Bekijk volle/desktop versie : Bijna verkrachte Iraanse vrouw (18) tot strop veroordeeld



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

07-01-2006, 12:15

Citaat door BillSucksagain:
Uitgegeven: 7 januari 2006 11:23
TEHERAN - Een Iraanse rechtbank heeft een 18-jarige vrouw tot de strop veroordeeld, omdat zij uit zelfverdediging een man heeft gedood die haar wilde verkrachten. Dat hebben de media zaterdag bericht.
De vrouw, die tijdens het voorval nog zeventien was, bevond zich vorig jaar met haar nicht en enkele vrienden op straat toen ze werd lastig gevallen door twee mannen. ]

Toen haar vrienden waren gevlucht, probeerden de mannen haar te verkrachten. "Ik pleegde moord om mezelf en mijn nichtje te verdedigen. Het was niet mijn bedoeling om te doden. Niemand kwam ons helpen", aldus de vrouw.
De Europese Unie en mensenrechtenorganisaties hebben er bij de Iraanse islamitische regering herhaaldelijk op aangedrongen niet meer mensen onder de achttien te executeren. Volgens de Iraanse wet kunnen jongens vanaf vijftien jaar ter dood worden veroordeeld en meisjes vanaf negen jaar. De executie wordt pas uitgevoerd als de veroordeelden achttien jaar zijn.
Vorig jaar zijn in Iran zeker 81 mensen geëxecuteerd. In Iran staat op onder meer moord, verkrachting, overspel, godslastering en sodomie de doodstraf.



Tja in dat soort landen moet je je LATEN verkrachten om te overleven.........
.

07-01-2006, 12:18


Nee, nee dat zie je verkeerd. Als ze zich had laten verkrachten dan was ze ook ter dood veroordeeld vanwege seks buiten het huwelijk.

Nog zo een grappig detail; meisjes mogen vanaf 9 jaar ter dood veroordeeld worden en jongens vanaf 15 jaar. Zo benieuwd wat daar de argumentatie van is???

07-01-2006, 13:22

Citaat door lemster:
Nee, nee dat zie je verkeerd. Als ze zich had laten verkrachten dan was ze ook ter dood veroordeeld vanwege seks buiten het huwelijk.

Nog zo een grappig detail; meisjes mogen vanaf 9 jaar ter dood veroordeeld worden en jongens vanaf 15 jaar. Zo benieuwd wat daar de argumentatie van is???
Je pikt er precies die twee dingen uit die ook mij het meest boos maakten.

Ik zou denken dat juist in een land als Iran deze vrouw geëerd zou worden omdat ze haar maagdelijkheid met zoveel vuur had verdedigt.
Heel veel respect voor deze vrouw!!!
En dan nu dit?
En zijn de andere mannen die haar mede aanvielen al veroordeeld tot doodstraf?

07-01-2006, 13:25

Citaat door lemster:
Nee, nee dat zie je verkeerd. Als ze zich had laten verkrachten dan was ze ook ter dood veroordeeld vanwege seks buiten het huwelijk.

Nog zo een grappig detail; meisjes mogen vanaf 9 jaar ter dood veroordeeld worden en jongens vanaf 15 jaar. Zo benieuwd wat daar de argumentatie van is???
Aangezien de executie pas wordt uitgevoerd als veroordeelden 18 jaar zijn, kan ik niet anders concluderen dan dat ze meisjes drie keer zo lang willen laten lijden.

Inderdaad een beetje vreemd.

07-01-2006, 13:35



Citaat door Straat_sOLDAAT:
Fuck up.
Ja inderdaad is de Iraanse wetgeving goed 'fucked up' (oeps de eerste keer in m'n leven geloof ik dat ik dat woord gebruik..... )

07-01-2006, 13:38
Bizar, dus als iemand je wilt verkrachten, krijg je zowiezo de doodstraf:

1: je vermoord je aanvaller: doodstraf wegens moord..

2: je laat je verkrachten (kan me niet voorstellen dat iemand het zou laten doen, maar goed), dan krijg je de doodstraf wegens overspel

doet me denken aan dat geestelijk gehandicapte meisje van vorig jaar, dat door haar moeder of oma gehoereerd werd...

07-01-2006, 13:41
Subhan allah,dit heeft niks met de sharia te maken la3nato allahi 3laihim

07-01-2006, 13:44

Citaat door appie_riffie19:
Subhan allah,dit heeft niks met de sharia te maken la3nato allahi 3laihim
er staat dan ook nergens in dit bericht dat het om de sharia gaat

07-01-2006, 13:44
Laat alleen maar zien dat Shiisme niet klopt!

07-01-2006, 13:46
Het land maakt grove fouten,maar is God niet vergeten.

07-01-2006, 13:48

Citaat door turgut_alp01:
Laat alleen maar zien dat Shiisme niet klopt!
Nee, dan dat wat die soenieten in Irak flikken met de sjiieten daar. (aanslagen) en ik denk dat er nog wel meer soenietische voorbeeldjes zijn.

Het gaat om een totaal verkeerd toepassen van de Koran / sharia.
Het gaat om machtsmisbruik.
Het gaat hen hier niet om de eer van Allah, maar om hun eigen macht!

07-01-2006, 13:51
Dat ook

07-01-2006, 13:53



Citaat door turgut_alp01:
Het land maakt grove fouten,maar is God niet vergeten.
het volk misschien niet, maar ik heb zo het idee dat de regering daar aardig z'n best doet om God te vergeten...

07-01-2006, 14:45
bah wat is het toch een vreselijk kutland ..

07-01-2006, 15:18
Wie?

Educatie!

EN

Islam!

Er is geen ander weg!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10