Bekijk volle/desktop versie : Bestaat liefde? Kan een man eigenlijk LIEFDE voelen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

30-12-2005, 01:21
Salaam iedereen.

Na een beetje discusieren met een vriendin van me en na wat na te denken ben ik tot de conclusie gekomen dat de reden waarom mannen me zo weinig aanspreken is dat ik hun door heb...

Ik vertrouw hun gewoon niet, ik geloof hun ook niet... Misschien ben ik getraumatiseerd geweest als kind maar ik vind ze ALLEMAAL zo fake. Heb me heel men leven afgesloten van mannen, ik haatte hun, ik pisste op hun.. ik geef er eentje een kans omdat ik besef dat haat tov mannen niet goed is. Onze profeet vzmh was immers ook een man.. en masAllah hij was zooo een mooie goede man.. Maar zoals verwacht wordt men hart gebroken... Het was een test en men vermoedens klopte..

Hoe moet het nu verder nu ik de waarheid weet?

Ik heb liefde geanalyseerd.. ik heb mannen geanalyseerd.. Het bestaat niet...

Mannen willen alles hebben wat ze niet kunnen krijgen.. een vrouw die onbereikbaar is.. een vrouw die misterieus is, een vrouw die ze niet goed kunnen doorgronden, ze willen in haar geest, lichaam, hart kunnen binnendringen en ze zullen alles doen tot dat dat gebeurt en dat heet dus LIEFDE mensen. Tot de dag dat ze het meisje bereikt hebben en haar gedachtes kunnen proeven... Dan is ze plots niet meer interessant, het nieuwe is eraf, het spannende is eraf en the girl gots to go.

Wat is liefde?

Het is een combinaite van verschillende gevoelens....
1- Gehecht zijn aan iemand, gewoonte
2- Het onbereikbare willen bereiken
3- LUST
4- Goed met iemand overweg kunnen
5- Een hulpmiddel tegen verveling
6- Bewondering
7- Een middel om de wereld mooier te laten maken dan het eigenlijk is, een soort van drugs, die je in hogere sferen brengt, gewild of ongewild.. omdat je de pure harde realiteit niet wilt beseffen.
8- Mentale en fysieke Aandacht krijgen


Niet alleen mannen vallen in deze naïviteit, natuurlijk ook vrouwen...

Soms wilde ik dat liefde bestond, soms droom ik dat het bestaat, het zou inderdaad alles mooier maken... Als je kan geloven in Liefde... I dont know.... Of moeten we onszelf in liefde laten geloven? Is dat de bedoeling?

Ik wil niet persé down of pessimistisch klinken, gewoon realistisch... Ik wil maar al te graag in liefde geloven maar heb het nog nooit gezien... In mijn ogen komt aan al die zogenaamde liefde op een gegeven moment een eind. En wat heb je dan nothing but a broken heart... Moeten we dan ons hart helemaal afblokken van iedereen? Of is dat voelen van liefde, even though het is maar voor een korte periode de pijn achteraf toch waard.

En mensen ik heb het hier niet persé over HARAM relaties.. Ook helal relaties. Speelt geen rol in deze topic. Liefde is Liefde..

Reacties welkom..
Geloven jullie in liefde??
Hoe verklaar je dan al die klootzakken, smeerlappen, players, scheidingen, breuken?

30-12-2005, 01:36


Weet je..k geef je hier helemaal gelijk in. Ook ik geloof er niet in, ben altijd cynisch geweest tov mannen. Ik geloof het gewoonweg niet dat ze liefde kunnen voelen, niet het liefde voor een vrouw. En zelfs al menen ze liefde te voelen is dit maar voor een korte duur, zoals jy het zo goed weet te vertellen.
Ik vind dit echt een domper, hoe moet dit in de toekomst. De jongens breken de harten van naife meiden en zoeken later weer eentje in de bergen op.

30-12-2005, 01:52
Als mannen geen liefde kunnen geven is het omdat ze geen (-nooit) liefde hebben gehad (-van hun moeder!)

-FREUD!

30-12-2005, 01:55
Gelijk heb je meid.......

30-12-2005, 01:56


Meid er zit echt 99% waarheid in wat jij zegt hoor..


Maar Insha Allah zul je de man vinden die je wensen voldoet want die bestaat wel..

Wees goed in je leven en je krijgt er ook wat goeds voor terugs..

Ik als jongen zijnde, zie dat er veel geplayed en geflasht wordt met onze zusters, maar als je goed gaat kijken ligt ook de schuld bij hun.. Meisjes zijn ook net zo erg, vergeet dat niet.. Het komt echt van beide kanten..

Als ik naar mezelf kijk wil ik me al helemaal niet binden tot een meid omdat ik haast niet meer geloof dat 'goede' meiden bestaan.. Vraag me niet af hoe dat komt, maar het is echt zo..

Het is een moeilijke en gevoelig onderwerp..

Ik hoop Insha Allah dat iedereen zal krijgen wat ze zelf waard zijn, wat zij verdienen..

30-12-2005, 03:08
Ja, kgeloof in liefde

en waarom zou een jongen liefde niet kunnen voelen, zijn er players ja, zijn er putas ja en dat gaat altijd bestaan, maar zelfs deze players en putas zullen ooit liefde voelen wanneeer ze de juiste persoon vinden.

je zal hier anders over denken wanneer je de ware vind

30-12-2005, 09:06

Citaat door rachideke:
Ja, kgeloof in liefde

en waarom zou een jongen liefde niet kunnen voelen, zijn er players ja, zijn er putas ja en dat gaat altijd bestaan, maar zelfs deze players en putas zullen ooit liefde voelen wanneeer ze de juiste persoon vinden.

je zal hier anders over denken wanneer je de ware vind
En wat is de ware?
Dé ware bestaat niet, is enkel verzonnen door iemand die in een sprookjeswereld leefde.

30-12-2005, 10:10

Citaat door RisLaine:
En wat is de ware?
Dé ware bestaat niet, is enkel verzonnen door iemand die in een sprookjeswereld leefde.
Inderdaad.. "De ware" is datgene dat ons doet dromen, doet hopen dat er toch liefde bestaat... "De ware" is ons streefbeeld dat overigens wel veel te idealistisch is...

Hoe weet je dat je de ware hebt ontmoet?
Als je 'liefde' voelt? Maar dat kan je misschien voelen voor meerdere mannen in je leven? Of is dat we pas na verloop van lange tijd, alswe bijna gaan sterven, dat we kunnen bepalen wie dat de 'ware' is? Is dat dan niet te laat? Wat als ik blijf denken dat hij just a crush is, uit voorzorg en bescherming van mezelf maar als ik bijna dood ben besef ik dat hij de 'ware' is?
Kan je 2x of meer de ware ontmoeten?
Als je de ware ontmoet is dat een zekerheid dat er nooit een scheiding of pijn gaat gebeuren?
Is de ware niet menselijk? Zal die niet vallen onder de bovengenoemde gevoelens? Zal die sterker zijn dan dat dan? Gaat dat dan?
En wat als hij voor jou de ware is maar jij bent voor hem niet de ware?
Wat als hij nu de ware blijkt te zijn, maar hij verknoeit zijn leven met bv. dealen of te playen... ?

30-12-2005, 10:15
Salaam Ma3lekom ,,

Goede sociaale relaties
In een Islamitische gemeenschap kunnen relaties tussen mensen harmonieus zijn ,, als er bepaalde regels in acht genomen worden. De bestaan ,, ten eerste ,, uit plichten naar de andere ,, ten tweede ,, uit het cultiveren van wezenlijke karakereigenschappen ,, en ten derde ,, uit het vermijden van slechte karaktereigenschappen.

Ma3lekom Salaam ,,

30-12-2005, 10:34

Citaat door kameel:
Zeikwijf. Ga naar spangen man. Genoeg negers die je willen.
Hahahahaha.. sorry kan er niet aan doen maar je laat me lachen... is het een beetje te moeilijk voor je?? Of voel je je beledigd? Betrapt misschien?

30-12-2005, 10:38

Citaat door LadySoLusciouz:
Inderdaad.. "De ware" is datgene dat ons doet dromen, doet hopen dat er toch liefde bestaat... "De ware" is ons streefbeeld dat overigens wel veel te idealistisch is...

Hoe weet je dat je de ware hebt ontmoet?
Als je 'liefde' voelt? Maar dat kan je misschien voelen voor meerdere mannen in je leven? Of is dat we pas na verloop van lange tijd, alswe bijna gaan sterven, dat we kunnen bepalen wie dat de 'ware' is? Is dat dan niet te laat? Wat als ik blijf denken dat hij just a crush is, uit voorzorg en bescherming van mezelf maar als ik bijna dood ben besef ik dat hij de 'ware' is?
Kan je 2x of meer de ware ontmoeten?
Als je de ware ontmoet is dat een zekerheid dat er nooit een scheiding of pijn gaat gebeuren?
Is de ware niet menselijk? Zal die niet vallen onder de bovengenoemde gevoelens? Zal die sterker zijn dan dat dan? Gaat dat dan?
En wat als hij voor jou de ware is maar jij bent voor hem niet de ware?
Wat als hij nu de ware blijkt te zijn, maar hij verknoeit zijn leven met bv. dealen of te playen... ?
Ze zeggen wel; 'liefde, een klein woord met een erg grote betekenis'.
Dat klopt ook wel, naar mijn idee.
Het is echter zo dat mensen de liefde zélf een erg hoge status geven, en er wanhopig in geloven.
In het leven zul je, je vaak genoeg bezeren, en risico's moeten nemen.
Zolang je daar maar ongeschaad uitkomt.

30-12-2005, 11:04
Ik ben 20 jaar heb nog nooit liefde in mijn leven gevoeld ik weet niet hoe alleen de liefde voor mijn familie maar niet voor een vrouw. Mischien ben ik nog niet de goede tegenkomen. Maar ik weet in ieder geval niet hoe het voelt om liefde te hebben voor een vrouw.

30-12-2005, 11:06



Citaat door Bouyach_Power:
Ik ben 20 jaar heb nog nooit liefde in mijn leven gevoeld ik weet niet hoe alleen de liefde voor mijn familie maar niet voor een vrouw. Mischien ben ik nog niet de goede tegenkomen. Maar ik weet in ieder geval niet hoe het voelt om liefde te hebben voor een vrouw.
jij moet gewoon nog de juiste tegenkomen!

30-12-2005, 11:07

Citaat door nurita:
jij moet gewoon nog de juiste tegenkomen!
Inshallah

30-12-2005, 12:08
Liefde wordt gegeven door Allah sw, Hij spreekt in een vers over de liefde die Hij plaatst tussen een man en vrouw. Dus een Marokkaanse man kan zeker liefde voelen voor een vrouw. Misschien dat jij dat in je leven niet hebt mogen meemaken, maar wat je niet kent of ziet, wil niet altijd zeggen dat het niet bestaat.

Een goede voorbeeld is de liefde van onze profeet Mohammed vrede zij met hem, die hij voelde voor zijn eerste vrouw Khadija vrede zij met haar.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18