Bekijk volle/desktop versie : problemen, problemen, problemen..



14-05-2002, 17:31
Problemen, problemen, problemen.....

Ik ben al heel lang bevriend met een meid. Ze is 25 jaar en is getrouwd en heeft een kleine van 5 en eentje van 1. Op haar 18 e trouwde ze en ik vond het verschrikkelijk. Ik wist dat die jongen niet goed voor haar was, maar zij was stapel op hem. Vanaf het moment dat ze bij hem is, is onze vriendschap niet meer zo close. Hij is een jongen die in mijn ogen niet goed is. Hij rookt wiet, drinkt, dealt en heeft zelfs een aantal jaren vastgezeten in het buitenland. Voor haar eerste kind is hij een keer vreemd gegaan en ze heeft hem vergeven. Het was vreselijk. Ze heeft hem toen een kind gegeven in de hoop dat hij zou veranderen. Ik probeerde met haar te praten, haar te vertellen dat dit niet de manier was om problemen op te lossen, maar ze wilde niet luisteren. Vanaf toen heb ik besloten om me nergens meer mee te bemoeien. Na een paar jaar ging het weer mis. Weer hadden ze veel problemen. Ze besloot weer zwanger te worden in de hoop dat het de problemen zou oplossen. Natuurlijk weer een foute beslissing. Ik keek van een afstandje mee. Telkens als ik haar wil helpen, wuift ze het advies af. Sinds een aantal weken ben ik erachter gekomen dat haar man weer vreemdgaat. Ik weet niet wat ik moet doen. Als ik het zeg, word ik bij hun problemen betrokken en waarschijnlijk vergeeft ze hem toch weer. Maar ben ik wel een echte vriendin. Zeg ik niets, ben ik medeplichtig, maar wel veilig. Haar man is geen lieverdje.

14-05-2002, 18:59


nee hoor met praten bereik je niks

zie dit methode is hard maar daar bereik je iets mee
je moet afstand van haar nemen en als zei een goed vriendin is zoals jij voor haar dan zal ze na een tijdje beginen te nadenken en zegen van waarom neemt ze afstand en dan komt ze achter de reden en dan gaat ze zien dat het door haar man komt en mischien inshallaah dan gaat ze weten dat ze een slecht man heeft en een man kan alleen veranderen als die man van jou houdt

14-05-2002, 19:07
sorry niet mee eens

spreken is zilver en blijvt zilver

14-05-2002, 19:18
Hoe dan ook je bent en blijft een buitenstaader,hoe je haar ook hebt geadviseerd in het verleden het mocht niet baten.
Waar je voor moet waken is dat jij dalijk de schuld krijgt van alles.
Ik zelf in zo een situatie zou het niet vertellen alleen al om bovengenoemde redenen.
Ze is oud en volwassen genoeg neem ik aan om bepaalde beslissingen te nemen en elke keer een kind krijgen is geen oplossing.
Eerst moeten problemen opgelost worden voordat je daar aan begint lijkt mij een kind moet een goede basis hebben en de ouders moeten stabiel zijn anders krijgt dat kind weinig goeds mee .
Dit kan je haar wel vertellen dat ze niet dalijk aan een derde kind begint.

Maar mijn mening is dus NIETS ZEGGEN je moet maar zo denken wat zijn de gevolgen van het feit dat ik het vertel wat bereik ik daar mee?
Ben ik haar dalijk kwijt ja of nee dit soort vragen moet je jezelf stellen.
Ook al ben je haar beste vriendin je bent haar niets verplicht om te vertellen aangezien je dit al vaker heeft gedaan,en ze niet naar je geluisterd hebt!!

Voor haar zal het ook niet makkellijk zijn om afstand te nemen van haar partner aangezien ze ook al twee kinderen heeft. Het enige wat jij kan doen als een goede vriendin is luisteren en er voor haar zijn in moeilijke periode en hoe moeilijk het ook voor jou zal zijn om er niets van te zeggen dat is het enige wat jij kan doen en vooral veel geduld opbrengen

Zo ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb!!!

Heel veel succes

15-05-2002, 15:32


Bedankt voor jullie uiteenlopende reacties. Ik heb haar man gisteren weer met die griet gezien. Hij gaat dus werkelijk vreemd. Het ergste is dat dat meisje ook getrouwd is en een kind heeft. Mijn besluit staat vast. Ik bemoei me er gewoon niet meer mee. Ze zoeken het zelf maar uit. Er klopt echt vanalles niet. Ik kan haar niet blijven waarschuwen Ze wil de waarheid inderdaad niet inzien.

15-05-2002, 17:06
als je TOCh afstand neemt- kan je het haar net zo goed zeggen. Ik zou het wel doen, niemand kan mij dan wat verwijten...niemand kan mij sowiezo iets verwijten....HIJ doet iets fout- en ZIJ accepteert dat.
Ik denk dat je ECHT afstand zal moeten nemen van hun - maar wel eerst vertellen wat je weet, dat is wel zo eerlijk!

15-05-2002, 17:42

Citaat:
Hoe dan ook je bent en blijft een buitenstaader,hoe je haar ook hebt geadviseerd in het verleden het mocht niet baten.
Waar je voor moet waken is dat jij dalijk de schuld krijgt van alles.
Ik zelf in zo een situatie zou het niet vertellen alleen al om bovengenoemde redenen.
Ze is oud en volwassen genoeg neem ik aan om bepaalde beslissingen te nemen en elke keer een kind krijgen is geen oplossing.
Eerst moeten problemen opgelost worden voordat je daar aan begint lijkt mij een kind moet een goede basis hebben en de ouders moeten stabiel zijn anders krijgt dat kind weinig goeds mee .
Dit kan je haar wel vertellen dat ze niet dalijk aan een derde kind begint.
ik ben het helemaal eens met deze stukje...Ik begrijp wel dat je het over je vriendin hebt, maar hou er wel rekening mee dat dit een gezin is met kinderen, enw aarschijnlijk ook weer de kinderen de dupe worden..Je vriendin weet zelf ook wel hoe haar man in mekaar zit denk ik..En op het laatst heb jij het toch weer gedaan, zo gaat dat..En waarom zou ze dit keer wel naar je luisteren als ze dat eerder niet heeft gedaan..Door het haar te vertellen wordt jullie band misschien nog slechter doordat ze niet wil luisteren..snap je..maar ik wens je SuCZeZZ

Ciaaaaaokes

15-05-2002, 18:52

Citaat:
Origineel gepost door Selmaatje


ik ben het helemaal eens met deze stukje...Ik begrijp wel dat je het over je vriendin hebt, maar hou er wel rekening mee dat dit een gezin is met kinderen, enw aarschijnlijk ook weer de kinderen de dupe worden..Je vriendin weet zelf ook wel hoe haar man in mekaar zit denk ik..En op het laatst heb jij het toch weer gedaan, zo gaat dat..En waarom zou ze dit keer wel naar je luisteren als ze dat eerder niet heeft gedaan..Door het haar te vertellen wordt jullie band misschien nog slechter doordat ze niet wil luisteren..snap je..maar ik wens je SuCZeZZ

Ciaaaaaokes
ja maar van zo'n vader worden de kinderen OOk de dupe!!

15-05-2002, 19:37
Hai,

Ik weet niet of je vriendin naar je luistert als je het haar vertelt van haar man.
Ze zeggen toch: Liefde maakt blind.
Dus of het ook helpt als je het zegt, weet ik niet.
Maar ik weet wel dat de waarheid altijd boven water komt, vroeg of laat.
Dus hij zal zijn straf nog wel krijgen, wie weet zien meer mensen hem, die jouw vriendin ook kennen, of zij zelf ziet hem met een ander.
In ieder geval wens ik jouw en je vriendin sterkte en veel succes.

Groetjes,

15-05-2002, 21:54

Citaat:
Origineel gepost door Safira75


ja maar van zo'n vader worden de kinderen OOk de dupe!!
maar
ja ok..ik begrijp wat je bedoelt maar kijk; die man gaat nu vreemd, dat is toch iets wat meer de moeder aangaat dan de kinderen, de moeder is daar meer de dupe van dan de kinderen omdat zij er meer te maken mee heeft...Maar als zij het nou wel tegen der vriendin zou zeggen komt er een hele drama en daar worden de kinderen meer dupe van snap je...?Ik weet nie of ik het goed heb kunnen uitleggen maaree....Ciaaaaaaaokes

15-05-2002, 22:09
nou ik ken dus een familie, 2 dochters- en die vader ging ook vreemd. Die kinderen hoorde dat later via via- want dat soort dingen komen altijd uit!! En die dochters hebben het daar heeeel meoilijk mee gehad. Ze hebben het ook moeilijk gehad omdat hun moeder het er zo moeilijk mee had. kinderen weten dat soort dingen, dat voelen ze.
De jongste dochter is heeeeeel wantrouwig tegenover mannen (op zich wel gezond )

14-06-2002, 18:14
HIJ GAAT VREEMD EN DAN OOK NOG MET EEN GETROUWDE VROUW !!!

Waar gaat dit allemaal naartoe ?

Ik zou het zeggen , punt uit !


14-06-2002, 18:27


LAAT HAAR NIET IN DE STEEK MET HAAR LOT!!! MISSCHIEN HEEFT ZE HET NOG NIET INGEZIEN EN JIJ WEL!! BLIJF MAAR PROBEREN ADVIES EN RAAD TE GEVEN EN STA HAAR BIJ WANNEER HET NODIG IS.

14-06-2002, 18:41
absoluut niks tegen haar zeggen.


Het is ten strengste verboden in de islam, om een getrouwd stel uit elkaar proberen te halen, ook al is dat niet jouw bedoeling.



Laat alles aan Allah sobhana wa ta3ala over.