Bekijk volle/desktop versie : Studie Arabisch studeren!!!



Pagina's : [1] 2

01-01-2006, 20:22
Salam Aleikum,

Ik overweeg Arabisch te studeren aan de UvA. Ik heb alleen niet veel informatie over die studie. Uiteraard alleen van Brochures.
En nu is mijn vraag of er ook leden zijn die Arabisch studeren aan de UvA, of andere universiteiten.
En of er leden zijn die bepaalde kennisen/vrienden/familie etc. hebben die Arabisch studeren..

Ik heb namelijk een aantal vragen ,

Alvast Bedankt Insh'Allah..

Ma3a Salama

01-01-2006, 21:12


ik heb een nicht en een neef die dat studeren maar dan ben je wel verplicht in je derde jaar om een half jaar in egypte stage te gaan lopen

01-01-2006, 22:09

Citaat door Tazzgirl:
ik heb een nicht en een neef die dat studeren maar dan ben je wel verplicht in je derde jaar om een half jaar in egypte stage te gaan lopen
Nee, toch.
Er is een vervangend instituut in Amsterdam aanwezig. Voor degene die niet naar Egypte kunnen.
Zo heb ik het in de brochure gelezen.

09-01-2006, 12:39
Ik ga dat insha allah ook volgen, samen met me nicht ..

We beginnen insha allah september 2006, maar kzou ook graag wat meer informatie willen hebben

09-01-2006, 14:17


Is dit een studie erbij? Of gaan jullie gewoon voltijd die studie volgen?

09-01-2006, 15:31

Citaat door Hagelslag:
Ik ga dat insha allah ook volgen, samen met me nicht ..

We beginnen insha allah september 2006, maar kzou ook graag wat meer informatie willen hebben
Toevallig ook aan de UvA ?
Ik ben ook onder andere benieuwd naar de toekomstmogelijkheden en dergelijke.

09-01-2006, 15:31

Citaat door Charlotte_20:
Is dit een studie erbij? Of gaan jullie gewoon voltijd die studie volgen?
Voltijd Insh'Allah

03-02-2006, 18:31
Niemand ervaring of iets dergelijks!!!



04-02-2006, 23:58
Hoi Boeboe7t!

Ik heb zelf een paar vakken gevolgd bij de Arabische afdeling in Nijmegen (l-3arabiya l-fus7a, lisaniyaat en d-darizha l-meghribiya). Ik vond het wel gezellig (het is kleinschalig) en een vriend van me die voltijd studeert heeft het er volgens mij ook goed naar z'n zin. Voordeel is dat je i.p.v. naar Egypte ook naar Marokko kunt voor een uitwisseling, je kunt dus ook kiezen tussen Egyptisch en Marokkaans Arabisch. Helaas worden er geen Berbertalen onderwezen. Oh ja, de gast die het Nederlands instituut in Marokko opricht werkt ook aan de faculteit.

Verder is Nijmegen een hele leuke relaxte stad!

http://www.ru.nl/arabisch/

05-02-2006, 12:33
Je kan het op de islamitische universiteit volgen in Rotterdam. Ze zijn nog niet erkend maar inshAllah zworden ze dat dit jaar.

08-02-2006, 12:09
bestaat er ook een site over die universiteit in rotterdam, ik zou er graag meer over willen weten...

08-02-2006, 13:40
http://www.iur.nl

08-02-2006, 13:43


dankjewel!!

08-02-2006, 13:52

Citaat door Boeboe7t:
Salam Aleikum,

Ik overweeg Arabisch te studeren aan de UvA. Ik heb alleen niet veel informatie over die studie. Uiteraard alleen van Brochures.
En nu is mijn vraag of er ook leden zijn die Arabisch studeren aan de UvA, of andere universiteiten.
En of er leden zijn die bepaalde kennisen/vrienden/familie etc. hebben die Arabisch studeren..

Ik heb namelijk een aantal vragen ,

Alvast Bedankt Insh'Allah..

Ma3a Salama
Selem 3aleykoum okhti..

Ik studeer Arabische aan de Uni. Leiden. Ik heb het enorm naar mijn zin, het is echt een onwijs leuke studie..ZEEEEEER interessant. Niet alleen de taal/gramm. leer je maar ook bijv. de geschiedenis, Islam en de cultuur.
Probeer ook info op de site van http://www.leidenuniv.nl misschien dat je studeren in Leiden ook kunt overwegen

Ik woon in R'dam en heb leiden gekozen omdat het dichtsbij was, de IUR was geen optie voor mij (alhoewel ik wel info heb verschaft) omdat je geen OV + studiefinanciering krijgt.

Mohim, mocht je vragen hebben okhti, PM me maar Wil je graag helpen met vragen ove Leiden uni

me'a selema,
Infinity

08-02-2006, 13:59
kan die opleiding ook in de avonden gevolgd worden?

Pagina's : [1] 2