Bekijk volle/desktop versie : liegen tegen de IB groep



Pagina's : [1] 2

26-12-2005, 23:11
salaam oe3alikom wr wb beste broeders en zusters

er is altijd een vraag die me bezig hield. is het haram of halal om tegen de ib groep te liegen. tegenwoordig zijn er heel veel mensen die bij hun ouders wonen en tegen de ib groep zeggen dat ze buiten het huis wonen zodat ze meer studiefinanciering krijgen. ze hebben dan zoiets van het zijn toch holanders dus geen gelovigen als ik lieg dan is het niet zo erg. en ik weet dat de profeet (vzmh) heeft gezegd in een hadith: een gelovige liegt niet....... elmo2minoe la yakthieb.
wat denken jullie hiervan.
ik hoor het graag van jullie

salaam oe3alikom wr wb

26-12-2005, 23:19


Wa alaikoem salaam warahmatoellaah wabarakatoeh,


In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
Beste zuster

Allah beveelt ons aan om alleen van het goede te eten, Aboe Hoerayrah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) heeft gezegd:"De boodschapper van Allah heeft gezegd:
"Allah, de Almachtige, is goed en accepteert alleen het goede. Allah heeft de gelovigen datgene opgedragen wat Hij de boodschappers opgedragen heeft. En de Almachtige heeft gezegd: "O, boodschappers! Eet goede dingen en verricht goede werken." (Soerat Al moe'mienoen aya 51). "En Allah, de Almachtige heeft gezegd:"O, jullie gelovigen! Eet de goede dingen, waarvan Wij jullie voorzien hebben" (Soerat Al baqaara aya 172). Daarna vertelde hij over een man, die een lange reis maakte en met verwarde haren onder het stof, zijn handen ter hemel strekt (en zegt):"O, Heer! O Heer!" Dit terwijl zijn eten, zijn drinken en zijn kleding haram zijn en zijn voedsel haram is. Hoe kan hij ooit verhoord worden"
(Moesliem).

Het is niet toegestaan om via leugens aan meer geld te komen. Het IB-groep geeft uitwonende studenten een extra toeslag omdat zij meer kosten maken...etc, U als inwonende student heeft op die extra toeslag geen recht op. Als oplossing zou een bijbaantje die bij een moslimvrouw past mogelijk zijn, of misschien meer financiële hulp krijgen van de ouders.

Moge Allah u en ons steunen en helpen om Zijn religie volledig te volgen.

En Allah weet het beste.
Cyber-imam@al-islaam.com / Het team van al-Islaam.com

26-12-2005, 23:19
Ik neem aan dat het haram is.. het is net alsof je steelt... je mag niet liegen ook niet tegen koefars...

26-12-2005, 23:31
Uiteraard is het niet toegestaan om te liegen en of je dat nou tegen kafirien of tegen moslims doet...het maakt niets uit...liegen blijft liegen.

Maar toch zit ik met een vraag.

Je krijgt extra toeslag, omdat je extra kosten maakt.
Ik als inwonende student met een werkende vader krijg haast geen geld van IB, terwijl ik wel kosten maak en van mijn vader wil ik niet afhankelijk zijn.. wil hem niet om geld vragen en zo lastig vallen...

Het extra geld dat ik van ze krijg krijg ik niet als ik eerlijk zeg dat ik thuiswonend ben...... op een andere manier is het niet te krijgen,,


(ik tik deze vraag/reden en subhana Allah....ik moet er om lachen om hoe slap de smoes is.....

subhana Allah wat een mens voor excuusjes verzint
alsof ik om kom van de honger als ik die 100 euro niet krijg van IB.. met mijn kosten onzin...subhana Allah....
tov Allah zal ik me ook moeten verantwoorden voor mijn daden....zal ik dit excuus dan ook noemen? en hoe zal erop gereageerd worden??

i.e.g. Ik ga mezelf zo snel mogelijk beteren...



bedankt Starter van de topic

26-12-2005, 23:40


Nep marokkanen!

Het is te merken dat jullie geintegreerd zijn....

26-12-2005, 23:42
Logica... Respect voor de medemens, gelovig of niet gelovig... Neem onze Profeet Mohamed, salla Allahoe 3aleyhie wassallam, als voorbeeld, hij behandelde zijn niet gelovige buren en andere gelovigen gelijk als de gelovigen in vele zaken...

Van mensen die mij dierbaar zijn heb ik geleerd dat liegen tegen de ibgroep net zoiets is als liegen tegen jezelf. Wie hou je nou voor de gek? Als je betrapt word wie is dan de pineut? Denk je dat het blijft bij het teveel gekregen bedrag terugbetalen? I don't think so, je krijgt er als extraatje nog een fikse boete op ook nog... Het is de keus die je maakt jongens.

Wil je meer geld krijgen? Verdien het dan, desnoods met je eigen bloed, zweet en tranen om het maar figuurlijk uit te drukken. Ik ga altijd uit van het principe: Geld moet je verdienen! Anders is het niet van jou, en als het niet van jou is dan is het gestolen. Je hebt namelijk geen garantiebewiijs van dat het geleend is...
Terug betalen zul je ook niet als je het eenmaal in handen hebt en uitgeeft...

Soebhanallah... Als ik de keus maak om me bij ibgroep als uitwonend in te schrijven dan ga ik dat ook echt doen. Mijn ouders zouden het by the way niet accepteren... Het blijft liegen... Voornamelijk tegen jezelf en diegenen die je hebben opgevoed en welke zonde is groter dan liegen tegen je ouders?

Wa la hawla wa la qoewatta illa billah!

26-12-2005, 23:52

Citaat door echte_hyena:
Nep marokkanen!

Het is te merken dat jullie geintegreerd zijn....
nee nee dat heet: Vrees voor Allah

27-12-2005, 00:21

Citaat door Cobraatjee:
nee nee dat heet: Vrees voor Allah
ja dat klopt ik ben met je mee eens meid

27-12-2005, 22:07

Citaat door rowayda20:
ja dat klopt ik ben met je mee eens meid
eh ik ben een kerel

27-12-2005, 22:16

, waarom zien de meiden de jonges altijd voor meiden aan


27-12-2005, 22:48

Citaat door Cobraatjee:
eh ik ben een kerel
sorry jongen ik heb daar niet op gelet. terwijl het nog duidelijk stond mannelijk

27-12-2005, 23:02

Citaat door muslimajihad:

, waarom zien de meiden de jonges altijd voor meiden aan

misschien denken meisjes dat jongens niet op islamitische topics reageren ofzo

Roweyda geen probleem zus

28-12-2005, 00:05


waarom mag dat neit, we worden in het verborgene al keihard geflascht waarom mogen we het niet compenseren, liever het geld naar een student dan naar de joden, die daarmee onze moslimbroeders.zusters mee afslachten PEACE

28-12-2005, 00:34
maar je moet niet vergeten dat het zoiets liegen heet: en ligen mogen de moslims niet doen. ook al weten we wat ze later met dat geld proberen te doen.
mogen allah onze broeders en zusters helpen

28-12-2005, 13:04
je hebt gelijk, maar NOOD BREEKT WETTEN

Pagina's : [1] 2