Bekijk volle/desktop versie : **opvoeden**



Pagina's : [1] 2

15-05-2002, 14:05
Stel je voor, je krijg kinderen (misschien heb je ze al) hoe voed je ze op?

Mogen ze van jou niks. Probeer je ze zoveel mogelijk thuis te houden, zelfs al ze dat zelf niet willen. Of zeg je je hebt enigszins vrijheid, laat zien dat je verantwoordelijk bent en dat je ermee om kan gaan.

Vertrouw je jou kinderen, wetende wat er allemaal kan gebeuren in deze wereld?

Als je een zoon hebt, behandel je hem dan anders dan je dochter?

Wanneer je kind iets doet wat niet mag. Praat je dan met ze? Of vind je dat een pak slaag ook moet kunnen?

Stel je kind is 15 en zegt: ik ben geen moslim. Ik ben atheist! Wat doe je dan? Dwing je dat kind? Of zeg je bijv. Als jij atheist wil zijn kan ik je niet dwingen tot iets anders. Maar probeer je toch het kind door rede in te laten zien dat de Islam de beste weg is?

15-05-2002, 15:03


dat zijn wel heel veel vragen!

Ik zal een paar beantwoorden dus wat ik er van denk!

Als ik kinderen krijg , dan zal ik proberen streng maar rechtvaardig te zijn. Daarmee bedoel ik dat er wel regels zullen zijn en daar dienen ze zich aan te houden maar dat ik geen onredelijke regels op zal stellen. Tussen mijn zonen en dochters zal wel verschil zijn. Misschien niet zo aardig, maar wel waar. Dochters lopen toch meer risico.

Religie zou ik ze nooit opleggen!!!!! Dat is FOUT. Maar ik zou ze wel proberen op andere gedachten te brengen!! Door ze te laten zien hoe mooi de Islam is!

Slaan vind ik een teken van onmacht. Dus alleen in een situatie dat ik ECHT niet meer weet wat ik moet doen, zal ik misschien uit woede mijn kind slaan....maar ik zou wel meteen spijt hebben!

15-05-2002, 17:04
van mijn krijgen ze emn echte marokaanse opvoeding

15-05-2002, 17:11

Citaat:
Origineel gepost door ziyanahenna
van mijn krijgen ze emn echte marokaanse opvoeding
ja maar de vraag is dus....wat houdt dat in?? (volgens jou dus he )


15-05-2002, 20:20


Mijn kinderen krijgen een spartaanse opvoeding.
Hun voornaamste vakken zullen
sport,gevechtstechnieken,sabotage,explosieven,
schaduwtechnieken,wapenkunde,psychologie,
menselijke anatomie,talen en geschiedenis zijn.

15-05-2002, 20:29
salaam

nou mijn kinderen gaan deze zeker leren

1 eerlijk zijn
2iedereen acsepteren
3voor alles open zijn
4en om te gehoorzamen

en kwestie van slaag nou
ik zelf kreeg de slaag van mijn leven als ik iets verkeerd deed en eerlijk da hielp ni veel der worde alleen maar hard van
dus mijn kinderen is het belangrijkste om te praten en eerlijk af en toe een klap maar geen aframeling

15-05-2002, 21:43

Citaat:
Origineel gepost door PABLO_ESCOBAR
Mijn kinderen krijgen een spartaanse opvoeding.
Hun voornaamste vakken zullen
sport,gevechtstechnieken,sabotage,explosieven,
schaduwtechnieken,wapenkunde,psychologie,
menselijke anatomie,talen en geschiedenis zijn.
?????????????? OH JA JOH - is dat zo?

15-05-2002, 21:46
OK OK ze moeten ook kunnen koken!

15-05-2002, 21:52
ik zou dan m´n kind niet dingen om een moslim te zijn
maar ik laat m´n kind dan meerder dingen over islam weten en misschien propt het in z´n hoofd maar dwingen zou ik nooit

15-05-2002, 21:56

Citaat:
Origineel gepost door Safira75


ja maar de vraag is dus....wat houdt dat in?? (volgens jou dus he )

Marokkaanse opvoeding I thiNk praten Via de slippeR of de beste vriend van je vadeR: de leren riem....

MaaRRe iK zelf merk het al Bij mijn broertje eN Zusje, ben erg beschermend..Mijn moeder vindt het Nogal overdreveN..... MaaR Ik heb echt liever daT die 2 na school geLijk naar huis KomeN, en niet buiten rond hangeN..... De buiten wereld zie Ik echt als het kwade, MaaR dat neem ik me zelf niet kwalIjk als ik de jongeren van tegenwoordiG zie...... WEJOWWWW Duss mijn arme kind zal ik opsluiten achter slot en grendel....

16-05-2002, 09:43

Citaat:
Origineel gepost door Safira75
Stel je voor, je krijg kinderen (misschien heb je ze al) hoe voed je ze op?

Mogen ze van jou niks. Probeer je ze zoveel mogelijk thuis te houden, zelfs al ze dat zelf niet willen. Of zeg je je hebt enigszins vrijheid, laat zien dat je verantwoordelijk bent en dat je ermee om kan gaan.

Vertrouw je jou kinderen, wetende wat er allemaal kan gebeuren in deze wereld?

Als je een zoon hebt, behandel je hem dan anders dan je dochter?

Wanneer je kind iets doet wat niet mag. Praat je dan met ze? Of vind je dat een pak slaag ook moet kunnen?

Stel je kind is 15 en zegt: ik ben geen moslim. Ik ben atheist! Wat doe je dan? Dwing je dat kind? Of zeg je bijv. Als jij atheist wil zijn kan ik je niet dwingen tot iets anders. Maar probeer je toch het kind door rede in te laten zien dat de Islam de beste weg is?
Ik sla ze niet......ik knijp ze.........

Safira......tjeetje wat een moeilijke vragen, Ik vertrouw mijn kinderen en zij hopelijk mij ook.....eerlijkheid en respect staat bij ons voorop.......vrijheid is er in beperkte mate, onze zoon is bijv. iets 'volwassener' dan onze dochter terwijl ze even oud zijn.

Dwang is iets wat ik verafschuw en dus niet doe...er zijn wel verplichtingen die we na moeten komen, en als ouder heb je daarin een goed voorbeeld te geven......

Heel eerlijk lukt me dat niet altijd.....maar Insha Allah zullen ze goede moslims worden........dat hoop ik echt!!

Beslama......Sahira......

16-05-2002, 14:52
Ik zou me kinderen als iets verkeerds doen, eerst waarschuwen en als het moet nog 1 keer, dan zeg ik "als je nu niet ophoud krijg je een tik!"

Maar ja, je moet je kinderen niet altijd slaan, want daar worden ze imuum van en dan denken de kinderen ook van "ach een beetje pijn gaat wel over". Weet je, ik denk dat kinderen eerder kan straffen door ze op hun kamer op te sluiten dat is beter dan slaan.....

Maar onze ouders (sommige ouders) kende dat niet, klappen geven was voor hun de beste oplossing....

Groetjes

29-05-2002, 12:09


Ik denk toch dat redelijk zijn het beste werkt in de meeste gevallen. Al is dat wel de moeilijkste weg. HEt is ook de weg die het meeste oplevert. Natuurlijk is het ook afhankelijk van het kind zelf. Ieder kind is een individu- die een eigen individuele aanpak nodig heeft.

20-06-2002, 09:48
Bij mij thuis zullen de kinderen hun mening mogen geven, gestimuleerd worden tot nadenken en het voelen van verantwoordelijkheid- maar IK stel de grenzen.

20-06-2002, 11:03
Ik heb het er wel eens met m'n vriendin over. We zijn vrij bang om in deze maatschappij nog kinderen op de wereld te zetten! Eigenlijk willen we naar het buitenland verhuizen over een aantal jaren, Portugal of Malta ofzo. Daar is de mentaliteit veel anders.
Wel willen we ons kind zo westers mogelijk opvoeden. Dan zal hij of zij beter terecht komen in de maatschappij.

Pagina's : [1] 2