Bekijk volle/desktop versie : Grootste moskee van Europa in R'dam.



Pagina's : [1] 2 3 4 5

05-01-2006, 18:53
Najah hij komt nog.

[Rotterdam heeft het!

De gemeente Rotterdam heeft nog even tegengestribbeld, maar de Marokkaanse gemeenschap heeft voet bij stuk gehouden. Moet je als gewone Rotterdammer eens proberen, dan wordt je direct door de welstandscommissie voor het gerecht gesleept. Anyway, de havenstad in verval huisvest vanaf 2005 de grootste moskee van Europa. Nou wil het feit dat ons land op dit moment al over de grootste Europese moskee beschikt en wel in Zaandam. Maar ja, je hebt altijd baas boven baas. Het lijkt Simcity wel, pleur overal gewoon zo'n megading neer. Even wat cijfertjes: het ding wordt 25 meter hoog, terwijl de minaretten 50 meter de lucht in tornen, ofwel hoger dan de lichtmasten van Feyenoord-stadion de Kuip, waar de moskee pal naast komt te staan. Dat worden heel wat risicowedstrijden voor de pliesie. "We zijn een bijzonderheid rijker. Het is voor Rotterdammers mooi om te zien of aan anderen te laten zien. Hoeven we niet elke keer naar het museum of de Euromast." Heerlijk toch die multiculti-taal van wat ooit een VVD'er was...

Bron:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/001748.html]

05-01-2006, 19:38



Citaat door Troy:
Nu kan men dus nooit meer zeuren, als men dit al niet kon doen, dat we de islam als geloof niet serieus nemen.

Ja maar het wordt tijd dat dat ook eens omgekeerd gezegd wordt !

Dan zijn we 30 jaar verder vrees ik.

06-01-2006, 19:28
Gister was het onderwerp ook weer actueel op NOVA. Er wordt in een of andere stad een grote moskee gebouwd. De moskee komt midden in een nieuwbouw te staan waar de huizen ongeveer 20 meter hoog worden. De moskee krijgt 1 minaret van 42 meter hoog. De moskee heeft al goedkeuring gekregen voor het bouwen ervan en dit gaat ook zo spoedig mogelijk beginnen. Een paar buurtbewoners wouden dat de minaret 20% lager werd. Volgens de moskee klopt dan het 45 graden contrast van de koepel en de minaret niet meer en trekken zich daarom niets van de buurtbewoners aan. Ze hebben tenslotte al de goedkeuring van de gemeente

06-01-2006, 19:29
BTW...

De grootste moskee van Europa is ook al weer bijna af. Ze zijn al klaar met de muren en de koepels zitten er ook al op. Ze gaan nu binnen beginnen en dan worden de muren nog afgewerkt.

06-01-2006, 19:30



Citaat door __Souf:
Gister was het onderwerp ook weer actueel op NOVA. Er wordt in een of andere stad een grote moskee gebouwd. De moskee komt midden in een nieuwbouw te staan waar de huizen ongeveer 20 meter hoog worden. De moskee krijgt 1 minaret van 42 meter hoog. De moskee heeft al goedkeuring gekregen voor het bouwen ervan en dit gaat ook zo spoedig mogelijk beginnen. Een paar buurtbewoners wouden dat de minaret 20% lager werd. Volgens de moskee klopt dan het 45 graden contrast van de koepel en de minaret niet meer en trekken zich daarom niets van de buurtbewoners aan. Ze hebben tenslotte al de goedkeuring van de gemeente

Ja die een of andere stad was dus Amsterdam, de Baarsjesbuurt.

Het gaat er vooral om of het ontwerp in de buurt past of zo.

06-01-2006, 19:37

Citaat door aplat:
Ja die een of andere stad was dus Amsterdam, de Baarsjesbuurt.

Het gaat er vooral om of het ontwerp in de buurt past of zo.
Ja idd, de gemeente heeft al goedgekeurd omdat zowel de moskee als de nieuwbouw op elkaar zijn afgestemd. Ik bedoel de bewoners die er tegen zijn wonen dus al in een oudbouw en achter hun huizen wordt eerst een nieuwbouw gebouwd dus daar kijken ze ook al tegen aan en achter die nieuwbouw komt pas de moskee..!!

06-01-2006, 19:57

Citaat door __Souf:
BTW...

De grootste moskee van Europa is ook al weer bijna af. Ze zijn al klaar met de muren en de koepels zitten er ook al op. Ze gaan nu binnen beginnen en dan worden de muren nog afgewerkt.
Masja Allah!!! Masja Allah!!!

06-01-2006, 20:32

Citaat door __Souf:
Ja idd, de gemeente heeft al goedgekeurd omdat zowel de moskee als de nieuwbouw op elkaar zijn afgestemd. Ik bedoel de bewoners die er tegen zijn wonen dus al in een oudbouw en achter hun huizen wordt eerst een nieuwbouw gebouwd dus daar kijken ze ook al tegen aan en achter die nieuwbouw komt pas de moskee..!!

Maar de bewoners zijn er helemaal niet tegen hoor, hoe kom je daarbij.

Ik kom zelf uit die buurt. Ben er geboren bovendien.

Het enige wat ik niet leuk vind is dat mijn geboortehuis tegen de vlakte gaat.

Nergens voor nodig al die nieuwbouw. Renoveren had ook gekund.

06-01-2006, 20:52

Citaat door aplat:
Maar de bewoners zijn er helemaal niet tegen hoor, hoe kom je daarbij.

Ik kom zelf uit die buurt. Ben er geboren bovendien.

Het enige wat ik niet leuk vind is dat mijn geboortehuis tegen de vlakte gaat.

Nergens voor nodig al die nieuwbouw. Renoveren had ook gekund.

Dat was gisteren anders wèl op het nieuws, vandaar

06-01-2006, 20:56

Citaat door ...:

Dat was gisteren anders wèl op het nieuws, vandaar

Ja ze hebben een paar mensen ge interviewd, klopt.

Dat heb ik gezien. Maar volgens mij, zoals gebruikelijk met de media, is er toch een verkeerd beeld ontstaan.

06-01-2006, 21:10
@ aplat Ja, je hebt helemaal gelijk. Helaas doen ze dat té vaak

06-01-2006, 22:09

Citaat door aplat:
Ja ze hebben een paar mensen ge interviewd, klopt.

Dat heb ik gezien. Maar volgens mij, zoals gebruikelijk met de media, is er toch een verkeerd beeld ontstaan.
Jah idd die mensen zeiden dat ze al 10 jaar vechten tegen de bouw van de moskee met een hoge minaret.

Toch nog knap dat je wel inziet dat de media alles opblaast..!! Zijn het niet de terroristen dan wel de media..!!

06-01-2006, 22:11


Staat Rotterdam in elk geval weer op de kaart!

06-01-2006, 22:14

Citaat door beffie:
Ziet er niet uit die gilbak.

Hij staat ook nog een eind beneden waterpijl. ik denk dat allah hard wegrent als hij in zijn agenda aanschouwd dat het terrein met hele kiepwagens varkensbloed ingewijd is in de beginfaze hehe tja foutje bedankt.
Ik zie ten eerste niet in waarom ik uberhaupt op jou reageer maar omdat je hard schreeuwt voor aandacht kon ik het niet laten.

Die moskee komt er, is er en blijft er!

06-01-2006, 22:55

Citaat door __Souf:
Jah idd die mensen zeiden dat ze al 10 jaar vechten tegen de bouw van de moskee met een hoge minaret.

Toch nog knap dat je wel inziet dat de media alles opblaast..!! Zijn het niet de terroristen dan wel de media..!!

KNAP?

Nou daarvoor hoeft men niet erg geleerd te zijn om dat in te zien.
Bepaalde programma´s hebben daar een handje van.

Natuurlijk niet zo maar te vergelijken met terroristen, maar hun doel is wel AANDACHT krijgen voor hun eigen zaak. Daar gebruiken ze dan ook kwistig de media voor, video´s etc.

Pagina's : [1] 2 3 4 5