10:51

Citaat door Blade20:
Nee, ik vindt het slecht. Ik snap het dat je een leuke meid kunt tegenkomen in een vakantieland en dat je daarmee trouwt. Maar dat je iemand uit eigen land haalt enkel omdat ze daar vanaf komt of omdat ze niet verwesterd is, is een ondermijning van de Nederlandse samenleving. Op den duurt houdt Nederland op als cultuur te bestaan en wordt het een mengelmoes van culturen die onderling totaal niets van elkaar moeten. Nee, ik ben ervoor om import-huwelijken streng te limiteren. Zo blijven de Nederlandse normen en waarden (de steunpilaren van de cultuur) bewaard en wordt voorkomen dat mensen naar binnen worden gehaalt die vervolgens een bijna een trauma oplopen alleen maar omdat ze in een totaal andere cultuur worden gedropt. Voor zover ik weet wordt dit ook streng gelimiteerd, dus dat is een goede beslissing.
echt een Belgen reactie

20-02-2005, 11:03

Citaat door dot_nl:
Liefde in dezelfde bloedslijn wordt dat dan toegestaan vanuit de islam?? Ik bedoel, er zijn zoveel zaken waar een god het niet mee eens is (kijk naar alle criminaliteit en beestachtige slachtingen uit naam van die god) betekend dat dat omdat god het toestaat dat hij het in orde vindt

Of mag ik stellen dat god het er niet mee eens is maar het stond al geschreven en dus

Of kan ik stellen dat god op vakantie is en er niets mee te maken heeft

Of... of..

Als god alles goed vind wat hij toestaat, is god dan geen sjetan (satan) omdat hij niets doet om het te stoppen... Of is het gewoon een slecht schaakspeler of wij slechte pionnen...
Als je een serieus antwoord op je vraag wil, zal je je vraag eerst eens los van beledigingen moeten plaatsen. Dus stel op een beleefde manier je vraag en je krijgt van mij een antwoord.

20-02-2005, 11:10
Wat let ons om een partner te kiezen uit welke deel van de wereld dan ook?
Waarom zou het niet mogen?

20-02-2005, 11:31

Citaat door DutchBat:
Maar als je de mening bent toegedaan dat het Westen de mensen verziekt door commercie en hebzucht kun je toch beter zelf teruggaan naar je land van herkomst om er een meisje te trouwen en daar een bestaan op te bouwen. Ver weg van die verziekte Westerse maatschappij. Toch?
Ik ben al getrouwd. Ik heb mijn bruid ook uit het buitenland gehaald. Het is echt een aanrader .

20-02-2005, 11:31
Hier kom ik weer met mijn vrijheid, ik vind namelijk dat iedereen het recht moet behouden overal ter wereld een bruid/bruidegom te kunnen halen. Ik vind dat een zeer belangrijke vrijheid waar de politiek niet teveel mee moet bemoeien. Ze mogen natuurlijk allerlei regels opstellen, maar het mag niet zo zijn dat het helemaal niet meer mag.
Wij leven een democratische rechtstaat, wat dus inhoud dat we bepaalde vrijheden hebben. Op moment dat iemand niet mag trouwen met een vouw uit land van herkomst dan vind ik dat eigenlijk niet meer democratisch. Dat is opleggen van regels om het leven zo zeur mogelijk te maken. Ik denk dat dat nooit de bedoeling kan zijn.
Wat is er nou mis om een vrouw/man uit Marokko te halen die aansluit op jou manier van denken. Als je goed met een vrouw/man van daar kan communiceren en men past goed bij elkaar, is dat een geluk die de overheid niet mag ontnemen.
Ik vind dat het ”integratieproces” ook niet belemmerd wordt, want diegene die een partner haalt uit land van herkomst is de belangrijkste pion in dit verhaal. Namelijk als de ”haler” zelf goed geïntegreerd is, dan zal de partner die deze kant op komt van zelf mee integreren.

Dit fenomeen zal ook nooit stoppen, hoe streng de regels ook zullen zijn, want als er ergens behoefte aan is dan gebeurd dat gewoon.
Aan de andere kant kan je je ook afvragen waarom er zoveel behoefte is aan vrouwen/mannen in land van herkomst.
Hier over mogen de jongeren zelf van gedachten wisselen. Dit is tevens ook hun taak.

20-02-2005, 11:33

Citaat door dot_nl:
En zo lijkt het aardig op de veemarkt, stel eens voor dat er een verziekt beest tussen zit (al die dames hier zijn dus niet goed genoeg)...
Die arme vrouw moet het dan namelijk doen met een verziekte man van hier, of wil je beweren dat die niet te beinvloeden zijn??

Jij bent lekker zeg... Zie je opnieuw de superieure man tegenover de ondergeschikte vrouw..
Veel vrouwen van hier laten ook een partner over komen.

20-02-2005, 11:40

Citaat door Blade20:
Dat probleempje over "normen en waarden" is al opgelost

Inburgering in het land van herkomst ingevoerd

Vooruitlopend op de invoering van de Contourennota in 2006 moeten gezinsherenigers en gezinsvormers vanaf medio 2005 in het land van herkomst een basisexamen afleggen. Dit basisexamen - waarin kennis van de Nederlandse taal en samenleving wordt getoetst - is een vereiste om een Machtiging tot Voorlopig Verblijf (MVV) te krijgen. Het examen bestaat uit een mondelinge toets waarin de taalvaardigheid wordt gemeten - op basis van ongeveer 250 uur lessen in de Nederlandse taal.

http://www.justitie.nl/organisatie/Begroting/begroting_2005/Inburgering_in_het_land_van_herkomst_ingevoerd.asp

20-02-2005, 11:51

Citaat door hilly:
Trouwen met een neef/nicht , inteelt, en het wordt afgeraden omdat de kans groot is dat er "ongelukkige kinderen ", bv.Sydroom Down
ADHD, uit geboren zouden kunnen worden.
Dus ik zou zeggen, denk goed na als je een familie lid trouwt,
Kinderen met het down syndroom zijn niet per definitie ongelukkige kinderen.Los van dat zijn het over het algemeen Nederlandse vrouwen die pas op latere leeftijd aan kinderen beginnen, die hun lichaam hebben vervuild met alcohol, drugs en varkensvlees die kindjes met het Down syndroom op aarde zetten.

20-02-2005, 12:09

Citaat door mohammedALI:
Het is een goede zaak om je bruid uit het buitenland te halen . Je kan er een leuke vrouw treffen die niet is verziekt door westerse commercie en hebzucht .Een vrouw die de oude tradities en waarden hoog houdt en een lieve en goede moeder zal zijn voor je nakomelingen
Ja hoor, moslima's zijn verwesterd en verziekt door onze samenleving, zeg je dat ook tegen je zussen en je nichtjes die in Nederland zijn opgegroeid.

De Marokkaanse mannen hebben zich niet aangepast aan de Nederlandse samenleving, ze houden krampachtig vast aan hun Arabische en Berberse cultuur, waar de vrouw onderdanig is en afhankelijk is van de man. Ze halen een bruid uit Marokko een maagd natuurlijk, na dat de Marokkaanse mannen genoten hebben van de sexuele vrijheid in Nederland, de hypocrieten.

Ook al worden de moslima’s beschermd opgevoed in Nederland , toch komen ze aanraking met de Nederlandse cultuur, waar er veel vrouwen zijn die geëmancipeerd zijn en die vrij zijn. Ze maken goed gebruik van recht op onderwijs, ze zijn meestal goed opgeleid en ze zien wel wat in de emancipatie gedachte en het zelf kiezen van je partner.

De in Nederland moslima's opgegroeide zijn zelfstandig en geëmancipeerd, dus ze maken weinig kans bij de Marokkaanse mannen in Nederland, die een onderdanig vrouw willen. Ze mogen niet buiten hun groep trouwen, dus er zit maar een ding op, ook een man uit Marokko halen of ouwe vrijster worden.

De Marokkaanse mannen moeten zich maar emanciperen en wennen aan vrouwen die zelfstandig zijn, de Nederlandse mannen zijn hier heel lang aan gewend.

20-02-2005, 13:16

Citaat door mohammedALI:
Het is een goede zaak om je bruid uit het buitenland te halen . Je kan er een leuke vrouw treffen die niet is verziekt door westerse commercie en hebzucht .Een vrouw die de oude tradities en waarden hoog houdt en een lieve en goede moeder zal zijn voor je nakomelingen
Salaam aleikoem MohammedAli,

Laat ik vooropstellen dat ik van mening ben, dat één ieder
voor zich uit moet maken waar hij/ zij de partner
vandaan huwt.

De argumenten die jij echter weergeeft voor het huwen
vanuit het buitenland, zijn werkelijk schrijnend.

Ik heb werkelijk waar medelijden met mannen, die
dezelfde gedachtengang hebben zoals door jou
bovenstaand beschreven.

Indien een man jouw zus zou willen huwen (voor zover
aanwezig), zeg je hem dan ook zijn vrouw beter
uit het buitenland te huwen omdat de vrouw hier
te ''verwesterd'' is en geen goede moeder voor het
kind kan zijn ?

Think before you speak.....

20-02-2005, 13:27

Citaat door Jihaane:
Kinderen met het down syndroom zijn niet per definitie ongelukkige kinderen.Los van dat zijn het over het algemeen Nederlandse vrouwen die pas op latere leeftijd aan kinderen beginnen, die hun lichaam hebben vervuild met alcohol, drugs en varkensvlees die kindjes met het Down syndroom op aarde zetten.
dode kinderen zijn ook niet ongelukkig.....harde opmerking, maar de gezondheid van je kinderen is nou eenmaal geen spelletje (mektab)

1ste bericht dat ik tegenkwam:

Erfelijke ziekte eerste doodsoorzaak allochtone zuigelingen

Erfelijke ziekten en aangeboren afwijkingen zijn de voornaamste doodsoorzaak van een grote groep zeer jonge allochtonen.

Turken en Marokkanen trouwen niet zelden in de familie. Wetenschappers hebben vergeefs geadviseerd meer aan erfelijkheidsvoorlichting te doen. Dit blijkt uit onderzoek van prof. dr. T. Schulpen, hoogleraar sociale kindergeneeskunde aan het Universitair Medische Centrum Utrecht. Net als in 1996 is de kans op overlijden voor een allochtoon kind bijna twee keer zo groot als voor een autochtoon kind. Toen wees Schulpen ongevallen, verdrinking, erfelijke factoren als oorzaken aan. Voor Surinaamse en Antilliaanse kinderen is dat nog steeds het geval.

Bij de Turkse en Marokkaanse zuigelingen is er een verschuiving in de doodsoorzaak opgetreden. Afgezien van erfelijke ziekten en aangeboren afwijkingen blijkt er een toenemend aantal kinderen met chronische stofwisselingsziekten en afwijkingen van het bloed te worden geboren. Schulpen: ,,Driekwart van de Turken en Marokkanen in Nederland haalt de huwelijkspartner uit het land van herkomst. Heel vaak is dat iemand uit hetzelfde dorp, waar al eeuwenlang onderling wordt getrouwd. Niet zelden is het een neef of nicht.'' De hoogleraar noemt het aannemlijk dat dit gegeven de doodsoorzaak van veel zuigelingen verklaart. Hij vindt dat voorlichting over de risico's van een huwelijk tussen neef en nicht noodzakelijk is. Dat heeft hij vijf jaar geleden ook al bepleit. Maar Schulpen constateert dat het voorlichtingsmateriaal niet is gebruikt. ,,Het ligt in de kast. Er ligt een grote taak voor patiëntenorganisaties. Die zijn tot dusver niet in staat gebleken Turken en Marokkanen te bereiken.'' Hij vindt dat artsen en verloskundigen meer aandacht moeten hebben voor dit onderdeel van de interculturele gezondheidszorg.

In Turkije en Marokko wordt wel goede voorlichting gegeven over de risico's van erfelijkheid, stelt Schulpen. Maar die komt niet aan bij de allochtonen die naar Nederland komen. Die hebben doorgaans weinig opleiding genoten en komen uit de armste delen van beide landen.

Pagina's : 1 [2] 3 4 5