Bekijk volle/desktop versie : X-files - het onverklaarbare



14-05-2002, 11:14
hoi hoi

ik ben weer 's benieuwd- en dit keer naar mensen die wel
's iets hebben meegemaakt dat ze niet kunnen verklaren. Bijv. een droom die uit is gekomen of een visioen. Of misschien heb je een geest gezien???? Ik zou graag van dat soort verhalen willen horen als die er zijn uiteraard! Of mensen die aura's kunnen lezen? Of mensen die een helderziende tante hebben ofzo....gewoon onverklaarbare zaken!!

Ik ben benieuwd!!

14-05-2002, 11:35


ok, ik za zelf maar beginnen. Een vriendin van mij heeft een dochtertje. Toen dat kind 2 jaar oud was werd ze ziek. Ze wilde niet meer eten, drinken en zelfs niet meer praten. De moeder van mijn vriendin zei direct dat het kind aan was gekeken door het boze oog. Maar mijn vriendin is echt zo'n wetenschappelijke aangepaste ( ) en geloofde er niks van. Ze is met haar dochter toen bij een aantal doktoren geweest en ook tot aan het ziekenhuis toe. Maar die wisten niet wat er met haar dochter aan de hand was. Uiteindelijk toen ze echt ten einde raad was, heeft ze haar dochter meegegeven aan haar moeder. Die heeft haar dochter meegenomen naar iemand die een heel ritueel heeft uitgevoerd- en het kind is beter geworden.....

Het is dat ik de moeder in kwestie ken. Anders had ik het verhaal niet een geloofd, maar het is dus echt zo gebeurd!

14-05-2002, 14:08
Voor het geval je niet weet wat spontaneous combustion is:

De term zelf betekent letterlijk spontane zelf ontbranding. In de geschiedenis zijn er gevallen bekend waarbij mensen spontaan (dus zonder vuur of vlam e.d. in) in de buurt in brand zijn gevlogen. Deze gevallen kenmerken zich door het feit dat meestal enkel het slachtoffer is verbrand en zijn/haar omgeving nauwelijks schroeiplekken heeft.
Verder zijn de slachtoffers van dit fenomeen meestal compleet verbrand, dus tot as gereduceerd! De tempraturen die dit kunnen veroorzaken moeten zo ongelofelijk hoog zijn, dat het niet waarschijnlijk is dat de rest van het huis niet in brand vliegt. Het verhaal hieronder is hier een voorbeeld van....

x-file:

The last time 67-year-old widow Mrs. Mary Reeser was seen alive was on July 1, 1951. Her son, Dr. Richard Reeser, and her landlady, Mrs. Pansy M. Carpenter, who had been visiting said goodnight at about 9:00 pm and left Mrs. Reeser sitting in her easy chair in her apartment in St. Petersburg, Florida.
The first sign of trouble was at 5:00 am. Mrs. Carpenter was awakened by the smell of smoke and, assuming it was a water pump in the garage that had been overheating, she turned the pump off and went back to sleep.
At 8:00 am, Mrs. Carpenter was awakened by a telegraph boy at her door; he had a telegraph for Mrs. Reeser. Mrs. Carpenter signed for the missive, and walked to Mrs. Reeser's room... but there was no answer to her knock. Mrs. Carpenter checked the doorknob; it was hot! Alarmed, Mrs. Carpenter ran outside to find some help. A pair of house painters working nearby rushed over to her aid, and, together, they managed to force open the door to Mrs. Reeser's apartment only to be met by a terrible blast of heat, evidence of a fire within. What they discovered inside the room defied belief.
The only portion of the apartment that was burned was the small corner in which sat the remains of Mary Reeser's easy chair... and of Mary Reeser herself. Of the chair, only charred coil springs remained. Of Mrs. Reeser, there was little more; and these remains baffled the firemen, police, and pathologists that examined them.
Mrs. Reeser's 170 pounds had been reduced to less than ten pounds of charred material. Only her left foot remained intact, still wearing a slipper, burnt off at the ankle but otherwise undamaged. Also found were her liver, now fused to a lump of vertebrae, and, stranger still, her skull... shrunk to the size of a baseball by the intense heat.
The remainder of the apartment showed all the signs of heat damage; from about the four foot level on up, the walls were covered with a greasy soot, a mirror had cracked, plastic switchws and a plastic tumbler in the bathroom had melted, as had two candles on a dresser, which left behind their unburned wicks and a pink pool of wax. Below the four foot level, the only damage was the small circular burn area encompassing the remains of Mrs. Reeser and her chair, and a plastic electric wall outlet that had melted, stopping her clock at 4:20 a.m.
What could have burned Mrs. Reeser so fiercely without causeing more damage to her surroundings? Experts pointed out that a temperature of 2500 degrees is necessary for such a thorough cremation. A cigarette igniting her cloathing would never have produced that temperature. The electrical outlet had melted only after the fire had begun, so couldn't be the source. An FBI pathologist tested for gasoline and other accelerants; there were none. Even lighting had been concidered, but there had been none in St. Petersburg that night.
Months after the occurence, the Chief of Police and the Chief of Detectives signed a statement attributing the fiery death of Mary Reeser to falling asleep with a cigarette in her hand. Although already shown to be an impossibility, the declaration served to publically close the investigation. The true cause of Mary Reeser's impossible immolation is still unknown... and, possibly, unknowable.

14-05-2002, 18:17
in de islamitische geloof erken men de
ik zal ze met andere woorden noemen de geesten
en er staat duidelijk in de koran dat je er goeie en slechte hebt
en de goeie vodoo mag je alleen gebruiken om de slechte te verjagen
dus dat er mensen zijn die met een of andere manier in contact met hun was geloof ik best
maar een ding staat vast ook al weet ik er van en ik geloof ze ik ga mij er nooit meebezig houden
en nu mijn klein verhaaltje


er was eens iemand in ons buurt en die was bekend van een of ander crimineel organistatie awel er was eens een zomer dat zijn moeder is gestorven en hij een week later een visieon had dat er iemand van zijn famillie ook ging sterven en uiteindelijk in de week dat hij naar maroko
ging om zijn moeder te begraven toen heeft hij een auto ongeluk gehad en stierv dus die visioen ging over zijn eigen en later bleek dat zijn broer zij dat hij naar zo een vodoo mens of beter vrouw was geweest en die zei toen dat hij zijn moeder ging verliezen met iemand dierbaar van de famillielid en dat werd hij zelf dus geloof mij er zijn mensen die daar mee bezig houden spijtig genoeg maar boontje komt om zijn loontje he

15-05-2002, 10:41


nog een verhaal:

Samen met een vriendin van mij speelde we met een ouijabord (dat is zo'n bord met cijfer, letters en de woorden ja en nee erop die je kan gebruiken om geesten op te roepen). Dat hebben we zo een paar keer gedaan. Tot op een avond we bij haar thuis zaten en we weer ;s ermee aan het spelen waren. Toen spelde (het bord spelt woorden uit - letter voor letter) het woord "moord" - dus wij vroegen aan de "geesten" waarom ze dat hadden gespeld. Toen spelde het bord: "jullie". Dus wij vroegen van: "ga je ons vermoorden?" en het bord spelde "ja". Nou wij begonnen een beetje nerveus te worden. Maar volgens de regels mag je het bord nooit zomaar loslaten, anders blijft de geest hangen ofzo (nou ja ik weet niet of dat waar is, maar op z'n moment denk je daar niet over na). Er staat op het bord ook het woord "goodbye" en daar moet je met het "leesdingetje" overheen....maar dat wilde dat ding niet. Supereng. Het voelde echt alsof iets aan mijn handen aan het trekken was. Dat ding bleef maar over het bord dansen....en we durfden dus niet los te laten. Mijn vriendin was echt lijkbleek...en ik ook denk ik wel. Het bleef maar "moord" spellen enzo. Nou ja toen is het uiteindelijk toch weggegaan. We hebben dat bord echt DIRECT weggegooid!!! Toen ik het aan mijn moeder vertelde werd ze echt SUPERboos en heeft ze me verboden OOIT nog met dat soort dingen te spelen.

Nou dat was niet nodig, want ik was het absoluut niet van plan!!

15-05-2002, 13:06
Creepy hoor die Ouijabord. Ik deed dat vroeger altijd op school, brugklastijd noem ik dat. Dan hadden we een plastic beker en het alfabet en cijfers op een blaadje geschreven en in vierkanten uitgeknipt. We zochten altijd een donker hoekje in de kantine en riepen daarna geesten op, niet dat er ooit iets gebeurd is.

Tja, ik ken iemand die visioenen krijgt. Als zij bijv. een visioen krijgt van een ongeluk dan gebeurt dat ook en zij kan er niks aandoen. Ze kan niks voorkomen, omdat die visioenen best vaag voor d'r zijn. Ze krijgt deze visioenen sinds kleins af aan en ze werden steeds duidelijker voor haar toen ze ouder werd. Als kind beschouw je ze als (dag)dromen en sta je er niet bij stil dat ze een betekenis kunnen hebben, ook als ze gebeuren.

Ikzelf leg kaarten en kan bepaalde dingen voorspellen. Zo heb ik bijv. voorspeld voor een vriendin van mij dat iemand die haar dierbaar is in het ziekenhuis komt te liggen en dit zal wel weer goed gaan. Daarna wilde ze een vraag stellen zei ze (ik mag niet weten wat de vraag is, zij hoort de kaarten te schudden en zich te concentreren op de vraag, ik zie het dan later zelf in de kaarten) en ze schudde de kaarten. Ik legde ze voor d'r en ik zei:'het is familie van je die in het ziekenhuis komt te liggen, een man.' Ze schrok zich kapot!
'Dat was mijn vraag!! Je gaf antwoord op mijn vraag,' schreeuwde ze uit. Diezelfde dag kreeg ze een telefoontje van de vriend van haar vriendin om door te geven dat haar vriendin is opgenomen in het ziekenhuis. Mijn voorspelling was: iemand die jou dierbaar is komt in het ziekenhuis te liggen en deze vriendin is haar erg dierbaar, ze kennen elkaar sinds kleuterklas en zijn samen opgegroeid. Een week later krijg ik van haar te horen dat haar broer in het ziekenhuis ligt. Mijn voorspelling:'familie van je en het is een man die in het ziekenhuis komt te liggen.'
Haar vraag:'komt er familie van mij in het ziekenhuis te liggen?' Dus eigenlijk heb ik twee dingen tegelijk voor haar voorspeld. Creepy!!

15-05-2002, 13:44
Het lijkt mij best vervelend om visioenen te zien. Vooral als je er niks aan kan veranderen!!!!

Dan ligt de toekomst toch vast,......

18-06-2002, 14:50

Citaat:
Origineel gepost door Safira75
nog een verhaal:

Samen met een vriendin van mij speelde we met een ouijabord (dat is zo'n bord met cijfer, letters en de woorden ja en nee erop die je kan gebruiken om geesten op te roepen). Dat hebben we zo een paar keer gedaan. Tot op een avond we bij haar thuis zaten en we weer ;s ermee aan het spelen waren. Toen spelde (het bord spelt woorden uit - letter voor letter) het woord "moord" - dus wij vroegen aan de "geesten" waarom ze dat hadden gespeld. Toen spelde het bord: "jullie". Dus wij vroegen van: "ga je ons vermoorden?" en het bord spelde "ja". Nou wij begonnen een beetje nerveus te worden. Maar volgens de regels mag je het bord nooit zomaar loslaten, anders blijft de geest hangen ofzo (nou ja ik weet niet of dat waar is, maar op z'n moment denk je daar niet over na). Er staat op het bord ook het woord "goodbye" en daar moet je met het "leesdingetje" overheen....maar dat wilde dat ding niet. Supereng. Het voelde echt alsof iets aan mijn handen aan het trekken was. Dat ding bleef maar over het bord dansen....en we durfden dus niet los te laten. Mijn vriendin was echt lijkbleek...en ik ook denk ik wel. Het bleef maar "moord" spellen enzo. Nou ja toen is het uiteindelijk toch weggegaan. We hebben dat bord echt DIRECT weggegooid!!! Toen ik het aan mijn moeder vertelde werd ze echt SUPERboos en heeft ze me verboden OOIT nog met dat soort dingen te spelen.

Nou dat was niet nodig, want ik was het absoluut niet van plan!!
en ik raad verder ook iedereen af om dat te doen....

31-10-2004, 01:25
ik weet niet of ik het me gewoon verbeelde maar ik zag vaak in de avond een jongetje in mijn kamer zitten en ik hoorde luide stemmen in de keuken alsof iemand daar een feestje had maar dan echt van die zware stemmen.

31-10-2004, 06:59
Waarzeggerij en helderziendheid




Betekenis van een Kaahin (waarzegger):iemand die de toekomst voorspelt door de hulp van djinns en shayaatien.

Betekenis van een 'Arraaf (helderziende): iemand die beweert kennis te hebben over zaken die zich hebben voorgedaan. Zo beweert deze persoon, aan de hand van geheimzinnige wijzen, te weten wat bijvoorbeeld de plaats van een gestolen of vermiste voorwerp is.

Het beweren kennis te hebben over het ongeziene
Dit is Koefr, omdat dit de volgende uitspraak van Allah in de Koran loochent (interpretatie van de betekenis):

“Zeg: ,,Niemand kent het ongeziene in de hemelen en op de aarde, behalve Allah.”
(Soerat an-Naml: 65)

Verschillende categorieën van degenen die uitspraken doen over het ongeziene
Wie uitspraken doet over het ongeziene d.m.v. de djinns →

Deze persoon noemt men een Kaahin.

Wie uitspraken doet over het ongeziene d.m.v het trekken van lijnen op de grond →

Deze persoon noemt men een Rammaal.

Wie uitspraken doet over het ongeziene d.m.v. het raadplegen van de sterren →

Deze persoon noemt men een Moenajjim.

Wie uitspraken doet over gestolen of vermiste voorwerpen d.m.v geheimzinnige wijzen →

Deze persoon noemt men een 'Arraaf.

Het oordeel over degene die waarzeggers, helderzienden en tovenaars bezoekt
Het oordeel over degenen die waarzeggers, helderzienden en tovenaars bezoeken is onder te verdelen in twee categorieën:
1. Wie naar hen toe gaat en hen vraagt zonder in hen te geloven.
Dit is haraam, behoort tot de grote zonden en het gebed van degene die dit doet wordt voor veertig dagen niet geaccepteerd. Het bewijs hiervoor is de uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem): “Wie naar een helderziende gaat en hem om iets vraagt: het gebed wordt van hem voor veertig dagen niet geaccepteerd.” (Moeslim)

Dit houdt in dat het gebed van deze persoon niet beloond wordt voor een periode van veertig dagen. Het gebed dient echter wel verricht te worden in deze periode.

2. Wie naar hen toe gaat, hen vraagt en in hen gelooft.
Deze persoon gelooft niet in datgene wat geopenbaard is aan Mohammed (vrede zij met hem). Het bewijs hiervoor is de volgende uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem): “Wie naar een helderziende of waarzegger gaat en vervolgens gelooft in datgene wat hij zegt: hij gelooft waarlijk niet in datgene wat aan Mohammed is geopenbaard.” (Ibn maadjah, Aboe Daawoe, at-Tirmidhi, an-Nasaa’i en al-Haakim)

31-10-2004, 07:04
Het oordeel over an-Noeshrah

Betekenis van het woord an-Noeshrah: Het ongedaan maken van tovenarij bij degene die het slachtoffer hiervan is geworden.

Het oordeel over an-Noeshrah is in twee categorieën onder te verdelen:

1. 1. Het ongedaan maken van tovenarij d.m.v. tovenarij.

Dit is verboden en behoort tot de daden van de shaytaan.

2. 2. Het ongedaan maken van tovenarij d.m.v. Islamitische Roeqyah, at-Tacaawidh en toegestane
medicijnen.

Dit is toegestaan en hiertegen is geen bezwaar.

Het informeren over het gevaar van tovenaren en het waarschuwen tegen hen

Het is verplicht om de mensen te informeren over het gevaar van tovenaren en hen te waarschuwen tegen hen. Dit valt namelijk onder het tegengaan van al-Moenkar (de verboden zaken) en het adviseren van de moslims.

Kenmerken waaraan je een tovenaar kunt herkennen
Als je één van de volgende kenmerken herkent in een genezer dan is hij zonder enige twijfel een tovenaar, blijft dus bij deze persoon uit de buurt:

- Hij vraagt de zieke naar zijn naam en de naam van zijn moeder (anders dan voor identificatiedoeleinden).

- Hij gebruikt iets persoonlijks van de zieke, zoals een gewaad, overhemd of mantel.

- Het opschrijven van Talaasim (onduidelijke formules).

- Het oplezen van onbegrijpelijke spreuken.

- Soms vraagt hij om dieren met specifieke kenmerken om deze vervolgens te offeren in een andere naam dan die van Allah. Soms wordt de zieke besmeurd met het bloed van dit offerdier of wordt dit dier op een verlaten plaats achtergelaten.

- Hij geeft de zieke een talisman met vreemde letters en cijfers.

- Hij mompelt onbegrijpelijke woorden.

- Hij geeft aan de zieke bladen die hij moet verbranden en het rook dat daarbij vrijkomt moet hij vervolgens tot zich nemen.

Hij geeft dingen aan de zieke die hij in de grond moet begraven.