Bekijk volle/desktop versie : Je ouders komen terug van El haji.



Pagina's : [1] 2

04-01-2006, 18:00
Je ouders komen terug van el haji wat geef je ze cadeau?
Help me alles is welkom. Alvast bedankt meiden

04-01-2006, 18:02


Schoon huis!
!






Nee goede vraag!

04-01-2006, 18:08
Ik ben getrouwd en voor een schoonhuis daar zorgt iemand anders voor ik iets geven wat echt leuk gevonden zal worden

04-01-2006, 18:11
Salaam,

Geef je ouders iets waar ze wat aan hebben,suiker en vlees nemen de meeste gasten mee als ze op bezoek komen...
Ik heb mijn ouders geld gegeven voor vakantie naar marokko..de mekka bezoek is duur voor 2 personen en dan nog de cadeautjes die ze daar kopen voor familieleden en kenissen...

04-01-2006, 18:20


Wat dacht je van een mooi Soura, of aya in een mooie lijst...

05-01-2006, 09:47
toen mijn ouders naar mekka gingen heb ik ze geld gegeven voor mee te nemen.
het was heel mooi toen mijn ouders gingen. Ze vertrokken heel vroeg. ons huis was om 6 uur in de ochtend al vol mensen. We hebben mijn ouders met salat ou salam en z3ariet het huis uit begeleidt en we reden toetterend de straat uit. We waren met zoveel mensen dus de sfeer was gezellig. Tot schiphol...toen moesten we enorm huilen.

Toen ze terug kwamen hadden wij het hele huis versiert en ik had boodschappen gedaan, ik had heerlijke maaltijden gemaakt voor alle gasten die meegingen om ze op te halen. Verder had ik ook 6 soorten koek gemaakt voor ze.

Ik weet nog wat een heerlijke sfeer er op schiphol hing. Wij gingen met een hele grote groep en we hadden tmar en hlieb mee en heel veel bloemen. Daar hebben we ze weer met z3ariet opgewacht. Het is zo mooi om al die mensen in het wit gekleed te zien aankomen. Wajaaw ik wou dat ik er weer bij was.

Geniet lekker van de thuiskomst van je ouders Oemouail! Alhamdoelillah 3la slamma.

05-01-2006, 11:41

Citaat door wittewarda:
toen mijn ouders naar mekka gingen heb ik ze geld gegeven voor mee te nemen.
het was heel mooi toen mijn ouders gingen. Ze vertrokken heel vroeg. ons huis was om 6 uur in de ochtend al vol mensen. We hebben mijn ouders met salat ou salam en z3ariet het huis uit begeleidt en we reden toetterend de straat uit. We waren met zoveel mensen dus de sfeer was gezellig. Tot schiphol...toen moesten we enorm huilen.

Toen ze terug kwamen hadden wij het hele huis versiert en ik had boodschappen gedaan, ik had heerlijke maaltijden gemaakt voor alle gasten die meegingen om ze op te halen. Verder had ik ook 6 soorten koek gemaakt voor ze.

Ik weet nog wat een heerlijke sfeer er op schiphol hing. Wij gingen met een hele grote groep en we hadden tmar en hlieb mee en heel veel bloemen. Daar hebben we ze weer met z3ariet opgewacht. Het is zo mooi om al die mensen in het wit gekleed te zien aankomen. Wajaaw ik wou dat ik er weer bij was.

Geniet lekker van de thuiskomst van je ouders Oemouail! Alhamdoelillah 3la slamma.
Ik zie en hoor dat heel veel mensen dit doen...Vooral in Marokko...!

Maar ik heb laatst meerdere islamgeleerde's horen zeggen dat het haram is...Waarom?? Dat heb ik niet meer gevolgd...!

Maar allahoe a3lem....

Toen mijn ouders vorige jaar gingen...Zijn we in stilte naar schiphol gegaan...! Toen we daar waren hebben we met z'n allen een dou3a voor ze gedaan...! En zijn ze hun weg op gegaan...

En het mooiste moment was..toen ze terug kwamen...!

05-01-2006, 11:46

Citaat door aardbeitje:
Ik zie en hoor dat heel veel mensen dit doen...Vooral in Marokko...!

Maar ik heb laatst meerdere islamgeleerde's horen zeggen dat het haram is...Waarom?? Dat heb ik niet meer gevolgd...!

Maar allahoe a3lem....

Toen mijn ouders vorige jaar gingen...Zijn we in stilte naar schiphol gegaan...! Toen we daar waren hebben we met z'n allen een dou3a voor ze gedaan...! En zijn ze hun weg op gegaan...

En het mooiste moment was..toen ze terug kwamen...!
Ja, in Marokko sporen die mensen niet, mensen zijn net terug van Elhadji en hebben hun zondes weggeveegd, zetten ze net hun eerste stap op Marokkaanse bodem, worden ze "verwelkomd" met DakkaMarrakchia en weet ik veel wat allemaal..

05-01-2006, 11:51

Citaat door latifa_soussia:
Ja, in Marokko sporen die mensen niet, mensen zijn net terug van Elhadji en hebben hun zondes weggeveegd, zetten ze net hun eerste stap op Marokkaanse bodem, worden ze "verwelkomd" met DakkaMarrakchia en weet ik veel wat allemaal..
Ja dat vind ik al helemaal raar! Maar iedereen moet zelf weten...

05-01-2006, 11:57
Waarom zou je ze iets moeten geven? Hoeft toch niet. Doe eerder du'a voor ze en vraag Allah Ta3ala om hun Hadj te accepteren en het een hadj mabroor te laten zijn.

05-01-2006, 13:18
wij hadden toen ook koekjes gemaakt en zo, maar wij hadden hun woonkamer opnieuw ingericht met nieuwe meubels, was wel duur , maar toen ik het gezicht zag van me moeder, maakte dat alles goed, ze was van plan om haar huiskamer opnieuw in te richten, dus wij dachten dat doen wij dan voor ons ouders voor als ze terug komen, we hadden ook meteen de trappen en de hallen en de woonkamer met vinyl laten doen, dus toen ze kwamen , kwamen ze in een hele nieuwe huis, was wel leuk...

05-01-2006, 13:32

Citaat door latifa_soussia:
Ja, in Marokko sporen die mensen niet, mensen zijn net terug van Elhadji en hebben hun zondes weggeveegd, zetten ze net hun eerste stap op Marokkaanse bodem, worden ze "verwelkomd" met DakkaMarrakchia en weet ik veel wat allemaal..


Ik denk dat je je ouders blij kan maken met een schoon huis en een goede maaltijd.

05-01-2006, 14:00



Citaat door Wifey:


Ik denk dat je je ouders blij kan maken met een schoon huis en een goede maaltijd.
Ja, dat klopt, een schoon fris huis en lekker veel eten, daar zullen ze meer dan blij van worden.

Wat je ook kan doen, is hun slaapkamer een beetje opvrolijken met een leuke sprei, tapijtje enz..

05-01-2006, 16:33
Ik begrijp dat inderdaad ook niet al die heisa en die sda3 als ze gaan.
In stilte vind ik het beste en met veel dou3a's......

Hun huis opnieuw inrichten is zeker ook een heel tof idee, maar inderdaad wel duur....... Maar als je het hebt, waarom niet..........

05-01-2006, 18:56

Citaat door wittewarda:
toen mijn ouders naar mekka gingen heb ik ze geld gegeven voor mee te nemen.
het was heel mooi toen mijn ouders gingen. Ze vertrokken heel vroeg. ons huis was om 6 uur in de ochtend al vol mensen. We hebben mijn ouders met salat ou salam en z3ariet het huis uit begeleidt en we reden toetterend de straat uit. We waren met zoveel mensen dus de sfeer was gezellig. Tot schiphol...toen moesten we enorm huilen.

Toen ze terug kwamen hadden wij het hele huis versiert en ik had boodschappen gedaan, ik had heerlijke maaltijden gemaakt voor alle gasten die meegingen om ze op te halen. Verder had ik ook 6 soorten koek gemaakt voor ze.

Ik weet nog wat een heerlijke sfeer er op schiphol hing. Wij gingen met een hele grote groep en we hadden tmar en hlieb mee en heel veel bloemen. Daar hebben we ze weer met z3ariet opgewacht. Het is zo mooi om al die mensen in het wit gekleed te zien aankomen. Wajaaw ik wou dat ik er weer bij was.

Geniet lekker van de thuiskomst van je ouders Oemouail! Alhamdoelillah 3la slamma.
Ik kan het best begrijpen dat je koekjes maakt en dat je je ouders geld geeft, maar ik vind het absurd dat je met 'slaat ou slaam en z3ariet' je ouders het huis uit begeleidt. Ik neem aan dat er ook mannen in de buurt waren. En dat van tmar en melk op schiphol met z3arier is helemaal schandalig.

Hierbij een tip: Als je iemand moet verwelkomen doe het dan op een rustige manier en niet dat heel de wereld je z3ariet aan hoeft te horen!

Pagina's : [1] 2