Bekijk volle/desktop versie : Zawj(a) zoeken maar niet via Internet



29-12-2005, 23:09
Asalamou 3alaikoum oua rahmatoulah oua barakatouh,

Ik zie het hier steeds vaker op marokko.nl:

broeders/zusters die in het Islamgedeelte (oprecht neem ik aan) een huwelijkspartner willen zoeken.

Nu weet ik dat het heel mooi lijkt om dit via Internet te doen. Je kunt zogenaamd veel meer bereiken... zogenaamd. Maar ik zie zelf niet in hoe je via Internet op een Islamitisch correcte (en dus veilige) wijze (o.a. met mahram erbij) in contact kunt komen met een huwelijkskandidaat. Misschien dat je enkel en alleen via mail communiceert met de vertegenwoordiger van de huwelijkskandidaat? Maar zelfs dan... Waarom zou je het risico lopen om voor de gek te worden gehouden als je ook op een andere manier iemand kunt vinden. Als iemand vind dat dit wel kan dan hoor ik dit graag! Ik vind alle manieren goed zolang ze maar Islamitisch verantwoord zijn.

Trouwens met Internet bedoel ik alles wat via het wereldwijde netwerk kan: chat, e-mail, msn etc.

Met deze topic wil ik dit nog eens onder de aandacht brengen en mensen vragen of zij andere (dan via Internet) manieren kunnen aandragen die onze zoekende broeders/zusters kunnen helpen. Dan bedoel ik manieren om op een Islamitisch correcte wijze iemand te vinden.

Zelf schieten mij de volgende (standaard)dingen door het hoofd:

- Familie/kennissen/vrienden inschakelen om iemand voor je te vinden (een hele goede manier)
- Via de moskee?

In Marokko heb je volgens mij ook Islamitische organisaties die met dit soort dingen helpen. Wat zou het een uitkomst zijn als je dat hier in Nederland ook zou hebben! Misschien zijn die er al? Nee, nee niet via Internet.

Jazakoum Allah khairan.

Moge Allah aan alle moslimzoekenden een oprechte huwelijkspartner geven waar zij een gezegend, gelukkig en Islamitisch huwelijk mee zullen beleven. AMIN.

Salamou 3alaikoum oua rahmatoulah oua barakatouh

29-12-2005, 23:53


Je hebt helemaal gelijk broeder

30-12-2005, 00:09
Salaam Aleikoum..

Ik ging er ook altijd vanuit dat het haram was via internet. Maar ik las een keer bij islaam.com dat dit toegestaan is, ook zonder mahram, (op msn bijv.) zolang het maar fatsoenlijk blijft en het gaat over bijv. de toekomstplannen van deze twee personen.

Ik zal het morgen inshaAllah opzoeken en hier zetten.. moet wel betrouwbare bronnen hebben Khair Insha'Allah..

Wa Salaam Aleikoum Wa Rahmatou Allahi Ta3ala Wa Baraketou..

30-12-2005, 14:50
ja wallahi broeder vind ik ook... en trouwens later in je huwelijk zal je er echt mee geconfronteerd worden.. men zal elkaar zeggen dat ze zich aangeboden hebben op internet en dat kan een probleem worden ,,, liever niet.. via famillie en kenissen hoe je zei is beste manier en als meisje zijnde wacht je op de deurbel en ga je niet mannen lopen zoeken zoals op http://www.xxxxxxxxxx
dat is echt afschuwelijk mensen zoeken daar mannen en vrouwen op onder de naam van Islam.. wie zegt dat het toegestaan is en ik zeg ook niet dat het haram is.. maar mijn enige mening hierover is dat ik het echt niet kunnen vind.. wallahoelmoesta3an..

02-01-2006, 16:19


helemaal mee eens........misschien is niet verboden en niet haram

Maar alles kan tegen je gebruikt worden......no way ik begin der niet aan.

03-01-2006, 12:04

Citaat door Amatoellah:
ja wallahi broeder vind ik ook... en trouwens later in je huwelijk zal je er echt mee geconfronteerd worden.. men zal elkaar zeggen dat ze zich aangeboden hebben op internet en dat kan een probleem worden ,,, liever niet.. via famillie en kenissen hoe je zei is beste manier en als meisje zijnde wacht je op de deurbel en ga je niet mannen lopen zoeken zoals op http://www.xxxxxxxxxx
dat is echt afschuwelijk mensen zoeken daar mannen en vrouwen op onder de naam van Islam.. wie zegt dat het toegestaan is en ik zeg ook niet dat het haram is.. maar mijn enige mening hierover is dat ik het echt niet kunnen vind.. wallahoelmoesta3an..
Ow ja en die stukjes waarover ze wat over zichzelf schrijvem de meeste zijn er zeker een paar dagen mee bezig geweest zijn..

03-01-2006, 15:03
Ga zelf maar kijken wat Utaymeen erover zegt , TAQOELLAH!

25-01-2006, 14:39
Sallamoe Allaikoem warhmatoellah Wabarkatoehoe

Als het Mekteb is dan is het Mekteb al is het via msn of chat.............Vrees Voor Allah Soebhanna Wa Thalla en Vertrouw Op Hem en doe geen domme dingen!!!!!!!!!!


Ik heb hier iets insa allah...........wat insa allah Bie Itnie Lah goed naar gelezen moet worden...............

http://yasmina.marokko.nl/islam/bekijkfaq.cgi?newsid1020981600,29632,

De antwoord staat helemaal onder aan, klik er op en dan zul je insa allah zien Bie Iethnie Lah............Moge Allah Soebahanna Wa Thalla ons goeie mannen en goeie vrouwen schenken insa allah.........en Moge Allah Soebhanna Wa Thalla ons meer wijsheid op laten doen in alle hoeken van de Islam En Moge Allah Soebhanna Wa Thalla Insa allah Bie Ithnie Lah de Dajanatan Firdous Schenken vooral onze ouders insa allah Bie Ithnie Lah.........Amien Amien Amien

Wa Sallamoe Allaikoem warhmatoellah Wabarkatoehoe, namens jullie zuster

Jihad El Akbar