Bekijk volle/desktop versie : Studie Studie in Marokko



04-01-2006, 22:00
Salaamu Aleykum,

Ik heb InshaAllah een vraag aan jullie...

Wie van jullie heeft er in Marokko op school gezeten...??? Hoe hebben jullie dat ervaren en hoe oud waren jullie...??? Wat hebben jullie daar gestudeerd...???
Ik wil graag talen gaan studeren in Marokko (o.a. Arabisch, Frans & Spaans)... Daarnaast wil ik natuurlijk ook Qor'aan les volgen.Maar ik wil dus weten hoe jullie dat ervaren hebben!!! Ik wil graag naar Meknes of naar Fes gaan.

Nou ik hoop op (serieuze) reacties van jullie...

Salaamu Aleykum,


xxx-jes Nouriah






xxx Als je je toch niet schaamt, doe dan maar wat je niet laten kunt xxx

04-01-2006, 23:18


Ga dan naar Tanger, Agadir of Casablanca. Dat zijn tenminste steden waar wat valt te doen.

04-01-2006, 23:47
Wat wil je in Meknes doen als ik zo vriendelijk mag zijn. Fes is toch echt de beste om naar toe te gaan

mvg

04-01-2006, 23:52

Citaat door De_Dief:
Ga dan naar Tanger, Agadir of Casablanca. Dat zijn tenminste steden waar wat valt te doen.
Jaaaaaaaaaaah hahaa ik zou dolgraag daar naartoe willen gaan, maar ik heb daar geen familie wonen. Vandaar dat ik naar Fes of Meknes wil...


Niemand ervaring...??? (Misschien uit je kindertijd...???)

05-01-2006, 11:51


Tanger, Agadir of Casablanca ??? ze wil gaan studeren man!! hehe
Studeren in marokko is echt FUN 10x leuker dan dit xxx land...ik raad je aan om naar fes te gaan.....daar heb je betere scholen dan meknes, in fes heb je ook een universiteit als je verder wilt studeren, en als je koran wilt leren dan ben je zeker op de juiste plek.
Ik ben zelf in marokko (Kenitra) geboren en opgegroeid tot mijn 19de en dus daar gestudeerd, ik ben nu hier tijdelijk in NL voor studie.
Conclusie: School in Marokko is leuk/gezellig......FES beter dan Meknes......als je nog specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel....
Succes

05-01-2006, 12:01
Ik heb hier ook vaak over gedacht!!
Maar kom je wel aan een baan hier in Nederland als je gestudeerd hebt in Marokko?? Als je bijvoorbeeld zoals jij zegt frans studeerd daar dan kan je best frans lerares worden hier of spaans, nog leuker haha

05-01-2006, 15:45

Citaat door shadow:
Tanger, Agadir of Casablanca ??? ze wil gaan studeren man!! hehe
Studeren in marokko is echt FUN 10x leuker dan dit xxx land...ik raad je aan om naar fes te gaan.....daar heb je betere scholen dan meknes, in fes heb je ook een universiteit als je verder wilt studeren, en als je koran wilt leren dan ben je zeker op de juiste plek.
Ik ben zelf in marokko (Kenitra) geboren en opgegroeid tot mijn 19de en dus daar gestudeerd, ik ben nu hier tijdelijk in NL voor studie.
Conclusie: School in Marokko is leuk/gezellig......FES beter dan Meknes......als je nog specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel....
Succes
MashaAllah... Jaa ik zat ook aan Fes te denken, omdat ik gehoord heb dat je daar Universiteiten hebt... Maar nu is mijn vraag of je bepaalde diploma's moet hebben, ik heb alleen mijn Havo diploma... En hoe zit het met studiekosten???
Kun je elk moment beginnen of moet ik wachten tot het volgende jaar??? Kom ik in een reguliere klas of bij studenten uit t buitenland. Mohiem zo heb ik nog veeeel meeer vragen...InchaAllah kun je me helpen. Djazaak Allahoe Gairen

Assalaamu aleykum

Nouriah

05-01-2006, 21:24
Havo is bijna hetzelfde als de marokkaanse baccalaureaat, maar kan jij dan arabisch lezen en schrijven? frans is ook belangrijk.....en je kan niet zomaar beginnen vóór september...als je in september wilt beginnen dan moet je vanaf morgen beginnen met inschrijven enzo....de kosten vallen wel mee...je hebt 2 soorten scholen in marokko (privé scholen en scholen van de overheid)

05-01-2006, 21:44
Aselaamoe alaikoum.
Had ff vraagje jullie waren over studies aan t prate dus had ff een vraagje weten jullie mesgien inshAllah waar je Koran kent leren inshAllah in marokko?

05-01-2006, 23:41

Citaat door shadow:
Havo is bijna hetzelfde als de marokkaanse baccalaureaat, maar kan jij dan arabisch lezen en schrijven? frans is ook belangrijk.....en je kan niet zomaar beginnen vóór september...als je in september wilt beginnen dan moet je vanaf morgen beginnen met inschrijven enzo....de kosten vallen wel mee...je hebt 2 soorten scholen in marokko (privé scholen en scholen van de overheid)
Ok dus met Havo zou ik er wel komen, ik hoop t InshaAllah...

En jaaaa ik kan wel lezen Alhamdulillah en schrijven gaat ook wel, alleen soms snap ik niet wat ik lees, maar daar wil ik juist aan werken InshaAllah... Maar Frans en Spaans is wel ok Alhamdulillah... Maar waarom moet je je nu al inschrijven, duurt dat echt zolang??? Ik zat eraan te denken om alvast naar Marokko te gaan en daar mezelf in te schrijven zodat me ooms me daarbij kunnen helpen InshaAllah...

En wat is t beste privé school of een school van de overheid...???

Djazaak Allahoe Gairen voor je hulp...

Assalaamu aleykum

05-01-2006, 23:56
Salaam ou Aleikoum,

Hoe zit het als je hetzelfde wil doen, talen volgen in Marokko, maar geen Arabisch kan lezen of schrijven, kan je daar dan helemaal niet studeren?

Let me know

m3asalama