Bekijk volle/desktop versie : stel je partner kan geen kinderen krijgen?

Pagina's : [1] 2

25-12-2005, 22:58
hoe reageer je hier op ?
blijf je erbij?
scheiden?
adoptie?
tweede vrouw?

25-12-2005, 23:02

Alles is almaktab zuster...Alles gebeurt met de wil van allah subhanna wa ta3la..
Ik blijf zeker bij mij man...

25-12-2005, 23:11
Ik zou ook zeker bij mijn man blijven,ik heb voor hem gekozen als Allah wil dat we kinderloos blijven dan is dat zo. Maar dan zou ik zeker wel kinderen adopteren, kinderen die het hard nodig hebben. Gheir inchalah... Altijd dankbaar blijven...

25-12-2005, 23:13
oké en als je iemand ontmoet waar je wel verder mee zou willen en die persoon zegt je ik kan geen kinderen krijgen zou je er dan met trouwen of een stap terug zetten

25-12-2005, 23:27

Als die broeder goed prakitiseerd..Zou ik wel met hem trouwen...
Als je op de weg van allah subhanna wa ta3la zit..zal hij je alles schenken insha allah...

25-12-2005, 23:33
inshaallah

maar of een man het zelfde zou reageren als ons

25-12-2005, 23:38
echt een moeilijk situatie!

26-12-2005, 11:53
Wa salaamoe alaykoem wa ra7mathoe allah

Ik ken mensen die dachten dat ze nooit kinderen zouden krijgen, maar uiteindelijk toch wel kinderen hebben....

81. "Is Hij, Die de hemelen en de aarde schiep, niet in staat hun gelijken te scheppen?" Ja, inderdaad Hij is de Schepper, de Alwetende.

82. Voorwaar, wanneer Hij Zich iets voorneemt is Zijn gebod slechts: "Wees", en het wordt.

83. Glorie zij daarom Hem, in wiens hand de oppermacht over alle dingen is! En tot Hem zult gij worden teruggebracht.

Soerrat 36. Jaa Sien

ps. Maar wij worden aangeraden om vruchtbare vrouwen te huwen! Allaahoe a3lem

wa salaamoe alaykoem

26-12-2005, 13:34
sallam ou allaikoem wbr

en broeder die ziet dat zijn vrouw geen kinderen kan krijgen moet niet gelijk van haar scheiden natuurlijk en een zuster die ziet dat ze geen kinderen kan krijgen zal dan tegen haar moeten zeggen om een vrouw te huwen die wel kinderen kan krijgen als 2e vrouw en haar nog wel te houden als zijn eerste vrouw..zo denk ik erover natuurlijk je kan ook kinderen adopteren maar als je weet dat je man gelukkig word als die zijn eigen kinderen heeft waarom niet.........er zijn ontwetende mensen die bij het weten dat ze geen kinderen kunnen krijgen van elkaar scheiden en zeggen ik heb het recht op kinderen en die vrouw alleen achter laten zo hoort het niet...maar alles is maktab

khair inschaallah

allaikoem sallam wbr

26-12-2005, 13:45

Citaat door Aandachtnodig:
Wa salaamoe alaykoem wa ra7mathoe allah

Ik ken mensen die dachten dat ze nooit kinderen zouden krijgen, maar uiteindelijk toch wel kinderen hebben....

81. "Is Hij, Die de hemelen en de aarde schiep, niet in staat hun gelijken te scheppen?" Ja, inderdaad Hij is de Schepper, de Alwetende.

82. Voorwaar, wanneer Hij Zich iets voorneemt is Zijn gebod slechts: "Wees", en het wordt.

83. Glorie zij daarom Hem, in wiens hand de oppermacht over alle dingen is! En tot Hem zult gij worden teruggebracht.

Soerrat 36. Jaa Sien

ps. Maar wij worden aangeraden om vruchtbare vrouwen te huwen! Allaahoe a3lem

wa salaamoe alaykoem
deze hadith is overgeleverd door Bahajqi, is het dan sa7ie7?

het onvruchtbaarheid kan ook aan de man liggen

26-12-2005, 14:02
oke als een vrouw haar eirentakken of baarmoeder is weg gehaald kan ze geen kids krijgen als het nu zou zijn dat ze niets heeft geen ziekte of wat dan ook maar gewoon mar niet zwanger word dan kan het altijd nog gebeuren inshaallah
maar als je je eiretakken of baarmoeder niet meer hebt dan is de kans er niet

26-12-2005, 15:02
Ik ken er heeeel veel die in Europa onvruchtbaar zijn verklaart maar nadat ze in Marokko bij de dokter iets hebben gedaan, zijn ze nu zwanger geworden..Nederlandse dokters weten bijna niets.

26-12-2005, 16:33

als je je eiretakken of baarmoeder niet meer hebt kan de dokter van marokko er ook niets aan doen hoor

28-12-2005, 00:29
Wa salaamoe alaykoem wa ra7mathoe allah..hayakoem Allah

3. Het Huis van Imraan (Al-Imraan)

6. Hij is het, Die u in de baarmoeder vormt zoals Hij wil; er is geen God dan Hij, de Almachtige, de Alwijze

26. Zeg: "O, Allah, Heer van het Koninkrijk, Gij geeft heerschappij aan wie Gij wilt en neemt terug van wie Gij wilt. Gij verheft, wie Gij wilt en vernedert, wie Gij wilt. Slechts in Uw hand is het goede. En Gij hebt macht over alle dingen.

27. Gij doet de nacht in de dag overgaan en de dag in de nacht. En Gij brengt het levende uit het dode voort en Gij brengt het dode uit het levende voort. En Gij geeft onbeperkt aan wie Gij wilt."

De Profeet zie: 'Wees tevreden met de dingen die Allah je gegeven heeft, en je zal tot de rijkste der mensen behoren" (Sah'ih')

fie Amanie Allah

28-12-2005, 01:06

Citaat door vreemdje:
als je je eiretakken of baarmoeder niet meer hebt kan de dokter van marokko er ook niets aan doen hoor
Je bedoelt de eierstokken, neem ik aan

Pagina's : [1] 2