Bekijk volle/desktop versie : Waarom Mag Je Geen Sex Weigeren Aan Je Partner???

Pagina's : [1] 2

25-04-2003, 23:05
SALAAM OULAIKOM

ik vind de islaam een heel mooi geloof, en ben zeer trots dat ik ook een moslima ben.. maar er zit me iets flink dwars.. er wordt heel duidelijk gezegt dat een man/vrouw zijn/haar partner geen sex mag weigeren. nu wilde ik dus het volgende zeggen, ik ben vroeger sexueel misbruikt en ik denk dat als ik later getrouwd zal zijn insahallah je momenten zult hebben dat je geen sex wilt hebben omdat je er op dat moment moeite mee hebt... wat moet je dan er worden geen redenen gegeven wanneer het wel en niet mag, het is gewoon iets dat moet.. misschien overdrijf ik en heb ik het verkeerd dan hoop ik dat iemand me verbeterd. hoop reacties te krijgen... en ik wilde zeggen dit geld denk ik voor meerdere meiden die hetzelfde hebben mee gemaakt en misschien ook wel jongens.

ihsane

26-04-2003, 14:11

Ik kan me niet voorstellen dat het inderdaad zo is dat je je partner geen sex mag weigeren volgens de islam. Als dat wel zo is, vind ik dat een heel groot en bijzonder kwalijk minpunt van deze religie!

26-04-2003, 16:46
ja ik weet wat je bedoelt.....communicatie is hier het sleutelwoord.......je zou het met je man over je verleden moeten hebben ....hij toont wel begrip voor je situatie.........

ma3a salama,

26-04-2003, 18:08
Tonk het is echt waar, ik vind het ook heel jammer dat het zo is maar jah. en daarom heb ik deze topic ook geplaatst...

en maghrabia82 je hebt wel gelijk dat communicatie hier de grote rol speelt. maar het is toch zonde dat het bestaat dat het echt zo is dat het niet mag.. shokran voor jullie reacties alvast

27-04-2003, 17:14

bedankt alweer voor de reacties tot nu toe, ik hoop nog meer te horen te krijgen.

ma3a salama

28-04-2003, 14:42

Citaat:
Origineel gepost door isan
SALAAM OULAIKOM

ik vind de islaam een heel mooi geloof, en ben zeer trots dat ik ook een moslima ben.. maar er zit me iets flink dwars.. er wordt heel duidelijk gezegt dat een man/vrouw zijn/haar partner geen sex mag weigeren. nu wilde ik dus het volgende zeggen, ik ben vroeger sexueel misbruikt en ik denk dat als ik later getrouwd zal zijn insahallah je momenten zult hebben dat je geen sex wilt hebben omdat je er op dat moment moeite mee hebt... wat moet je dan er worden geen redenen gegeven wanneer het wel en niet mag, het is gewoon iets dat moet.. misschien overdrijf ik en heb ik het verkeerd dan hoop ik dat iemand me verbeterd. hoop reacties te krijgen... en ik wilde zeggen dit geld denk ik voor meerdere meiden die hetzelfde hebben mee gemaakt en misschien ook wel jongens.

ihsane
Salaam wa3alaykoem Wr Wb Ogtie,

Ik denk dat je het van een andere kant moet bekijken, namelijk dat het huwelijk in de islam als doel heeft om de kuisheid van zowel de man als vrouw te beschermen , daarom is de vrouw verplicht om op een verzoek tot gemeenschap te antwoorden. Zij moet geen domme uitvluchten geven en proberen het te vermijden.
Om deze reden sporen verschillende hadiths de vrouw aan om zoveel zij kan de noden van de echtgenoot te vervullen, ongeacht hoe druk zij het ook heeft of welke hindernissen er ook zijn, mits er geen dwingende of onvermijdelijke reden is het niet te doen!

In een van de hadith zei de profeet:
" Als een man zijn vrouw naar zijn bed roept, laat haar dan daaraan gehoor gevenm zelfs als zij haar kameel berijdt (d.w.z. het heel druk heeft) "
(Sahih Moesliem)

Het beschermen van de kuisheid van de man en hem tegen verleidingen beschermen is het belangrijkste wat jij als vrouw voor je man kan doen!
Want de islam wilt dat zowel mannen als vrouwen in een omgeving kunnen leven die helemaal zuiver is en vrij van elke vorm van Fitnah of haram gevoelens!

Probeer het dus niet te zien als dwang, want het is uiteraard ook iets wat je met je man samen bespreekt!
So Dont Worry About It too Much

Ghair Insha Allah...

29-04-2003, 22:37
shokran voor jullie reacties als eerste.
en ik wilde even reageren op wat marokaan2002 gezegt heeft: ik vind dat je gelijk hebt, maar er is hier nog geen sprake van al een man in mijn leven hebben met wie ik dit zou delen. wat je zegt is zeker waar, maar bij mij is dat niet van toepassing..

en suhayla jij hebt ook gelijk in wat je zegt, maar het gaat hier niet om druk zijn met andere dingen, het gaat hier om iets wat de vrouw heeft mee gemaakt en het voor haar misschien op sommige momenten heel moeilijk kan zijn. mag ze dan zeggen nee ik wil nu niet.. tuurlijk als je getrouwd ben regel je dat met je man, maar is het dan niet verkeerd als ze niet wil...

ma3a salama

29-04-2003, 22:46

Citaat:
Origineel gepost door MaRoKaaN_2002
Salaam oe alaikom,

Ik ben zeer trots op jullie dat jullie de dien volgen.Moge Allah jullie helpe insha allah.

Ten 2e het is zeer gevaarlijk wanneer er gespot wordt met dingen die allah en zijn profeet hebben bepaald zoals deze. Zij weten het beste voor de mens en wij hoeven hun dus niet te verbeterem

ik begrijp jullie punt helemaal, maat wat ik niet begrijp is dat als jullie met zo een soort man trouwen het afraad, waarom omdat je samen met je man liefde etc etc hebt, en je alleen tot elkaar zult komen op gesckikte moment, je man is zeer dom als hij ziet dat je de hele dag gestrest hebt en zo en moe bent dat ie je dan alsnog wilt naderen,

je moet weten dat een man het goede moment moet uitzoeken er vind voordpel plaats en dan zullen geen van beiden weigeren. Je man als ie goed is weet ie wanneer het moment dar is,

Daarom raad ik je aan m te trouwen met een goede man die vrees voor allah heeft, die je kan begrijpen etc etc. Waneer je man je wilt benaderen en je weigert en jezit in een goede bui dan is he erg., waar moet ie zijn behoufte halen dan?

en alah weet het beste
ALLAHUAKBARE MASHA ALLAH MOOIE MOOIE ADVIES AGHIE, DJAZAAK ALALH O GEIRIN,,

juist trouw met een oprechte broeder of zuster, want allah swt heeft die regel niets voro niets ingesteld hij weet het beste voor ons elhamdolilah, en wij vrouwen zijn voor de mannen en vermaak en rust in deze ummah...
het is toch mooie dat je man bij jou komt dan bij een andere vrouw, zouden wij het weigeren dan gaat ie vanzelf naar iemand anders..
er is een hadit die zegt
stel de man loopt buiten en hij ziet een aantrekkelijke vrouw
hij moet naar zijn eige
n vrouw gaan om zijn lusten bij haar te bevredigen...

gebeurt dat niet dan gaat ie automatisch vreemd
ja allah moge allah swt ons vrouwen sabr geven en ons kennis, en anders dingen opvatten dan we het nu doen.. ameen

29-04-2003, 22:57

Citaat:

en suhayla jij hebt ook gelijk in wat je zegt, maar het gaat hier niet om druk zijn met andere dingen, het gaat hier om iets wat de vrouw heeft mee gemaakt en het voor haar misschien op sommige momenten heel moeilijk kan zijn. mag ze dan zeggen nee ik wil nu niet.. tuurlijk als je getrouwd ben regel je dat met je man, maar is het dan niet verkeerd als ze niet wil...

ma3a salama [/B]
Wa3alaykoem salaam wr wb Ogtie,

Na3am ik begrijp wat je bedoelt, ik denk dat het in jouw situatie ook anders is, juist door de ervaringen die jij hebt!
Insha Allah zal Rabi je een MassAllah man schenken met wie je daar open en goed over kunt praten, zodat hij zich in jouw kan proberen te plaatsen en begrijpt hoe jij je voelt, en waarom je niet wilt, zodat als de situatie zich voordoet dat jij er geen behoefte aan hebt, dat hij dat kan respecteren!!
En een man die van jou Houdt Omwille van Allah swt die zal dat zeker doen

Ghair Insha Allah...

30-04-2003, 15:18
shokran suhayla en natuurlijk de rest..

30-04-2003, 16:13
Vraag: mag een vrouw seks weigeren als haar man vraagt om met haar naar bed te gaan?

Antwoord:

Bismillah wa salaatoe wa salaamoe 'ala rasoelillah.

Een vrouw mag islamitisch gezien geen gemeenschap weigeren van haar man. De vrouw mag wel gemeenschap weigeren als ze ongesteld is, voor de man is een ongestelde vrouw zelfs haram, tevens ook tijdens de Ramadan (omdat zij dan vast). Het is overgeleverd door ibn Omar ibn Al ah'was dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd heeft tijdens de afscheidsbedevaart:" Jullie hebben rechten op jullie vrouwen en zij hebben rechten op jullie" Overgeleverd door Tiermiedie.

Aboe Hoerayra heeft overgeleverd dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Wanneer de echtgenote geen gehoor geeft aan de seksuele behoefte van haar man en deze laatste brengt de nacht ontevreden over haar door, dan zullen de engelen haar onophoudelijk vervloeken tot de ochtend" Boekahrie en Moesliem.

En Allah en Zijn Boodschapper weten het beste.

Het team van al-Islaam.com

30-04-2003, 16:16

Citaat:
Origineel gepost door Ali18
Vraag: mag een vrouw seks weigeren als haar man vraagt om met haar naar bed te gaan?

Antwoord:

Bismillah wa salaatoe wa salaamoe 'ala rasoelillah.

Een vrouw mag islamitisch gezien geen gemeenschap weigeren van haar man. De vrouw mag wel gemeenschap weigeren als ze ongesteld is, voor de man is een ongestelde vrouw zelfs haram, tevens ook tijdens de Ramadan (omdat zij dan vast). Het is overgeleverd door ibn Omar ibn Al ah'was dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd heeft tijdens de afscheidsbedevaart:" Jullie hebben rechten op jullie vrouwen en zij hebben rechten op jullie" Overgeleverd door Tiermiedie.

Aboe Hoerayra heeft overgeleverd dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Wanneer de echtgenote geen gehoor geeft aan de seksuele behoefte van haar man en deze laatste brengt de nacht ontevreden over haar door, dan zullen de engelen haar onophoudelijk vervloeken tot de ochtend" Boekahrie en Moesliem.

En Allah en Zijn Boodschapper weten het beste.

Het team van al-Islaam.com
als de vrouw sex weigerd van de man en de man slaapt ontevreden die nacht dan zullen de engelen de vrouw vervloeken tot de volgende ochtend... de man mag de vrouw zelfs 3 dagen negeren in bed... allahu3allem....

30-04-2003, 16:19

Citaat:
shokran suhayla en natuurlijk de rest..
La Chokran 3la Wajieb

01-05-2003, 04:21
Salaam Moehalaikoem,
Als je een sterk imaan hebt, en je houdt van Allah swt,
zul je het begrijpen.
Als de man/vrouw gemeenschappelijk contact wil hebben dan
moet man/vrouw dit doen....weigert de één dan zal hij / zij op zoek gaan naar ander gemeenschappelijk contact .... hierdoor zal overspel ontstaan.... en dit zal zwaar beboet worden door Allah swt!!!!
Dus luister naar je vrouw/man als je gemeenschappelijk contact wil.
Anders zullen ze het bij een ander zoeken!
Salaam Moehalaikoem

01-05-2003, 18:41
foad je hebt zeker gelijk, maar je moet wel goed lezen voor je je tip geeft. dit heb ik nu al wel vaker gehoort en als je er geen goede reden voor hebt om het te weigeren, dan heb ik niks gezegt maar ik heb die reden wel en misschien nog wel meer mensen...

Pagina's : [1] 2