Bekijk volle/desktop versie : Ruzie onder getrouwde koppels

15-05-2002, 14:49
Hoi allemaal,

Heb een vraagje aan de getrouwde koppels onder ons.
Zijn er koppels die echt heel veel ruziemaken? En als jullie elkaar the silent treatment geven, wie moet dan als eerste toegeven?
Ga je als man of als vrouw niet echt twijfelen aan je huwelijk? Over wat maken jullie dan altijd ruzie.....
Wou hiermee een discussie openen, dus euhh, al wie z'n hart wil luchten, I am all ears........

groetjes
Fatima

15-05-2002, 15:33

Al 10 keer bekeken en nog geen 1 reactie??!!!!!!
Wie durft er eerst reageren??????

Groetjes
Fatima

15-05-2002, 17:00
Hey Lyla,

Hoe voorkomt je dan een ruzie, geef je dan toe of niet.....

16-05-2002, 16:46
Hoi Lyla,

Als je altijd maar blijft gelijk geven , dan kennen de mensen geen grenzen meer, begrijp je.
Als je hen toch altijd gelijk geeft, gaan ze steeds verder en verder, tot je helemaal geen controle meer hebt over hun, wat denk jij ervan???

16-05-2002, 16:53

Als iemand ( vb broers) ruzie zoekt dan hou ik me meestal gedeist en geef ik die persoon gelijk, anders blijf je aan de gang. Sommige mensen houden van ruzie zoeken en meestal ben ik na het werk zo moe dat ik geen zin heb in ruzies! Zoals nu bijvoorbeeld mijn broer heeft me iets geflikt en dan kan ik er helemaal niets aan doen en wil ik hem niet mee confrenteren, omdat ik weet dat hij dingen uit het verleden erbij gaat halen en dus leg me er bij neer. Wie herkent dit??

P.S. Ruzie hoort bij het huwelijksleven, anders klopt er iets niet! (dus of de vrouw geeft meestal toe of de man). natuurlijk moet je je ruzies voor je houden en anderen niet mee lastig vallen.

17-05-2002, 11:07
Salaam,

Nou ik en mijn man hebben wel van die meningsverschillen, vooral als het weekend is. Dan is ons probleem, naar wie gaan we jou ouders, mijn ouders. Hij wilt natuurlijk naar zijn ouders en ik naar mijn ouders, meestal is het dan zaterdag zijn ouders zondag mijn ouders, dan komt er een probleem, we worden uitgenodigd op een zaterdag bij iemand thuis. Naar wie gaan we zondag toe zijn ouders mijn ouders, dan begint de ruzie, meestal ik ga naar mijn ouders en hij gaat naar zijn ouders, maar uiteindelijk komt hij later toch weer naar mijn ouders, want hij vind het daar saai zonder mij.
dus nu hebben wij afgesproken, als wij uitgenodigd worden , dan gaan wie die weekend niet naar zijn ouders en ik niet naar mij ouders, dan krijgen we ook geen ruzie. Maar als wij ruzie krijgen dan geeft hij meestal toe, al ben ik de gene die er mee begonnen is, ik ben een beetje koppig en hij niet, beter eentje koppig dan alle twee.

Ma3a salama....

17-05-2002, 11:43
Nou, ik denk dat als je bepaalde afspraken/ compromissen hanteert, naast de normen en waarden die je beiden hebt in het leven (en die in huwelijk gelden) zou er bijna geen ruzie kunnen ontstaan....
Als je in het weekend word uitgenodigd, en beiden kies je ervoor om te gaan, dan zal je bijv. voor de zondag een compris moeten sluiten..

Naast dat, moet je nagaan wat je liever hebt, ruzie om waar je naartoe gaat of een gezellig weekend met je partner?!

Persoonlijk blijf ik dan liever gezellig thuis, of zie ik mijn ouders het weekend niet dan dat ik alsnog de discussie win en mijn vrouw boos/ teleurgesteld mee 'moet' naar mijn ouders...... Als je een beetje om elkaar geeft, dan heb je ook iets voor elkaar over......

Groetjes en thalla

Games

17-05-2002, 12:20
ik denk dat de meeste ruzies ontstaan door niet goed naar elkaar luisteren....
bv als je ruzie hebt en jij wil je woordje zeggen en hij zijn woordje het is meestal niet zo dat ze naar elkaar luisteren en pas als de andere klaar is de volgende begint te praten...

nee de meeste schreeuwen er gewoon door...
ik denk dat dat fout is of heb ik het fout

17-05-2002, 13:26
Inderdaad........... Je zou kunnen zeggen dat een relatie pas gezond is als je elkaar scherpt houdt en elkaar blijft 'uitdagen' ...
Dat geldt ook voor het huwelijk, ik sluit me helemaal aan bij de opmerking dat je in een huwelijk weleens meningsverschillen hebt/ kan hebben, maar dan dat kan je op een subtiele wijze oplossen, nogmaals: compromissen sluiten, een kwestie van geven en nemen.....en zowieso geen communicatievorm van eenrichtingsverkeer.

In huwelijken/ relaties waar de man alleen de dienst uitmaakt, dat komt ook nog voor, is het voor de vrouw geen prettige leefomgeving... En vice versa.

Kortom, als je echt om elkaar geeft, zullen er weinig dingen zijn die de realatie, om wat voor reden dan ook... uiteraard binnen bepaalde perken, in gevaar kunnen brengen (overdreven gezegd)

Nou dames....Wat vinden jullie hiervan? Kom ik er als vrijgezelle jongen een beetje in de buurt, of sla ik de plank compleer mis?!

Besalama